Jump to content

Samletråd for 126-biler i markedet


Recommended Posts

  • Replies 725
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hallo. Jeg var i mailkontakt med nåværende eier for et par dager siden, med spørsmål om tilstand og om han eventuelt kunne tenke seg å ta hypersjelden 64 Eldorado Convertible i bytte. Nevnte at jeg kjente til bilens tidligere historie her fra forumet for å slippe eventuelt tullprat, og fikk greit svar om at bilen er EU-godkjent nylig, men trenger diverse småfiks. Dermed takket jeg for opplysningene, og sa som sant var at til 145.000 kroner forventer jeg en 500 SEL i utstillingsstand. Han lot ikke til å gi opp for det, men understreket at prisen er mulig å diskutere. Jeg tror imidlertid ikke vi har noe å diskutere, utgangspunktet pleier å gi et hint om hva eieren forventer, og med det utgangspunktet tror jeg ikke vi blir enige. (Dessuten har jeg en 928 på gang som vil legge beslag på likvidene mine, så med mindre han er lysten på Eldoradoen i bytte så tror jeg ikke det er aktuelt for øyeblikket).

 

Dette til informasjon for dere som eventuelt lurer på tilstanden og prisbildet på bilen.

 

MVH Tore

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14319446

 

Denne var vel også diskutert her tidligere. At prisen er i stiveste laget er det vel liten tvil om, men hva tror dere det kan være mulig å oppnå i dagens marked for en slik vogn? Jeg vurderer å hente inn en strøken SEC, men er ganske usikker på om det i det hele tatt er mulig å selge igjen uten å tape store summer. det som er aktuelt for mitt vedkomende blir evt. en sen (90-91) med lav km og full pakke.

 

Det er også lagt ut en som tydeligvis kommer fra statene:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14585546

 

Er dette en mer realistisk pris?

 

Jeg ser jo at det ligger ute SL-er med høyere km i samme prisleie, f.eks Charlies. Er en SL så mye mer attraktiv enn en SEC?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser jo at det ligger ute SL-er med høyere km i samme prisleie, f.eks Charlies. Er en SL så mye mer attraktiv enn en SEC?

 

Greia er vel at for de fleste av oss gjør økonomien at vi ikke har råd til å realisere drømmen om en bil som gir skikkelig luft i håret før selve luggen begynner å dra seg faretruende langt bakover mot nakken, dermed er vi rimelig ukritiske med hensyn til hva vi betaler for å få de siste gjenstridige hårstråene til å blafre gjennom de siste par-tre sesongene før de er borte. I USA heter det at "when the top goes down, the price goes up", og det gjelder uansett merke, tror jeg.

 

Et annet poeng er at c126 i all sin klassisk-het bærer preg av at basekarosseriet ble tegnet for litt over et kvarter siden, og den er nok mer en "liebhaber-bil" for oss spesielt interesserte. En r129 er, i tillegg til nettopp å være en cabriolet, en bil med linjer som fremdeles kan virke noenlunde moderne, og dermed tiltrekker seg et publikum som skal "brife" med en bil som ser forholdsvis ny og dyr ut for et utrenet øye.

 

For dere som ønsker dere 560 SEC så bør dere sjekke om det fremdeles ligger annonse ute på de to bilene i Narvik, som lå ute i lang tid i vår. De ble annonsert uten engangsavgift, men til såvidt lav pris at de selv på skilter vil bli en del billigere enn de to som Olav har linket til. Husker jeg snakket med mannen om den ene, den billigste, som også hadde klassiske 80-talls AMG-felger, og mener å huske han sa at de var importert fra Japan. Visstnok status å ha biler med venstreratt der, til tross for at de har venstrekjøring, og dermed kan en rekke luksusbiler faktisk være aktuelle for import derfra.

 

MVH Tore

Link to comment
Share on other sites

fyttikatta for en bil :shock:  den får jo  min til og se ut som en utkjørt gammel lada :lol:

 

Det skal godt gjøres å ha en bil som kan måle seg med den der med tanke på alder og tilstand ;)

 

Den ser virkelig kjempebra ut. Den må være et funn for den som er ute etter en virkelig flott 126 og som er villig til å betale for det.

Link to comment
Share on other sites

fyttikatta for en bil :shock:  den får jo  min til og se ut som en utkjørt gammel lada :lol:

 

Det skal godt gjøres å ha en bil som kan måle seg med den der med tanke på alder og tilstand ;)

.

hehe ja får trøste meg med at du sier det da :lol:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...