Jump to content

Samletråd for 123- biler i markedet


Recommended Posts

Oj, der var det endel ombygging, den går sikkert rimelig bra. Det ser jo rimelig ryddig ut med tanke på utføringen av jobben også! Sikkert et godt kjøp for den spesielt interesserte.

 

 

På den annen side, jeg skjønner jo nå at jeg ikke verdsetter mine egne S123'er høyt nok, skal man dømme etter denne annonsen:

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179795023

 

Med vennlig hilsen, Olaf

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Her er det en gullklump, ihvertfall tror selgeren det.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.htmlh?finnkode=162769131

 

Jeg hadde hvertfall ikke betalt en sånn sum for en bil med treverk som slipper, uoriginal montering av en bryter i øvre bryterpanelet, og ikke engang er detaljert rengjort. Jeg er usikker på hva som er meningen med en slik bil. Skal den bare bytte garasjeplass, og stå å råtne et annet sted, i håp om at den blir enda mere verd? Det er vel dessverre det som skommer til å skje, men hva er vitsen med det? Skal den luftes bare en gang i året?

Eller, skal den faktisk kunne brukes, og gi en ny eier gleden av en klassiker som kan rulle mange hundre tusen kilometer, med moderne antirustbehandling og regelmessig service og vedlikehold? Da er den ihvertfall altfor dyr!

 

Med vennlig og litt forvirret hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

Olaf, slike biler gir glede for rette entusiaster. Du må huske på at det er viktig å ta vare på slike til ettertiden. Alt kan ikke brukes opp nå. Jeg trodde du likte w123 😉 Jeg håper mine barnebarn vil sette pris på å se en "ny" og ubrukt bil om 70 år også. Vet vi lever i nåtid, men for ettertiden er det viktig. Alt bør jo ikke brukes opp. Hadde alle gjort det, så er det kun salgsbrosjyrer som viser hvordan de faktisk så ut når de forlot fabrikken. Jeg skulle gjærne hatt en sånn i en god romslig garasje. Sofa i den ene enden og den her, ny w123 stående å glinser i lakken. Jeg er glad vi hsr noen vi kan bruke, og er glad det finnes samlere som tar godt vare på slike skatter til ettertiden 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du har jo allerede et par stykker du kan sitte og titte på, men jeg synes denne bilen er hverken fugl eller fisk, og altfor dyr. Denne bilen har jo stått innendørs, og ikke tilgjengelig for folk flest, og det kommer den sikkert til å fortsette med. Om 70 år er det kanskje ikke lov å kjøre bensinbiler i det hele tatt, så da blir den bilen bare en tredimensjonal utgave av brosjyra. Det kommer sikkert til å stå en væpna vakt som hindrer folk i å sette seg inn på de morkne setene... :classic_biggrin:

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Edited by Olaf
Link to comment
Share on other sites

Om 70 år har vi atompartikler på tanken, blandet i et tynnstoff for å romme tanken så bensin nåla virker. En blanding, kalkulert på samme måte som den samme vesken vi bruker i dag. Om man synes 98Super funka fint, så kan man bare glede seg til en grønn hverdag med en enorm kraft på tanken

 

Håper virkelig vi kan kose oss videre med disse også i fremtiden

Link to comment
Share on other sites

Olaf, slike biler gir glede for rette entusiaster. Du må huske på at det er viktig å ta vare på slike til ettertiden. Alt kan ikke brukes opp nå. Jeg trodde du likte w123 Jeg håper mine barnebarn vil sette pris på å se en "ny" og ubrukt bil om 70 år også. Vet vi lever i nåtid, men for ettertiden er det viktig. Alt bør jo ikke brukes opp. Hadde alle gjort det, så er det kun salgsbrosjyrer som viser hvordan de faktisk så ut når de forlot fabrikken. Jeg skulle gjærne hatt en sånn i en god romslig garasje. Sofa i den ene enden og den her, ny w123 stående å glinser i lakken. Jeg er glad vi hsr noen vi kan bruke, og er glad det finnes samlere som tar godt vare på slike skatter til ettertiden 
Helt sikker på fremtidige generasjoner setter pris på at ikke alle 123 er i daglig drift, vet jo om et par stykker...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 29.5.2020 at 6.29, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Om 70 år har vi atompartikler på tanken, blandet i et tynnstoff for å romme tanken så bensin nåla virker. En blanding, kalkulert på samme måte som den samme vesken vi bruker i dag. Om man synes 98Super funka fint, så kan man bare glede seg til en grønn hverdag med en enorm kraft på tanken

 

Håper virkelig vi kan kose oss videre med disse også i fremtiden

Drømmer du her eller er dette noen har  teorisert som sannsynlig?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
7 hours ago, Tobh said:

 

Kjempefin, men tror den har stått såpass lenge pga det er en forgasser mange er redd for å kjøpe.  Mye styr om det skjer noe. Håpløst få som kan noe som helst om solex4A1 gassere. Å det er ikke spørsmål om det skjer noe med den, men NÅR det skjer, for det gjør det, på ett eller annet tidspunkt 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

 

Kjempefin, men tror den har stått såpass lenge pga det er en forgasser mange er redd for å kjøpe.  Mye styr om det skjer noe. Håpløst få som kan noe som helst om solex4A1 gassere. Å det er ikke spørsmål om det skjer noe med den, men NÅR det skjer, for det gjør det, på ett eller annet tidspunkt 

Ja, du sier vel noe der. Litt synd, for bilen ser ut til å være i ganske så strøken tilstand, noe som ikke er så rart da den knapt er innkjørt. Hvordan er egentlig ytelsen til en 250 i forhold til en 230E med M102-motoren? Oppleves den i det hele tatt noe kvikkere, eller har den bare litt grommere lyd og drikker mer bensin? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hadde en 230E tidligere, og synes den i grunn var ganske sprek til W123 å være. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Tobh said:

Ja, du sier vel noe der. Litt synd, for bilen ser ut til å være i ganske så strøken tilstand, noe som ikke er så rart da den knapt er innkjørt. Hvordan er egentlig ytelsen til en 250 i forhold til en 230E med M102-motoren? Oppleves den i det hele tatt noe kvikkere, eller har den bare litt grommere lyd og drikker mer bensin? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hadde en 230E tidligere, og synes den i grunn var ganske sprek til W123 å være. 

 

230e , er den motoren som er mest foretrukket i w123 . Den er billigere enn for eksempel 2 literen, å er som  du sier veldig kvikk. Hvordan en 250 er i forhold? Du har rett, den elsker bensinstasjoner. Men skal du ha noe morsomt, så er 280e et spennende alternativ, men liker suppe

 

 

2 hours ago, Tobh said:

Her har vi en som nesten er uhyggelig lite kjørt! Litt kjedelig modell kanskje, men bilen er jo ny! 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=189668108 

 

 

 

Kjempefin, det er også denne

 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=189774256

Edited by _s_y_v_e_r_s_e_n_
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Er det noe marked for 280CE om dagen? Synes det virker å ha gå litt tregt på 123 markedet om dagen, eller tar jeg feil? Vi vurderer salg av denne. Jeg kjøpte denne bilen i januar 2016 og det er den salgsannonsen jeg linker til.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86799159

 

Siste årene er bilen eiet av min far, men så å si aldri brukt.

 

Det har vært en skade på høyre bakskjerm en gang i tiden og lakkeringsjobben har startet å få meslinger.. Skal bilen bli 100% må høyre bakskjerm lakkeres. Ingen tegn til rust og et absolutt nydelig interiør.

 

Hva kan man forlange for denne i dag? Jeg tenkte +/- 100000?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Man hører jo at det er godt salg av bruktbiler om dagen, det er nok mange som har kjøpt en bil nummer 2, samt typisk corona-kjøp for ferieturer og begrensninger i bruk av offentlig kommunikasjon. Men, det gjelder nok ikke oss som sliter med å bli kvitt litt for gamle biler, jeg har nesten måttet gi bort en 70-talls Dodge for å bli kvitt garasjen den står i. Jeg synes virker som alt som er eldre enn 3-4 år går veldig tregt om dagen.

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
2 hours ago, HenningN said:

1979 mod 250 T

https://www.finn.no/200284853

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

 

Den ser så fin ut den bilen. 250T er det svært få av. Veldig få! 7705 totalt er levert med denne motoren i t modell. Året denne er produsert, var det laget 2946 enheter som forøvrig var det året det ble laget flest. Jeg vet om to grønne til i Norge, elles har jeg ikke sett en eneste en av 250t 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...