Jump to content

Samletråd for 123- biler i markedet


Recommended Posts

Noe i meg sier, wow kult. Den andre sier eh.. nei.. Wow fordi det er en historie bak

dette "konseptet" og ha fullført noe særeget på en tid hvor dette faktisk var veldig inn.

 

Den andre siden sier nei fordi det rett og slett ser litt "hjemmemekka" ut, og er veldig

sært i dag. Du kjøper muligens en bil du ikke blir kvitt så lett også? Ikke at dette bør

stoppe deg om du brenner skikkelig for bilen. Tenk iallefall veldig grundig igjennom før

du tar en besluttning på en eventuell handel. Den Carlsson bilen jeg hadde ett bilde

av, har en kjent historie blant entusiaster og er derfor kanskje mer ettertraktet på

markedet om den så skulle vært til salgs noengang. Så blir feil av meg å sammenligne

disse egentlig sånn rent utenom det utseendemessige med tanke på brede og litt

snodige hjulbuer på en ellers så flott bil 123 coupè er orginalt..

 

Det siste bildet av den "norske" coupèen også, hva er pent med ett sec panser på den?

Det ser jo helt rart ut  :? Beklager om jeg virker så negativ, er bare engasjert  :)

 

Takker for innput, sitter vel med samme tanker som du skriver. Men nå er faktum det at jeg har tjent penger på bil en gang (2000kr ca), SL´en min kommer heller ikke til å bli noen gull gruve da det flyter over på markedet av disse. Jeg velger å se på dette som en hobby og ikke butikk.

Men det blir vel som det ofte bilr. Det blir med snakket og bilen er solgt før jeg får fingen ut, og reiser til Tyskland for å se på den

 

Når det gjelder den "Norske" coupeen, er jeg helt enig. Det SEC panseret hadde vert det første jeg demonterte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den Lotec-lørja var INGENTING i forhold til sjefsdoningen som var på Gol i fjor - dog er jeg enig i at panseret ikke var det peneste....

 

280TE'n var dog tøff - men merkelig utstyrt...

 

Ke meine du med Lotec?

 

Woups, MAE mente jeg - Lotec drev også med lignende bredding (i hvertfall på 201), derfor antok jeg bare at denne også kom derfra... Den var ikke noe særlig pen i hvertfall, og det samme gjelder for den siste lilla som du postet, fysj og fy!!

Link to comment
Share on other sites

 

Det var vel sånn ca det jeg tenkte og :D

 

Og om han ikke ser, så ringer vi :D Takk Tommer`n  :)  Det eneste jeg mangler på min egen nå,

er hekkskjørtet. Har noe annet på gang også, så jeg tør ikke handle for mye nå heller.. Men

dæven å tøfft det hadde vært å bare handlet bilen, plukka den ren for stylinga i Tyskland,

skrota resten å dratt hjem  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

..Utstyr

 

    * Hengerfeste

 

:D

 

 

 

Pen 123 kan være utrolig flott. Bredding og sec-panser osv, er helt bak mål etter min mening. Ascona, og Capri passer til slikt.

 

Utrolig mange sære farger og kombinasjner på 123. Spesiellt i starten De villste senepsgule, postklasserød, orange eller eplegrønne med grønt eller brunt/gulrotplysj, striper og mønster.

 

De litt mer nøytrale variantene kan være magiske.

 

Uansett hvor sært det er, har de sjel, de lever. Solid mekanikk, gode materialer. Enkelt og funksjonellt.

 

Dagens biler er jo ikke i nærheten av dette.

 

Plastikk, imitasjoner og dritt.

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Artig å se den igjen. Har den vært registrert siden jeg hadde den?

 

Nei, den har stått lagret på verkstedet på bildet siden den gangen.  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...