Guest C230 kompressor Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Hei Som jeg har nevnt før, så har jeg hatt litt problemer med gangen på motoren, samt at den har stoppet innimellom. Jeg har skiftet alle dyser, pluggkabelsett, plugger, rotor og fordelerlokk.Begge bensinpumper går. Motoren har blitt mye bedre. spesielt etter dyseskift. Da gikk motorenpent. Litt ujevn gange, men ikke så ikke som før dyseskift. motoren føltes faktisk så bra at jeg trodde stopproblemen ble borte, men så etter en mnd så døde pluteselig bilen igjen. Nå har den stoppetett par ganger siden det. ( annenhver uke ) etter ett par startforsøk etter stopp, så går bilen igjen. så går det ca touker så stopper den igjen. stopper kun ved lav fart, maks 12-1300 omdr. helt uanmeldt. det føles også ut som om det er noen rykkninger i motor ved motorveikjøring. ikke noe stort, men man føler at det er noe galt. Forslag hva det kan være?har noen av dere med slik motor ( 104980, KE inspr. ) værtborti noe lignende? Vår guru på slike motorer er selvfølgelig pensjonist, og har flyttet tilhønefoss. han er siste utvei hvis jeg ikke får noen forslag her somgjør at bilen blir ok? runeautostern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Det er visstnok en mekaniker på BOS på Gardermoen som skal være helt rå? Har opplevd at motoren har stoppet (2 ganger for 2-3 uker siden) når jeg bremset ned til 20 km/t... Aner ikke hva det kom av... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Stopp eller nykkende gange på lave turtall kan være det berømte overspenningsvernet. Mislykkede start forøk kort tid etter umiddelbart etter stopp er også typisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Stopp eller nykkende gange på lave turtall kan være det berømte overspenningsvernet. Mislykkede start forøk kort tid etter umiddelbart etter stopp er også typisk. OVP releet mitt var nytt i fjor, men jeg kan jo ta og sjekke sikringen. Nå fungerer dog alle andre funksjoner som får strøm fra dette. F.eks. 5-trinns automaten og ASD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Min har aldri stoppet slik og disse bilene skal gå selv om motorstyringen kobler ut, dvs, napp ut sikringen til overspenningsrellet og bilen skal svive, selv om den ikke går helt rent så fungerer den.Grunnen er enkel, vi har mekanisk innsprøytning med elektronisk finjustering = K-jetronik... Hvis den stopper så kan det være et elektrisk problem med hensyn på bensinpumpa di, ta å mål motstanden i ledningnene til pumpa og sjekk sikringene til pumpa, kan være litt rust/irr i sikringskapet ditt..!!Hvis pumpa stopper, bare litt så faller trykket så mye at motoren stopper, sjekk det..... Bilene begynner å bli gamle så ledningsnettet er ikke helt 100% lenger så det er ofte kortslutning eller delvis brudd som får bilene til å oppføre seg litt rart, jeg har måttet bytte ledninger i mitt motorrom, da pga en kortslutning i ledningen til diagnosekontaken, da røyk styringen til automaten flere ganger før vi fant ut årsaken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C230 kompressor Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Min har aldri stoppet slik og disse bilene skal gå selv om motorstyringen kobler ut' date=' dvs, napp ut sikringen til overspenningsrellet og bilen skal svive, selv om den ikke går helt rent så fungerer den.Grunnen er enkel, vi har mekanisk innsprøytning med elektronisk finjustering = K-jetronik... Hvis den stopper så kan det være et elektrisk problem med hensyn på bensinpumpa di, ta å mål motstanden i ledningnene til pumpa og sjekk sikringene til pumpa, kan være litt rust/irr i sikringskapet ditt..!!Hvis pumpa stopper, bare litt så faller trykket så mye at motoren stopper, sjekk det..... Bilene begynner å bli gamle så ledningsnettet er ikke helt 100% lenger så det er ofte kortslutning eller delvis brudd som får bilene til å oppføre seg litt rart, jeg har måttet bytte ledninger i mitt motorrom, da pga en kortslutning i ledningen til diagnosekontaken, da røyk styringen til automaten flere ganger før vi fant ut årsaken.... [/quote'] hei har fått lest ut feilkoder med impulsgiver.der får vi opp feilkode 18, som da har med strøm til tomgangsregulator.skal sjekke kontakter, evnt bytte denne.krysse fingre. rune300te-24v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Bensinpumpereleet røk på 190'n nå i vår - den oppførte seg akkurat slik du beskriver: Stoppet plutselig fra 80km/h, startet igjen tvert, så gikk det en uke, så stoppet den, startet igjen tvert, så gikk det noen dager, SÅ stoppet den og lot seg ikke starte... Taua den til Motor-Trade, bladde opp 2900,- kroner og verden ble bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Taua den til Motor-Trade' date=' bladde opp 2900,- kroner og verden ble bedre.[/quote'] For å bytte bensinpumperele? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest java Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg hadde og problemer med at motoren stoppet på bilen vår (w 124), og det viste seg å være brudd i loddingen i et rele (overspenningsreleet). På verksted loddet de releet, og regningen ble relativt behagelig for en gangs skyld. Før dette prøvde jeg å rengjøre tomgangsregulatoren siden motoren for det meste døde når jeg slapp gassen. Men dette var altså ikke nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.