Jump to content

Klimatronic, virkemåte

Recommended Posts

Posted

Er det noen som kan forklare meg prinsippene for hvordan denne regulerer kùpeklimaet ? Tenkte på følerplasseringer, endringer når soltak åpnes, solen skinner på solsensoren i vinduet mm.

Det finnes heller snevert av opplysninger om dette i instruksjonsboken.

På 124`en jeg hadde var det f.eks. en liten luftpumpe som startet å pumpe luft fra dashbordet og ut på taktemp. sensoren når soltaket ble åpnet.

Posted
Er det noen som kan forklare meg prinsippene for hvordan denne regulerer kùpeklimaet ? Tenkte på følerplasseringer' date=' endringer når soltak åpnes, solen skinner på solsensoren i vinduet mm.

Det finnes heller snevert av opplysninger om dette i instruksjonsboken.

På 124`en jeg hadde var det f.eks. en liten luftpumpe som startet å pumpe luft fra dashbordet og ut på taktemp. sensoren når soltaket ble åpnet.[/quote']

Ikke at det hjelper deg så mye, men den pumpa var nok til å suge luft forbi sensoren, for at den skulle reagere fortere. Sånn er det i hvertfall på min, og den går uansett, så lenge tenninga er på. På 124 brukes informasjonen fra denne og en sensor for hver side inni varmeapparatet for å justere temperaturen.