Jump to content

CHARLIE´s W116, 1977 Mercedes Benz 450 SEL


CHARLIE

Recommended Posts

Her kommer litt bilder og info av den nye stoltheten 8)

 

Mercedes Benz 450 SEL

 

P1000382.jpg?t=1207442261

 

Dette er en 1977 modell W116 i lang utgave, med 4,5 liters V8 motor. Bilen er 31 år, og blir dermed registrert som veteranbil. Også denne bilen er tatt inn fra Tyskland av Ånund Nomeland som driver Nomeland Import i Kristiansand.

 

Jeg har vært på jakt etter W116 i mange år, og har nå endelig fått et bra eksemplar hjem. Denne bilen er ikke strøken, men er meget hel og pen med tanke på alderen. Den er i veldig bra bruksstand, og jeg ser på den som et bra utgangspunkt.

 

Jeg har nå hatt bilen noen måneder, og mye er skjedd underveis. Det skjer faktisk veldig mye for tiden, men jeg velger å starte denne tråden om bilen fra begynnelsen, så får dere bare følge med hva som er skjedd etterhvert.

 

 

 

Denne tråden vil også fungere som en blogg, hvor jeg hele tiden kommer til å oppdatere med oppturer, nedturer, erfaringer, forbedringer, bilder og eventuelle reperasjoner. Så her er det bare å følge med! Har du noen relaterte kommentarer, forslag, tips eller spørsmål, så er det bare å skrive et innlegg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 385
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi må ha flere bilder her. Her er bildene som sto i salgsprospektet fra Tyskland;

 

72c2_12.jpg?t=1207470809

 

 

 

 

 

7f45_12.jpg?t=1207470881

 

 

 

 

 

7ae2_12.jpg?t=1207470907

 

 

 

 

 

85c8_12.jpg?t=1207470951

 

 

 

 

 

a777_12.jpg?t=1207470985

 

 

 

 

 

7696_27.jpg?t=1207471026

 

 

 

 

 

7523_27.jpg?t=1207471058

 

 

 

 

 

75d5_27.jpg?t=1207471086

 

 

 

 

 

97c6_12.jpg?t=1207471113

 

 

 

 

 

8df8_12.jpg?t=1207471154

 

 

 

 

 

ed0a_12.jpg?t=1207471196

 

 

 

 

Disse bildene har jeg studert noen timer kan man si :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde fra når vi kom hjem etter å ha hentet bilen i Kristiansand. Prøveskiltene er Ånund Nomeland sine. Bilen ble ikke registrert, så derfor måtte vi låne skiltene hans.

 

P1000102.jpg?t=1207545873

 

 

 

 

 

P1000100.jpg?t=1207546010

 

 

 

 

 

P1000101.jpg?t=1207546040

 

 

 

 

 

P1000104.jpg?t=1207546075

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dagen etter at vi kom hjem, måtte jeg bare ta en runde og ta noen bilder selv om det regnet hele dagen :lol:

 

P1000320.jpg?t=1208075433

 

 

 

 

 

P1000318.jpg?t=1208075471

 

 

 

 

 

P1000336.jpg?t=1208075537

 

 

 

 

 

P1000334.jpg?t=1208075576

 

 

 

 

 

P1000333.jpg?t=1208075629

 

 

 

 

 

P1000332.jpg?t=1208075667

 

 

 

 

 

P1000330.jpg?t=1208075703

 

 

 

 

 

P1000329.jpg?t=1208075735

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå er vel tiden inne til å lette litt på sløret, tenker jeg :wink:

 

Som jeg har nevnt tidligere, så skal bilen bygges om til sort innvendig og helt nytt sort skinn er bestilt. Dessverre så fikk jeg en vannlekkasje som viste seg å komme fra soltaket. Kanskje ikke så rart siden hjørnene på soltaket så slik ut da vi åpnet soltaket for første gang;

 

 

På førersiden:

P1000794.jpg?t=1210543632

 

 

 

 

 

P1000793.jpg?t=1210543691

 

 

 

 

 

Og slik på passasjersiden:

P1000792.jpg?t=1210543737

 

 

 

 

 

P1000796.jpg?t=1210543805

 

 

 

 

 

 

Vannet fulgte dreneringsrørene utvendig, og rant ned langs C-stolpen til hattehyllen, videre nedover mellom bakseteryggen og dørene for til slutt å ende opp på gulvet. Under selve sitteputen i baksetet så fløt det faktisk vann.

 

Dette må selvsagt reparereres. Dermed så er vi jo igang på karosseriet utvendig også i samme slengen. Deler av taket mellom midten av soltaket og frontruten vil bli skåret ut og erstattet med et annet tak som er i bra stand. Det var også et lite rusthull under pakningen på bakvinduet. Det må jo også tettes. Hullet etter den forbannede takantennen skal også tettes.  

 

 

Link to comment
Share on other sites

Charlie,

mmmm, bytte farge og interiør.... var det altså så vanskelig å finne en w116 med de rette utstyr/fargekombinasjonene  :shock:

 

Ja, det var mye vanskeligere enn du tror Bernt. Jeg har letet i mange år etter rette bilen, og denne var noe av det bedre jeg har funnet.

 

Hadde ikke egentlig planer om å skifte farge innvendig, men da jeg fikk den hjem så fant jeg ut at den var VELDIG blå innvendig. Jeg klarte ikke å venne meg til interiøret heller. Jeg syntes faktisk den ble blåere og blåere for hver gang jeg satte meg inni bilen. 

 

Rusten rundt soltaket har vært delvis skjult under soltak skjermen. Da jeg fikk bilen hjem i vinter, så turde jeg ikke å åpne soltaket. Dette på grunn av at det ikke var permanent plass innendørs til bilen i begynnelsen, i tilfelle at det kanskje ikke ville kunne lukkes igjen. Jeg er alltid redd soltak på fremmede biler. Første gang det ble åpnet var nå i vår under trygge omgivelser inne i garasjen. Soltak-kassetten var heller ikke noe å samle på. Den var rusten og stygg. Heldigvis har jeg fått fatt i en annen kassett som ser mye mye bedre ut.

 

 

ser jeg det ligger sparkel under lakken her eller er det blidet som lyver ?

 

Du har helt rett. Her har det vært fikset og reparert før også. Det var derfor ikke særlig mye vits i å begynne å flikke om igjen, for det hadde sannsynligvis ikke gått så mange år før det ville sett akkurat likt ut igjen. Derfor skiftes fremre del av taket.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken interiørfarge går du for? Er det slik at du bytter gulvtepper

osv osv også?

 

Bilen skal bygges om til sort innvendig. Det som skal gjøres er følgende;

 

-rive av gammelt skinn av alle setene

-erstatte dårlige og knekte fjærer i alle setene

-ny stopping i alle setene

-trekke om med nytt sort skinn i alle setene, inkludert i nakkeputer og midtarmléner

-trekke om begge B-stolpe dekslene med nytt sort skinn

-lage ny hattehylle trukket i sort stoff

-lage nytt sort gulvteppe i hele bilen

-lage nytt hvitt taktrekk i orginal design

 

Alt dette blir utført av Roger Allan Solberg. Han er innehaver av RA møbeltapetsering på Kleppe, og har årelang erfaring med å trekke om bil-interiør. Han blir regnet for å være blandt de beste i sitt fag, så jeg har store forhåpninger om at dette virkelig blir bra.

 

Her er link til Roger Allan sin hjemmeside;

www.ra-mobeltapetsering.no

Link to comment
Share on other sites

Her er det noen bilder fra hvordan bilen ser ut innvendig idag;

 

P1010037.jpg?t=1211104993

 

 

 

 

 

P1010041.jpg?t=1211105030

 

 

 

 

 

P1010039.jpg?t=1211105073

 

 

 

 

 

P1010040-1.jpg?t=1211105111

 

 

 

 

 

P1010038.jpg?t=1211105150

 

 

Som dere ser, så ligger det en slags "asfalt-røre" over hele gulvet innvendig og gjør det svært vanskelig å finne ut tilstanden på gulvet. Det er dette som gjør at 116-bilene er så skumle med tanke på rust. Under denne "gørra"  kan det være mye rust, som ikke viser under bilen heller.

 

Men gulvet ser for såvidt ganske greit ut foreløpig, og det er fortsatt håp om at vi slipper å gjøre så mye med gulvet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

Da er vi igang med setene. Roger Allan (RA møbeltapetsering) var her hjemme i kveld og hentet førerstolen som fortsatt sto i garasjen, og han hadde med seg det nye skinnet i varebilen sin. Resten av interiøret har han allerede nede i butikken sin.

 

 

 

 

 

Her er noen bilder av førerstolen. Passasjerstolen så faktisk enda verre ut, samt at skinnet i baksetet var så stivt og rart at det heller ikke var noe å satse på. Disse setene sto forresten i den korte 450 SE´en som jeg hadde. Roger Allan skal også få strammet opp midtarmlénet slik at det ikke ligger å slenger imidten av framstolene slik disse ofte gjør på 116-biler.

 

P1020372.jpg?t=1213821779

 

 

 

 

 

P1020371.jpg?t=1213821932

 

 

 

 

 

P1020370.jpg?t=1213821987

 

 

 

 

Det var en opplevelse å få være med å pakke ut det nye skinnet. Lukten av nytt skinn er bare helt fantastisk!! Her er noen bilder av det også;

 

P1020366.jpg?t=1213822198

 

 

 

 

 

P1020369.jpg?t=1213822255

 

 

 

 

 

P1020368.jpg?t=1213822306

 

I løpet av neste uke regner Roger Allan med å være helt ferdig med setene. Arbeidet vil bli godt dokumentert med bilder, så det er bare å følge med :wink:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Idag var jeg innom RA Møbeltapetsering og kikket på setene. For å si det slik, så var det virkelig på tide å flekke av det gamle råtne skinnet ja!

 

"Høyet" (selve stoppingen) under skinnet skal være mykt, "seigt", og se slik ut;

P1020373.jpg?t=1214330079

 

 

 

 

 

....men så slik ut i baksete benken;

P1020375.jpg?t=1214330166

 

 

 

 

 

P1020374.jpg?t=1214330211

....rett og slett helt råttent og porøst. Kunne stappe fingen rett nedi "høyet" og grave hull. Ikke luktet det særlig bra heller...10_2_5.gif

 

 

 

 

 

Førerstolen så forholdsvis grei ut, men fjærene hadde kollapset i midten av sitteputen og sidestøttene (spesielt på venstre side der hvor man går ut og inn) må bygges opp på ny. Varme-elementene foran var derimot i veldig bra stand. Her må Roger Allan bare sy litt for å hindre at trådene kommer ut av posen og kommer i kontakt med hverandre.

P1020377.jpg?t=1214330674

 

 

 

 

 

P1020376.jpg?t=1214330749

 

 

 

 

 

Han reknet med å være ferdig med første stolen på torsdag kveld, så dette blir SYYYYYYKT spennende. 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske rart når man begynner å sjekke litt opp i hva ting égentlig koster til de gamle bilene. Er det f.eks. noen som klarer å gjette hva et slikt "nett" bak på seteryggene koster??

 

P1020380.jpg?t=1214426137

 

 

 

 

 

 

 

 

Kromstengene som er rundt nettet på de gamle setene var ikke så fine, så jeg tenkte jo selvsagt at dette bestiller jeg bare nytt. Dette kan ikke koste mye, trodde jeg (utrolig idiotisk tanke :lol:). Jeg sendte Røyskatten et bilde og ba om pris. Da han fikk sjekket opp, tror jeg han ble like overrasket som meg. Disse ble kun levert sammen med bakseterygg-platen komplett, selv om kromrammen hadde eget delenummer....

 

P1020382.jpg?t=1214426870

 

 

 

 

...Dessuten måtte de lages på bestilling, og det ble ikke gitt noen form for leveringstid på dette. Prisen var mellom 4.500,- og 5000,- pr stk! :shock: 

 

Resultatet ble 2 timer i garasjen med Dremel og Autosol, så nå er de gamle jeg hadde blanke og fine igjen 8).

 

Roger Allan (RA Møbeltapetsering) skal uansett lage nye bakseterygg-plater som vi fester disse rammene i, og så setter han på ny strikk øverst og strammer opp begge nettene.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bilder vi ikke har sett så mye av her på forumet. Virkelig interessant! Det er så gøy å se fagfolk i aksjon..

 

Planen er å få bilde-dokumentert alt som gjøres på bilen, så hvis du synes dette er interessant så må du bare følge med videre i tråden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Idag var jeg innom hos Roger Allan og fikk se resultater. Nå hadde guttene virkelig stått på, og mye var allerede ferdig. Resten er ferdig mandag kveld, og skal da pakkes forsvarlig inn og skal lagres tørt til 450´en er rustfri og ferdig lakket. Det håper jeg den er på denne siden av jul?!?

 

Baksete benken sto helt ferdig på gulvet da jeg kom inn i butikken idag, og jeg må virkelig si at jeg er imponert!!  Sitteputen er virkelig som ny, både utseendemessig og bruksmessig. Når man setter seg her, så bunner ikke lenger setet slik de alltid gjør på gamle Mercedeser. Nå er det ordentlig motstand i benken, og jeg ser for meg at det faktisk vil bli meget behagelig å sitte i disse setene selv på langtur. Selve oppbyggingen kommer jeg tilbake til etterhvert, men her er ihvertfall et par bilder til å begynne med;

 

 

P1020390.jpg?t=1214584332

 

 

 

 

 

 

P1020389.jpg?t=1214584371

 

 

 

 

 

P1020388.jpg?t=1214584408

 

 

 

 

 

Her ser dere bakseteryggen med det nye skinnet. Jeg la det gamle skinnet inntil så dere kan få se forskjellen. Det viser kanskje ikke så godt på bildene, men det er en helt sinnsyk forskjell på disse skinnene. Først et par bilder av det gamle skinnet.

 

P1020396.jpg?t=1214584547

 

 

 

 

 

P1020395.jpg?t=1214584591

 

 

 

 

 

Så et par bilder sammen med det nye skinnet;

 

P1020394.jpg?t=1214584698

 

 

 

 

 

P1020393.jpg?t=1214584737

 

 

 

 

 

Så til slutt et bilde av det nye skinnet;

 

P1020397.jpg?t=1214584788

 

Her kan man også så vidt skimte det gamle skinnet helt til høyre i bildet.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag var jeg nede hos Roger Allan (RA møbeltapetsering) med diverse mere arbeid. Vi har blitt enige om at han nå skal trekke om;

- alle de innvendige listene på A, B og C søylene og alt av taklister i skinn :wink:.

 

Blir fryktelig spennende å se resultatet av det. Dette blir en ordentlig oppgradering, siden det orginalt bare blir brukt skai.

 

 

 

Jeg har også fått demontert de sorte dørtrekkene fra den sorte bilen som ble hugget i påsken. Disse trekkene så ikke helt bra ut når man tok dem i nærmere øyensyn, og en av de tidligere eierene har saget hull til høytalere i dørtrekkene foran :?.

P1020499.jpg?t=1215297636

 

P1020500.jpg?t=1215297861

 

 

Dørtrekkene består av én ytterdel, og én innerdel. Innerdelen består av en finérplate med pålimt trekk, i mitt tilfelle sort perforert skai. Når disse utsettes for litt fuktig luft, så begynner jo selvsagt finérplatene å deformere seg. Det har skjedd på alle mine i større eller mindre grad;

P1020498.jpg?t=1215298193

 

P1020495.jpg?t=1215298264

 

P1020496.jpg?t=1215298309

 

 

 

På det verste dørtrekket så "buler" trekket utover, og tar seg ikke særlig bra ut;

P1020492.jpg?t=1215298375

 

Det som Roger Allan skal gjøre er å skjære ut nye finérplater, og demontere trekket på de gamle. Trekket skal rengjøres, strekkes og brukes om igjen, og det skal monteres på de nye finérplatene. Når det gjelder de ødelagde trekkene på framdørene, så har jeg heldigvis liggende 2 hele trekk uten hull til høytalere 8).

 

Når det gjelder ytterdelene så skal han få shinet opp dem også. Han skal også lage ny hattehylle.

 

Alt dette kommer vi tilbake til når det nærmer seg at bilen klargjøres for lakkering. Etter planen skal interiøret innmonteres i en rustfri og nylakkert bil i begynnelsen av nyåret en gang.

Link to comment
Share on other sites

Da er setene ferdige, og skal pakkes forsvarlig inn og lagres mørkt og tørt i romtemperatur frem til de skal monteres i bilen. Resultatet er jeg utrolig godt fornøyd med. Spensten i setene er akkurat som nye, og det er helt fantastisk å kjenne på det nye skinnet.

 

Jeg har lovet å legge ut bilder, og de kommer her;

 

 

 

Her er passasjer setet;

P1020461.jpg?t=1215338376

 

 

 

 

 

P1020462.jpg?t=1215338715

 

 

 

 

 

P1020464.jpg?t=1215338761

 

 

 

 

 

Her er en av de nye baksete ryggene iferd med å ferdigstilles;

P1020466.jpg?t=1215338826

 

 

 

 

 

P1020467.jpg?t=1215338995

 

 

 

 

 

....og de skal tilslutt bakpå her;

P1020468.jpg?t=1215339049

 

 

 

 

 

Her er baksetet ferdig;

P1020472.jpg?t=1215339108

 

 

 

 

 

P1020473.jpg?t=1215339162

 

 

 

 

 

P1020471.jpg?t=1215339223

 

 

 

 

 

P1020470.jpg?t=1215339255

 

 

 

 

 

P1020486.jpg?t=1215339300

 

 

 

 

 

P1020485.jpg?t=1215339336

 

 

 

 

 

...og her viser Roger Allan frem førerstolen;

 

P1020487.jpg?t=1215339393

 

 

 

 

 

P1020489.jpg?t=1215339504

 

 

 

 

 

P1020475.jpg?t=1215339588

 

 

 

 

 

P1020476.jpg?t=1215339629

 

 

 

 

 

P1020480.jpg?t=1215339662

 

 

 

 

 

P1020477.jpg?t=1215339707

 

 

 

 

 

P1020482.jpg?t=1215339750

 

 

 

 

 

P1020478.jpg?t=1215339787

 

 

 

 

 

P1020479.jpg?t=1215339819

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Her er noen bilder fra da vi begynte å rive fra hverandre bilen. Jakten på rusten er begynt;

 

Her er siste bilde av en komplett front;

P1010317.jpg?t=1215730549

 

 

 

 

 

Så forsvant høyre forskjermen. Den var ikke noe å spare på, så den må erstattes av en ny skjerm. Da er jo selvsagt alt annet enn originalt utelukket :wink:. Som dere ser så er det faktisk ikke så ille som forventet her, men litt arbeid blir det jo likevel.

P1010374.jpg?t=1215730838

 

 

 

 

 

 

 

Så fikk vi av den venstre forskjermen, og plutselig trengte jeg 2 nye forskjermer.... :lol: :lol: :lol:

P1010387.jpg?t=1215731049

 

P1010388.jpg?t=1215731150

 

 

 

 

 

På denne siden ser ikke kanalen så ille ut......ikke foreløpig ihvertfall :roll:

P1010391.jpg?t=1215732176

 

 

 

 

 

Litt rustsveising i innerskjermen på denne siden må ihvertfall til;

P1010390.jpg?t=1215731187

 

P1010386.jpg?t=1215731248

 

 

 

 

 

Her er det meste av fronten demontert.

P1010383.jpg?t=1215731421

 

P1010382.jpg?t=1215731516

 

P1010375.jpg?t=1215731548

 

 

 

 

 

Her i bakkant av forhjulet på høyre side begynte det å se litt skummelt ut på kanalen....

P1010385.jpg?t=1215731604

 

P1010384.jpg?t=1215731681

 

Denne kanalen er helt gåen i den fremste delen, og da skifter vi like godt hele kanalen med en gang. For sikkerhets skyld så bestilte jeg like godt ny kanal på andre siden også i samme slengen. Jeg synes det er like greit å få skiftet til nye på begge sider når man først er igang.

 

Problemet er jo fortsatt at det ikke er så lett å få fatt i nye deler. Vi har nå ventet på delene i snart én og en halv måned. Meget frustrerende :?.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå like greit å gjøre det skikkelig når man først skal gjøre det skikkelig. Så lenge bilen står og det er folk tilgjengelig til å jobbe på den er det jo nesten litt dumt å ikke gjøre det :)

 

Det er akkurat det jeg også mener. Det er bedre å skifte en kanal for mye nå, enn å begynne å lappe eller skifte en kanal til om 2-3 år når bilen er ferdigbygget og lakket. Selfølgelig blir det dyrere, men målet med denne bilen er ikke å få lappet den sammen billigst mulig. Målet er at den skal være i utstillingsstand, samt være blandt de fineste 116-bilene i landet.

Link to comment
Share on other sites

Måtte rydde og sope litt i garasjen her om dagen, og i den forbindelse så trillet jeg 450´en på utsiden så den fikk litt frisk luft. Fikk tatt noen bilder av bilen, som viser hvordan bilens tilstand er idag.

 

 

 

Her er bildene;

P1020507.jpg?t=1216332043

 

 

 

 

 

P1020506.jpg?t=1216332832

 

 

 

 

 

P1020505.jpg?

 

 

 

 

 

P1020504.jpg?t=1216332914

 

 

 

 

 

P1020503.jpg?t=1216332953

 

 

 

 

 

P1020502.jpg?t=1216332988

 

 

 

 

 

P1020501.jpg?t=1216333019

 

 

Det er nå det begynner å blir spennende. Nå skal jo kanalene av, og det er jo da vi virkelig får se hvordan gulvets tilstand er4_6_200v.gif

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg benyttet en deilig fridag til å foreta et lite besøk hos Roger Allan på RA møbeltapetsering. Han ringte meg tidligere i uken og kunne fortelle at han skulle trekke én av delene som skal trekkes i skinn for å se hvordan det ville bli. Jeg lot meg selvsagt ikke be 2 ganger.

 

Da jeg kom ned til ham så fikk jeg se resultatet av galskapen. Han hadde valgt ut dekselet som går på B-søylen fra gulvet og opp til taket. Her er det montert på en liten "boks" til bryteren på varmen i baksetet. Dette er slik orginalt, og gjorde at jobben ble litt mere utfordring. Dekselet var ikke helt ferdigstilt, men gjør at vi får et godt inntrykk om hvordan dette vil bli til slutt. Jeg synes dette ble helt rått, og ikke minst var det en DEEEEEEILIG skinn-lukt av dekselet :mrgreen:.

 

 

 

 

 

P1020750.jpg?t=1218196167

 

 

 

 

 

P1020747.jpg?t=1218196236

 

 

 

 

 

P1020751.jpg?t=1218196282

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har prosjektet endelig fått vind i seilene!! Begynte med innerskjermen på passasjersiden. Har pusset rent og skåret bort alt rust. Har laget ny innfestning til skjermen øverst, samt lagt i litt stål i forkant av innerskjermen. 

 

Hvis dere ser på det første bildet, så kan dere se en sveis i bakkant av innerskjermen. Her har noen vært før oss. Han som hjelper til med rustsveisingen mener at bilen antakelig har hatt en skade mellom hjulet og gulv/kanalen. Dette har vært reparert en gang tidligere, og selv om sveisen ikke ser pen ut rent optisk så er reperasjonen mer enn god nok. Det kan være at det er denne skaden som har gjort at kanalen på denne siden er angrepet av rust. For det er faktisk bare den fremste halve meteren av kanalen som er rustet.

 

Jeg glemte av kameraet, så jeg fikk ikke tatt noen før bilder, men slik ble resultatet;

P1020862.jpg?t=1219567225

 

P1020843.jpg?t=1219567910

 

 

Her kan dere se hvordan innfestningen til høyre forskjerm var før;

P1020842.jpg?t=1219567986

 

På det nederste bildet viser det litt rust i nedre kant av innerskjermen. Dette er bare overflate, og vil bli tatt sammen med kanalene. Da skal bilen heises opp på bukker, og hjulene tas av. Blir lettere å komme til da.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...