Jump to content

Utbedring av dør-rust, erfaringer

Guest som

Recommended Posts

Har nå bilen inne til utbedring av rusten i dørene.

Noen sier dørene skiftes ut, andre mener de bare kommer til å flikke på dette. Det er sikkert andre her i forumet som har fått dette utført og kan

fotelle hvordan det er utført og resultatet.

Noen sier dørene skiftes ut' date=' andre mener de bare kommer til å flikke på dette. Det er sikkert andre her i forumet som har fått dette utført og kan

fotelle hvordan det er utført og resultatet.[/quote']

Jeg har ikke sånn bil, så jeg har ikke noen erfaring selv, men det jeg hører fra andre, så har de retningslinjer å gå etter når det gjelder utbytting/utbedring. Hvis det bare er litt, så blir det utbedre, men hvis det er mye, blir dørene byttet. Hadde det vært min bil, hadde jeg likt det best om de ble utbedret, etter å ha sett hvor mye rart som skan skje når dørene byttes. Jeg kan aldri tenke meg at de slurver med den jobben etter alt snakket det har vært om dørrusten.

Snakket nettopp med verkstedet, det kom til å ta over en uke !

E det ikke noe om at vi har krav på leiebil når garantiarbeid går ut over en uke ??

Problemet er vel at det ikke er garanti. Det er kulanse/goodwill. Garantien gjelder kun på rust innenifra og ut :roll: På den måten sniker de seg unna leiebil. Men på den annen side så har jeg hørt om mange som har fått leiebil på slike jobber. Men det er gjerne faste kunder og/eller at det har bekjentskaper innen systemet!

Guest Georg

Jeg har fått byttet to dører. De 2 andre er reparert + bakdør. Det var for ca 8 måneder siden. Dene ene døren som ikke ble byttet har nå begynt å vise spor av rust igjen. Lakken på de som ble byttet var ok også i farge, men dørene er vanskelig å lukke. Må slå de hardere enn de som ikke ble byttet. Jeg mener å ha lest i MobiloLife garantien at du har krav på leiebil de første fire årene. Dette gjelder også kulanse/goodwill.

Når det gjelder kvaliteten på arbeidet så regner jeg med å kunne evt. reklamere på dette hvis det ikke er bra.

Nyanseforskjeller , dører som ikke er justert skikkelig mm., mener jeg de må ta opp igjen.

Men å vente i 12 mnd. på ny verkstedstime er ikke aktuellt.

Har snakket med Algård om leiebil utover første uken, men det kommer ikke på tale.

Det er kundebehandlingen som er det største problemet der i huset. Har kjøpt noen biler av de, men aldri mer. Her i Bergen er det en kjennsgjerning at de ikke er interessert i kunder, og har en veldig arrogant holdning.

Guest eirikb

Jeg fikk skiftet to dører og bakluke på min 2000 C180 T hos BOS Lørenskog (egentlig buss-vare lastebilverksted). Jeg henviste til rustgarantien og fikk leiebil i fire dager, uten å måtte mase om det. Har også vært inne til justering av dører og diverse annet. Har alltid blitt møtt positivt der, til tross for at jeg har kjøpt bilen privat og aldri handlet der.

Tror nok BOS er mer oppegående etter hva jeg har lest av erfaringer.

Hørte eller leste et sted at BOS har kort ventetid og at de har leid inn andre verksteder for å avhjelpe.

Sist jeg spurte Algård, hadde de 1-2 års ventetid ! Selv har jeg ventet i 13 mnd, og de regner nå med å ha bilen inne i opptil 2 uker.

Guest eirikb

Ja, de er veldig greie å ha med å gjøre. Har hatt litt trøbbel med låsen til bakluka etter at luka ble skiftet. Den går ikke i lås. Fikk først ordna dette fire måneder etter jeg var inne. Nå er problemet der igjen, og de fikser det uten å mukke. Bra!

Ventetida var forøvrig fire mnd for meg i fjor. Ringte i mai, fikk time i august, utbedring i september. Tok to uker.

Guest eirikb

MobiloLife gjelder for alle personbiler produsert etter 24.10.98 (Er litt usikker på eksakt dato, men i alle fall slutten av oktober 98 ) Det er en mobilitets- og rustgaranti på 30 år. Forutsetter at service følges opp på merkeverksted (mulig at det har blitt endra).

Finner ikke noe på den norske importøren, men garantien er internasjonal, se inneholdet på den svenske siden:

http://www2.mercedes-benz.se/content/sweden/mpc/mpc_sweden_website/sv/home_mpc/passenger_cars/home/services/car_services/mobilolife/coverage_at_a_glance.html

Denne oversikten fra MB i Danmark er enda bedre:

Her står det svart på hvitt at det ikke gjøres forskjell på garanti- og goodwillreparasjoner. Hvorfor har ikke den norske importøren dette på sine sider mon tro?

http://www.mercedes-benz.dk/service/mobilo/mob_life_oversikt.htm

Snakket med Algård om dette :

Mobilo Life betinger at alle servicer opprettholdes og utføres iht. M. Benz sine spesifikasjoner. Men andre verksteder kan utføre arbeidet såfremt de også bruker deler iht. spesifikasjonene.

Min bil har alle servicer hos M. Benz verksteder, men siden dette er en -01

og de 4 første årene er passert, så dekker kun Mobilo Life veiassistanse ved teknisk svikt på bilen. Og da taues den gratis til nærmeste M Benz verksted hvor jeg selv må dekke deler og timearbeid. Gjelder ikke ved punktering, utforkjøring ol.

Men jeg får dekket hjemreise/leiebil, evt. hotell ol. Og de forplikter seg å starte reparasjonen umiddelbart.

Så det er ikke noe å rope så veldig hurra for, trodde det var bedre.

Hos meg ble førerdøren byttet og resten reparert. Hadde bilen inne hos MB skadesenter da de holdt til på Ensjø. Er fornøyd med det de gjorde.

Guest Georg
Skulle gjerne hatt den garantien du prater om' date=' Georg. Krav på leiebilen de første 4 årene :D[/quote']

Ok. ser at det var dumt skrevet, men...

Guest Tom A

Jeg fikk 4 dører og bakluke skiftet. Måtte riktig nok vente i 10 mnd.

Dette ble utført i august 2004 hos Ålgård i Arna.

Jeg er fornøyd med servicen hos dem.

Dersom det fortsatt er vente tid på et år eller mer, er jo det en skandale.

• 2 weeks later...
Guest Redvar

Noen sier dørene skiftes ut' date=' andre mener de bare kommer til å flikke på dette. Det er sikkert andre her i forumet som har fått dette utført og kan

fotelle hvordan det er utført og resultatet.[/quote']

Fått tilbake bilen din? Er spent på hvordan det ble. Skall inn med min

i november, hos Ålgård i Arna. Har snart ventet et år på time jeg også.

De jobber med den, 10 dager har de brukt hittil...og er fortsatt ikke ferdig!

Foreløpig er ikke resultatet noe å skryte av heller, det blir nok noe ekstra arbeid på de....dessverre.

Trodde de var dyktigere på karosseri :evil:

Guest Redvar

Betryggende og vite at bilen blir tatt godt vare på da :cry:

Spurte hvordan det var og få satt den inn til andre, som f.eks Motor Trade i tr-heim, ikke det at de har fått så mye skryt,

men det var ikke mulig da for da måtte det søkes på nytt. :evil: :evil: