Thomas Madsen Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Hva foretrekker folket å stappe på stjernene sine ?? Selv har jeg alltid brukt Castrol 5W40 er det vel den heter, men har sett mange bruke Mobil1 her... Quote
Aleks Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Bruker Mobil 1. Men det er masse god olje på markede. Har sett at Mercedes har brukt Mobil 1 i sine reklamefilmer , det er vel derfor jeg også bruker Mobil 1 Ikke spør hvorfor Quote
FrodeS Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Bruker Mobil 5-50 helsyntetisk. Mobil1 her også. Handler den rimelig av stjerneservice eller på tilbud hos coop/smartclub. Antakelig kunne jeg likegjerne brukt billig-olje fra biltema, men man vet jo liksom aldri. Mobil1 vet jeg er bra. Castrol-greia er sikkert også brukbar. Jeg kjørte laurelen på Havoline fullsyntetisk (fikk den for 1,25 pr. liter), men da det var slutt på den og jeg gikk over til mobil1, ble lyden i bilen helt annerledes. Motoren gikk mye mykere. Jeg hadde ikke trodd det om ikke jeg hadde hørt det selv, tror jeg Quote
Guest 1042 Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Kjører mobil1 på C-klassen, tror 220E'n har gått med castrol fram til jeg overtok den. Quote
Håvard Bendiksen Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Jeg har kjørt på Castrol Magnatec men den har en feil spesifikasjon (229.31 i stedet for 229.3). Byttet til Mobil1. Denne gangen tenkte jeg å prøve Fuchs fra Oljelageret.no som vi har klubbavtale med. De ligger ikke langt fra jobben så det passer jo greit Quote
SigurdB Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 har også tenkt å kjøpe fra olje lageret. hvis jeg kjøper for storforbruker (20L) så ender litersprisen på 52kr literen og det er mb 229.3 olje. Billigere en det skal det godt gjøres. har jo atpå til olje til 3 skift Quote
FrodeS Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 har også tenkt å kjøpe fra olje lageret. hvis jeg kjøper for storforbruker (20L) så ender litersprisen på 52kr literen og det er mb 229.3 olje. Billigere en det skal det godt gjøres. har jo atpå til olje til 3 skift Ikke akkurat billigere, men sist jeg kjøpte mobil1 var det for 72,- pr. liter. Ikke akkurat upris det heller. Quote
ØHN Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 210'n får Mobil1 0W-40 olje til 99,- fra Stjernesevice. 124'n får delsyntetisk 10W-40, som den alltid har fått, og den kjøper jeg på Biltema til 29,- literen. Bruker originale oljefilter fra MB på begge bilene. Quote
bska Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Jeg 'tester' Biltemas 5-50 olje nå i vinter/vår. Har kjørt drøye 1000km og funker forsåvidt ok. Ingen kondens i avluftinga (ennå), men når motoren er godt driftsvarm er oljetrykket lavere enn med Shell BOS olje (tomgang). Virker som BT olja er tynnere enn det jeg ville forvente. Sikkert grei vinterolje http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=90195 Quote
Frode Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Jeg 'tester' Biltemas 5-50 olje nå Ikke hør på Bernt, han har fått i seg litt for mye sveisegass og poly i luftveiene i det siste, så egentlig så tester han Shell sin olje i fra BOS, men han ble så "ilter" for ungene "mas`te" sånt når han skrev innlegget at det ble egentlig feil hele greia.... Quote
E_S Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Forer bilen med 0W-40 Mobil 1, da jeg får den relativt rimelig og jeg vet den er bra. God olje er billig forsikring, spesielt her i innlandet hvor det fort blir -30 om vinteren og jeg ikke alltid har tilgang til noen kontakt å putte motorvarmeren i. Quote
ODDATLE Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Gullklumpen min foretrekker Shell Helix semisynt, men kjøper innimellom annen delsyntetisk dersom den har riktig MB-spec og prisen er god. Biltema helsyntetisk blir fort tynn, med større oljeforbruk som resultat. Quote
Recommended Posts