Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi har pratet endel om å kjøpe inn ett eget parti med radioer etter den positive opplevelsen vi hadde på turen til og fra Gol i fjor. Men siden vi har begrenset med midler har vi gått bort i fra ett lokaleid parti med radioer.

men jeg har funnet en rimelig løsning som de fleste har rå til, og jeg skal stå for innkjøp av radio og antenne.

Det er en Midland 1001z radio som plugges i sigarettenneren, skikkelig 'Rubber Duck' radio slik som Sven Håkon beskrev det (fra filmen Convoy)..

http://www.midlandradio.com/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=4334

Denne er 4 watt og har veldig god rekkevidde (kommer helt ann på antennen da så klart).. innebygget høytaler og muligheter for ekstern eller headsett.

grunnen for at det velges en slik type isteden for en håndholdt er fordi batterier på håndholdte har lav levetid siden en slik radio bruks sjeldent i forhold til en mobiltelefon. dermed er det bedre med en som kobles direkte til 12volt, og den veier under 1 kg, så det er ikke noe stor sak.

Antennen er en Hustler IC100s, magnetfot og ca 1 meter lang antenne,

http://stores.channeladvisor.com/abetterwaytobuy/Items/ic100s

magneten skal ikke lage riper så lenge overflaten på både bilen og magneten er rene, dette er heavy duty magnet og vil tåle de norske fartsgrensene uten problemer.

uten å ha helt bekreftet fraktpriser siden jeg ikke vet nøyaktig antall som vil ha slikt enda så estimerer jeg prisen til ca 550 kroner pr pakke

Send mail til meg, georgemc@start.no med emne 'CB Radio' hvis du kunne tenkt deg å blitt med på denne bestillingen.

Gol nærmer seg, så det er bare å sende mail med en gang :)

hvis du ikke ønsker antennen så er det ingen problem.

Er i første omgang forbehold om bestilling til lokallag Stavanger, men hvis andre også er interessert er det bare å sende mail til meg

Posted

Jippi - Megabra George  :D

De magnet antennen tåler sikkert de norske fartsgrensene greit, men hva med G-kreftene i svingene over Suleskar - Dalen da ?  :lol:

Posted

Jeg tenker også på humper og den slags dritt :(

Men har funnet en genial løsning - fått tak i tape som de bruker på taket hvor taxilampen står... Er lett og rive av etter bruk, og da er det verken merker eller riper på taket :D

Posted

Radio Røyskatt er "on the air" again  :D/

.... lett å rive av etterpå - din bli lukter jo ny lakk - skeptisk

du kan jo handle noen sexy damestrømper og tre en over antenne 'rota'

sikkert skånsomt for antenne og hekk det ja  :lol:

Posted

da er vi oppe i 11 enheter  8) jeg burde nok bestille innen 15. april, men vi sier at deadlinen er 10. april!! så det er litt tid igjen, men ikke mye :)

Posted

Gleder meg til å dra i gang konvoien med en slik innretning - nå gjelder det bare å finne et skikkelig sted til den.. Formatet er ca 11,5x5x18cm for dem som lurer :) Hmm, kanskje jeg skal ta ut CD-veksleren??

Posted

plutselig gikk alle Ebay aksjene til himmels

George har handla walkier over en lav sko til en dollar kurs lavere enn enn ei pils på slutten av 70 tallet

Posted

deadline er som sagt i morgen kl 24.00...

Fikser du ett sett til meg også ?

Betaling ??? holder med å få på Gol  ???

Har du/dere ikke hørt om nettbank ell?? :shock:

• 2 weeks later...
Posted

fikk selve radioene i dag. svær pakke :D

må si det oser kvalitet av disse, selv om de er meget billige. gleder meg til å prøve den, men må få antenne først. bør ikke brukes uten antenne.

eneste negative var at det ikke er noe plugg til sigarettenneren, er godt med ledning, men ikke plugg.

vi kan kjøpe eller jeg kan legge ut for slike på biltema

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=76533

håper å få antennene innen mandagstreffet, men di tar vel helg nå på tollen..