Thomas Madsen Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 heisann, lurer litt på å bytte 320'n min inn i en B klasse... 180 evnt 200, noen som har noe negativt eller positivt å si om denne bilen ?? noe som man bør være ops på ? hva bør man ha av utstyr osv ???? Quote
Mr. Nygård Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Vi kjøpte en B 180 CDI for et drøyt år siden, og er strålende fornøyd med det. Nå kommer sikkert Frode til å komme med at B 200 CDI er en mye bedre bil, men for oss så er det i hovedsak kona som kjører. Vi har stasjonsvogna i tillegg (go'bilen), så behovet for fartsressurser er ikke overhengende. Det er ingen problemer med forbikjøringer med godt opplastet bil. Av fordeler du vil oppdage er det helt klart den lille, men essensielle litt høyere seteplasseringen. Dette gjør at oversikten i trafikkbildet blir bedre. Den har større innvendig plass enn en S 203 og bagasjen tar ganske så mye. Noe er selvsagt som en følge av at taket er høyere og vinduene går ganske langt opp på sidene. Vi er en småbarnsfamilie, og liten vogn går greit inn bak der. Utstyr: - Sportspakke - hever utseende, samt det vagt stivere understellet gjør den bedre på vegen. - Svingbare xenonlykter - utrolig bra lys. - Parkerinssensorer - kan være litt uvant i begynnelsen å vite hvor bilen slutter - Automat - selvsagt - girer mykt, dog litt uvant i begynnelsen - Utvendig lyspakke (?) - regnssensor er jo litt greit - Annet Lykke til. Quote
Per-Erik K Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Motorstøy! Vi vurderte å bytte fruens A170 CDIL i en ny B180 CDI men slo det fort fra oss etter å ha hatt en på lån fra BOS i et døgn. I våre øyne er det utrolig mye motorstøy og "rullestøy" i denne bilen til å være en MB. Det er faktisk mindre støy i fruens 2002 A-klasse enn i den nye B, det er mindre støy i den gamle '98 210 bilen min også. Synes også at bilen var veldig "plastikkete" innvendig, dashbord, dørsider osv.. Ta deg en prøvetur med en CDI så tror jeg du skjønner hva jeg mener, men lyd og inntrykk er jo selvfølgelig subjektivt. Vi kommer iallefall ikke til å kjøpe B-klasse som konebil før den blir bedre støyisolert. Jeg må si den skuffet meg, og fruen. Selgeren hos BOS sa også at det med støyen var det de hadde fått flest tilbakemedlinger på fra folk som hadde prøvekjørt B-klasse. Just my 2 cents. Quote
Alexander Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Når det gjelder støy: Sjekket du hvordan dekk det sto på bilen? Det kan være så enkelt... Quote
Per-Erik K Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Når det gjelder støy: Sjekket du hvordan dekk det sto på bilen? Det kan være så enkelt... Motorstøy løses ikke ved bytte av dekk. Dekkene var Conti på 17" felg som fulgte sportspakken. Quote
Alexander Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Motorstøy løses ikke ved bytte av dekk. Morroklumpen, du skrev rullestøy også. Quote
Per-Erik K Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Motorstøy løses ikke ved bytte av dekk. Morroklumpen, du skrev rullestøy også. Beklager den, burde kanskje ha skrevet støy generelt, for det var det i den bilen etter min mening. Quote
Frode Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Vi vurderte å bytte fruens A170 CDIL i en ny B180 CDI men slo det fort fra oss etter å ha hatt en på lån fra BOS i et døgn. I våre øyne er det utrolig mye motorstøy og "rullestøy" i denne bilen til å være en MB. Det er faktisk mindre støy i fruens 2002 A-klasse enn i den nye B, det er mindre støy i den gamle '98 210 bilen min også. Jeg byttet nettopp inn min 2002 A170CDi(kjørt 50`km) inn i en 2007 B200Cdi(kjørt 22`km) og A klassen har mye høyere støynivå enn B-klassen..!! Og det er vel ingen MB`er som er så "minimalistiske" som forrige generasjon A-klasse innvendig, så du må ha vært svært uheldig med "prøven" din for jeg kjenner meg overhode ikke igjen i din beskrivelse.... Tror ikke det er noen forskjell på 180CDI og 200CDI, men jeg har ikke prøvd begge rett etterhverandre så....... Den klaprer litt når den er kald, men det gjør vel alle diesler, og det forsvinner etter noen sekunder når bilen begynner å få litt varme i motor.... Continental dekkene som fulgte med min hadde høyere støynivå enn Dunlop vinterdekkene som jeg har på nå, bare så det er sagt......dekkdim 215/45-17......... Eneste jeg vet endel har kommentert er hvor stiv B-klasse med Sportpakke og lavprofil dekk er, jeg liker det sportslig så dette er perfekt for meg, men er du ute etter "komfort ala E-klasse classic" så styr unna Sportpakke.... Har hatt 200`en i 2-3 mnd`er nå og er kjempefornøyd, god plass til 4 på tur, VELDIG gode seter(delskinn sportspakke), god bagasjeplass, høy bil gir oversiktelig sittestilling, den har god akselerasjon til å "bare" være 140 hk og 300Nm, herlig 7 trinns automat, grei stereo (Audio 20) og billig i drift.... Eneste jeg savner er invendig lyspakke, telefon holder og Navigasjon, og alt dette er veldig dyrt å etterinnstallere desverre..... så hadde jeg valgt i dag så hadde det kommet med på listen over "must have"...... Se på utstyrslisten til B-klassen min så ser du hva som er "minmum"..... Quote
Lars U. Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Jeg har fått låne en B180CDI av forhandleren mens jeg venter på min S204, det ble ihvertfall stor jubel hjemme fra kone og barn da vi kvittet oss med VW Passat 4Motion 2003 modell som var en lånebil fra min arbeidsgiver som vi disponerte etter at vi solgte den gamle S203. På S203'en var det brukbart med utstyr som bl.a parktronic og dette var et stort savn. B klassen er fin med Automat og parkeringssensor samt gode seter med luftjustering av førersetet. denne er også utstyrt med Command og litt ekstra slik at den er veldig ok dersom vis skulle hatt en bil nr 2. larseu Quote
Trond Roald Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 min er med sportspakke,men har normale fjærer dempere.. er nok flere biler som har den kombinasjonen. Quote
Frode Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 min er med sportspakke,men har normale fjærer dempere.. er nok flere biler som har den kombinasjonen. Ja det er riktig, det er sportpakke med og uten sportunderstell, Generell sportspakke er mer interiør og design kode 952, mens sportunderstell har kode 486. Jeg er veldig godt fornøyd med sportunderstell, ligger som støpt i svingete vestlandsveier.... Quote
Trond Roald Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 min er med sportspakke,men har normale fjærer dempere.. er nok flere biler som har den kombinasjonen. Ja det er riktig, det er sportpakke med og uten sportunderstell, Generell sportspakke er mer interiør og design kode 952, mens sportunderstell har kode 486. Jeg er veldig godt fornøyd med sportunderstell, ligger som støpt i svingete vestlandsveier.... jeg skulle egentlig ha med sportsunderstell. men,siden jeg fikk overtatt bilen fra en annen forhandler glemte selgeren å fjerne koden 485 og erstatte den med 486.ellers fikk jeg alle kodene jeg hadde merket av.(jeg jobber der bilen er kjøpt så jeg orket ikke lage noe styr over det) den er faktisk stiv selv med vanlig fjæring.men,skulle nok hatt den litt lavere. får se når de 18"amg felgene kommer på.... Quote
Trond Roald Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Uansett må det vel bli en nedtur fra e-klasse til b? Har ikke prøvd B selv, men det er jo en helt annen type bil hei! jeg gikk fra en 1999 E220 cdi stv. kona og jeg er kjempe fornøyd,man sitter høyt og har god oversikt. får plass til barnevogn og fire voksne sitter godt. Quote
Recommended Posts