CHARLIE Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Er det noen som har en gammel "utrangert" bærbar PC som de vil selge til meg for en BIIIIIIILLLIG penge?? Eneste kravet er at den virker, og at det går an å bruke word program på den. Datteren min har et enormt behov for å skrive på en datamaskin, men jeg synes det blir litt vel råflott å kjøpe ny PC til en 3 år gammel jente Quote
FrodeS Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Er det noen som har en gammel "utrangert" bærbar PC som de vil selge til meg for en BIIIIIIILLLIG penge?? Eneste kravet er at den virker, og at det går an å bruke word program på den. Datteren min har et enormt behov for å skrive på en datamaskin, men jeg synes det blir litt vel råflott å kjøpe ny PC til en 3 år gammel jente Jeg har en sak liggende i kottet som ble lagt bort for noen år sida. Den kjørte i grunn XP, men rask er den ikke. Det er litt "sær", men hvis man klør den med hårene, så pleier den å funke. Pleide i hvertfall. Hvis ingen har gitt deg en annen i løpet av noen dager, så skal jeg spa den fram og se om jeg får liv i den. Quote
CHARLIE Posted April 1, 2008 Author Posted April 1, 2008 Hmmmm!! Høres fint ut Frode!! Dette trenger ikke være noe fancy og flott. Det er som sagt datteren min på 3 år som liker å skrive navnet sitt og til folk hun kjenner på dataen. Dessuten er hun ordentlig glad i å trykke på en PC. Vi kjøpte en leke-PC til henne til jul, men den kan hun ikke skrive på. Derfor tenkte jeg kanskje at en "utrangert" og foreldet modell som virker til dette formålet måtte være helt topp. Gjør ingenting om maskinen er treg, bare den virker Quote
TomB Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 skal ta å rote igjennom alle tingene mine jeg.. mener jeg har 2 liggende med mindre gamlingene har kasta dem! kommer tilbake til deg når jeg har fått leita litt =) Quote
CHARLIE Posted April 1, 2008 Author Posted April 1, 2008 skal ta å rote igjennom alle tingene mine jeg.. mener jeg har 2 liggende med mindre gamlingene har kasta dem! kommer tilbake til deg når jeg har fått leita litt =) Fine Tom!! Quote
CHARLIE Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 skal ta å rote igjennom alle tingene mine jeg.. mener jeg har 2 liggende med mindre gamlingene har kasta dem! kommer tilbake til deg når jeg har fått leita litt =) Fine Tom!! Ikke for å mase Tom, men har du funnet noe av interesse?? Quote
Asbjørn Fagervik Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Jeg tror jeg har en Acer Travelmate 230 ellernoe liggende som jeg kun har brukt 1 gang i året, en hel måned ( Når jeg er i Thailand, så har vi internett i huset våres ) .. Men jeg mener på at jeg har den liggende enda en plass? Begynner å ble et par år gammel.. 2ghz 20gb minne Kjører xp Grei pc forsåvitt.. Kan få min mor til å lete litt, om intressant.. Quote
CHARLIE Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Grei pc forsåvitt.. Kan få min mor til å lete litt, om intressant.. Høres jo veldig interessant ut dette også, men det kommer jo selvsagt an på prisen. Som sagt så er jeg ikke villig til å kjøpe noe dyrt. Quote
TomB Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 har ikke funnet noe enda charlie. men gamlingen kommer hjem fra russland nå i morgen. så da får jeg spørre han hvor han la dem sist han rydda! Quote
CHARLIE Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 har ikke funnet noe enda charlie. men gamlingen kommer hjem fra russland nå i morgen. så da får jeg spørre han hvor han la dem sist han rydda! Kjempefint, Tom Quote
LadyBenz_ Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Jeg har en Acer pc liggende her... Skal få George til å sjekke om den fungerer Quote
Thomas Madsen Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Jeg har en Acer pc liggende her... Skal få George til å sjekke om den fungerer Trykk ALT +F11 så reinstallerer du den til Factory default Quote
CHARLIE Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Jeg har en Acer pc liggende her... Skal få George til å sjekke om den fungerer Glimrende Cili!! Quote
FrodeS Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Jeg har en Acer pc liggende her... Skal få George til å sjekke om den fungerer Glimrende Cili!! Jeg fant fram min, men jeg fant ikke laderen til den Quote
Thomas Madsen Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Tror vi har en gml toshiba på jobben med docking og alt... men den er skikkkkkkkelig gammel... tror det er win95 på den.... Quote
CHARLIE Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Jeg fant maskina, men ikke strømmen til den OK! Blir litt kjipt uten strøm. Jeg får holde et øye på Finn. Quote
FrodeS Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Jeg fant maskina, men ikke strømmen til den OK! Blir litt kjipt uten strøm. Jeg får holde et øye på Finn. Den skal ha 19V inn, 3A omtrent. Hvis noen har en lader, så funker det sikkert. Gir ingen garanti på maskina, men den funket sist jeg brukte den. Quote
Sven Håkon Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Er det en Fujitsu-Siemens? Mener jeg har kabel til den liggende.. Quote
CHARLIE Posted April 18, 2008 Author Posted April 18, 2008 Nå begynner ting å lysne ja! Kan dette bli til noe?? Quote
LadyBenz_ Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Min gamle er det desverre ikke mulig å få liv i Quote
FrodeS Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Er det en Fujitsu-Siemens? Mener jeg har kabel til den liggende.. Asus, men det kan jo være samme pluggen. Quote
CHARLIE Posted April 23, 2008 Author Posted April 23, 2008 Da har jeg ordnet meg. En kamerat av meg som jobber med data, fikk tak i en brukbar bærbar PC idag til meg. Takker for engasjementet!!! Quote
Recommended Posts