Jump to content

hjelp jeg kræsja...

Guest straffer`n

Recommended Posts

Guest straffer`n

i går hadde jeg et lite tilfelle... kjørte på ring3 (oslo) og satt i helt egne tanker da trafikken plutserlig stoppa helt bomm opp. Jge hugga inn bremsen men seilte elegant inn i rompa på han forann meg.

Gjett hvem jeg kjørte på, joda det var sivilpurk på vei hjem fra jobb, (de hadde nettopp levert en fange på ila).

Bilen deres må nok bytte bakskjerm og lakk den om (nyere nissan stasjonsvogn), mens bilen min gikk det verre med. Jeg har bare delkasko på merca...

Var mercedesen min jeg kjørte da (en 90 mod 230e).

Det som nok må byttes er : grillen, høyre frontlykt, høyre sideblink og kanskje grillrammen...

nå til spørsmålene mine :

1. Noen som kan gi meg tips på steder i oslo med billige merce deler ? og finnes det noen som reparerer merce til em billig penge i omerådet ? mesteparten kan jeg jo gjøre selv da....

2. Hvor mye tror dere det vil koste for ny fanger med lakk til purken ? og bør jeg ta det privat eller gjennom forsikring ? Hvis jeg tar det gjennom forsikring går jeg ned fra 70 % bonus til 40 %.... (men slipper egenandel)

3. Hvorfor har jeg så uflaks, merca hadde jeg kjøpt for 2 dager siden og den var dønn strøken og nypolert, helt nydelig.... faen faen faen...

Får legge til at det hele var helt udramatisk og ingen ble skadet...

setter pris på svar og økonomiske tips (er student og 22 år....)

1. Noen som kan gi meg tips på steder i oslo med billige merce deler ? og finnes det noen som reparerer merce til em billig penge i omerådet ? mesteparten kan jeg jo gjøre selv da....

2. Hvor mye tror dere det vil koste for ny fanger med lakk til purken ? og bør jeg ta det privat eller gjennom forsikring ? Hvis jeg tar det gjennom forsikring går jeg ned fra 70 % bonus til 40 %.... (men slipper egenandel)

3. Hvorfor har jeg så uflaks' date=' merca hadde jeg kjøpt for 2 dager siden og den var dønn strøken og nypolert, helt nydelig.... faen faen faen...

Får legge til at det hele var helt udramatisk og ingen ble skadet...

setter pris på svar og økonomiske tips (er student og 22 år....)[/quote']

Æsj, dette var kjedelig ! Føler meg deg, det er utrolig kjedelig å krasje.

1. Hør med Simen Malerbakken på stjerneservice.no , han kan kanskje hjelpe deg, både med deler og skruing. Han kan nok også hjelpe deg med snutbilen. Jeg driver og bytter ut pølsa til fangeren min nå, for den gamle har en ørliten bulk. Det er ikke store greia. Du får skrike ut hvis du vil ha den gamle.

Autotrio selger en del rimelig.

Prøv også www.bruktbildeler.com og www.nbfbildeler.no (.com?). Klubben har også avtale(r?) med hugger(e?). Regn med ca. 1000-2000 for lakkering av fanger hvis du ikke finner en som stemmer i fargen.

2. Har ingen tro på at dette lønner seg å ta på forsikring, men det må du selvsagt regne på. Tar du det på forsikringen, vil det gå tre år før du er oppe på 70% igjen. Det vil også ta 3 år ekstra før du er oppe på 75%, og 80% . Det blir mange penger ut etterhvert. (når selskapene "forteller" deg hva det vil koste, regner de kun til du er opp på samme bonus igjen, de "glemmer" å fortelle hva det koster å hele tida bruke tre år lenger på å rykke videre oppover)

3. Du er ikke den eneste ...

Du slipper noe mer pes med snuten? Bøter for uaktsom kjøring osv osv?

Guest straffer`n

takk for all medlidenhet... kjipe greier

lurer bare på hvilken ramme jeg trenger (hva den kalles), den er den som frontlykta er skrudd fast i, som strekker seg over radiatoren til den andre lykta... (kanskje litt dårlig fortalt) er den sveisa faste eller bare bolta ?

er det det som kalles grillinnsats eller lykteramme eller noe helt annet ?

og nå som jeg har kræsja, skal jeg like gjerne bygge om til 94 look ? hvilke modifiseringer inngår i denne looken ?

osgå midt i eksamenstiden å da...

Guest straffer`n

å ja jeg slapp mer pes med snuten , tror du ikke jeg hadde glemt førerkortet i tillegg a ? dessuten var bilen nettopp innkjøpt så jeg sto ikke i vognkortet heller...

men snuten var hyggelige de , tok det med godt humør selv om han ene sølte ut kaffen sin når jeg hilste på bilen hans...

Guest Espen
og nå som jeg har kræsja' date=' skal jeg like gjerne bygge om til 94 look ? hvilke modifiseringer inngår i denne looken ?[/quote']

Panser, lykter, list under lykter, lakkerte speilhus, lister langs frontrute og oppover langs taket?. Lakkere fangerpølsene i kontrastfargen. Hvis sedan, skifte ut bakluke og støtfanger bak også. Pluss mørke baklys.

Guest Espen

I tillegg hvis man drar en helt ut skal du vel forsåvidt skifte ut setene også. Annet design på søm o.l. på facelift. Men det jo begrenset hva en gidder å gjøre før det lønner seg å kjøpe seg ny bil i stedet....

Bilen hans kan du glemme å gjøre noe med så lenge han motsetter seg det. Regner ikke med at Politiet setter bilen sin til fremmede for reparasjon. Det du kan gjøre er å be ditt forsikringselskap om å gi deg beskjed om hva kostnadene for oppretting av den andre parts bil kommer på. Og da evt betale dette for å ungå bonustap. Ofte kan det lønne seg å ta opp et lån for å dekke dette fremfor å miste bonus.

og nå som jeg har kræsja' date=' skal jeg like gjerne bygge om til 94 look ? hvilke modifiseringer inngår i denne looken ?[/quote']

Panser, lykter, list under lykter, lakkerte speilhus, lister langs frontrute og oppover langs taket?. Lakkere fangerpølsene i kontrastfargen. Hvis sedan, skifte ut bakluke og støtfanger bak også. Pluss mørke baklys.

Stasjonsvogna fikk ikke de nye listene.

Speilhusene er lakkerte på 90-modeller også, såvidt jeg vet (min har det i hvertfall)

Hvis stasjonsvogn, så er det bare panser, lykteglass og fangerpølsene som skal til. (+chromelista under lyktene?) Dette forutsetter at det er en 90-modell eller senere.

På sedan er det elokserte lister (de kom i '92), koffertlokk, bakfanger og pølsa på bagfangeren i tillegg.

Guest Paul

Bilen deres må nok bytte bakskjerm og lakk den om (nyere nissan stasjonsvogn)' date=' mens bilen min gikk det verre med. Jeg har bare delkasko på merca...

Var mercedesen min jeg kjørte da (en 90 mod 230e).

Det som nok må byttes er : grillen, høyre frontlykt, høyre sideblink og kanskje grillrammen... [/quote']

Vil nesten si at det gikk verre med bilen deres, men ihvertfall.. www.star-bildeler.no utenfor Fredrikstad har jeg kjøpt grill av tidligere. De har et stort lager med brukte MB deler som de har plukket av biler for hugging. Tipper du kan få alt du trenger der til en billig penge (alt du trenger minus deler som andre snille MBE medlemmer donerer til deg ser jeg).

Skal du kjøpe nytt så ville jeg ha hørt med Simen, som Frode foreslo, eller bruke rabatten din hos Auto-Trio.

Lykke til. Kjedelige greier.

lurer bare på hvilken ramme jeg trenger (hva den kalles)' date=' den er den som frontlykta er skrudd fast i, som strekker seg over radiatoren til den andre lykta... (kanskje litt dårlig fortalt) er den sveisa faste eller bare bolta ?[/quote']

Denne er sveiset fast. Du må demontere en god del for å komme til, men det burde være grei skuring å bytte hvis du har utstyret og kunnskapen. Eventuelt kan du demontere bilen og ta den med til en oppretter, jeg er sikker på at de ikke koster stort å bytte denne når alt er klart for oppretteren.

Du har jo en Mercedes-hugger like ved Ringvei 3 også. Da kjører du bare opp bakken forbi Økern-torget og helt til topps. Jeg vet ikke om MBE har rabatter her, men det har ihvertfall MBKN. Firmaet heter Adamstuen Bildeler.

Guest straffer`n

takk for alle svar folkens !

Var forresten innom et sted i går på Storo (Oslo) som het Brunstad motor, der skulle han ha ca 5 tusen for å rette opp rammen og sette inn ny lykt, blink og grill dessuten feste panseret bedre, er det en grei pris ell ? noen som har hørt om brunstad , gjør han en bra jobb ?

senere må jeg og bytte panser og lakke det om, da det bretta seg litt i møte med nissandritten.. men nå får jeg ta det funksjonelle først så jeg får bilen på veien igjen..

Guest Sondre B. Bjelland

Stasjonsvogna fikk ikke de nye listene.

Speilhusene er lakkerte på 90-modeller også, såvidt jeg vet (min har det i hvertfall)

Hvis stasjonsvogn, så er det bare panser, lykteglass og fangerpølsene som skal til. (+chromelista under lyktene?) Dette forutsetter at det er en 90-modell eller senere.

På sedan er det elokserte lister (de kom i '92), koffertlokk, bakfanger og pølsa på bagfangeren i tillegg.

Ahem. De elokserte listene kom vel i 1989 på det som ble 1990 modellen? De kom samtidig med sideskjoldene på sedan. Coupé hadde dem fra starten og W124 og W201 fikk dem i 1989 på 1990 modellen.

Ahem. De elokserte listene kom vel i 1989 på det som ble 1990 modellen? De kom samtidig med sideskjoldene på sedan. Coupé hadde dem fra starten og W124 og W201 fikk dem i 1989 på 1990 modellen.

De kom tidligere på coupé, men de kom da vitterlig i '92 på sedanen :?: :?: :?:

Guest Espen
takk for alle svar folkens !

Var forresten innom et sted i går på Storo (Oslo) som het Brunstad motor' date=' der skulle han ha ca 5 tusen for å rette opp rammen og sette inn ny lykt, blink og grill dessuten feste panseret bedre, er det en grei pris ell ? noen som har hørt om brunstad , gjør han en bra jobb ?[/quote']

Etter det jeg har forståelsen av er Brunstad Motor bra. De har en masse delebiler liggendes rundtomkring på tomta, lokalene kan neppe koste så alt for mye (derfor grei pris) og så har jeg vært innom der noen ganger. Enten for å titte på en bil eller høre etter om ting. Hver gang har det vært en masse drosjer som har vært innom, og det sier vel sitt det også? De driver utelukkende med Mercedes, i størst grad i allefall.

Guest straffer`n

møtte nettopp simen fra stjerneservice. Utrolig hyggelig kar det der og det ser ut til at han kan hjelpe meg videre med bilen min. takk for tipset !!!

Guest 300TDT
Trekk fra et år år på 201, de kom med facelift høsten '88 på '89-modellen.