Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det plass til dekkdim 285/35x19 bak på E 270 CDI sedan (211)? Har i dag 265/30x19 og det går veldig greit.

285/35-19 går nok ikke, men 285/30-19 har tilnærmet lik rulleomkrets som orginalt. Dette burde kunne gå sånn sett, men jeg er litt usikker på om det går fysisk. Ville heller prøvd 275/30-19.

Posted

Det er egentlig bare og ta frem tommestokken og måle. 285 er 20mm bredere enn 265 og vi da selvfølgelig bygge 10mm innover og utover om du skal bruke samme felg. Selv har jeg 275 på min stv 211 og der er det fortsatt masse plass. Men husk at du har bred nok felg da. Ellers så vil den bli helt pyton og kjøre med. Brede dekk på smal felg gir skarpe kanter og forferdelig mye sporing. Om du bare har sporing bak vil det føles som om du må rette opp bilen hele tiden, og det er litte moro. Jeg ville ha fulgt Charlie sitt råd og kjørt 275 om du har bred nok felg. Et absolutt minimum på 285 vil være 10-10,5" felg. Selv har jeg 9,5" felg på 275 og det er nok akkurat på grensen. Noen vil hevde at selv det er for smalt.

• 3 months later...