Jump to content

380se


Guest 380se

Recommended Posts

Guest 380se

Hei!

 

Nå har jeg begitt meg ut på ukjent farvann, nemlig 380se :roll:

 

Kjøpte en 1983 380se men en lyd som ligner ventiltikking..

 

Stakk innom en mb-mekaniker som fortalte meg at det kan være kamakselen som er iferd med å gå istykker og at det kan bli en dyr affære :cry:

 

Det er nemlig vanskelig å få tak i brukte deler og nytt er svinedyrt!

 

Jeg leste deres kommentarer om 380 og det var ikke spesielt oppmuntrende..

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre den til utlandet og fikse den skikkelig opp da dette denne bilen er min barnedrøm :oops:

Hvor langt tror dere jeg kan kjøre med denne bilen før den bryter sammen? Kommer jeg så langt som ca 500mil med den?

 

Jeg vet at dette er spørsmål det er vanskelig å besvare, men alle svar er gode svar :roll:

 

Hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre..

 

Gearkassa ble skiftet i 98 og det ser ut som om førerside topplokk er byttet, den er nemlig svart i fargen og er tørr og fin, mens passasjerside topplokk er aluminiumsfarget og er svett (lekk?).

 

Tikkingen bli bedre når bilen først blir varm..

 

Gi meg alle gode tips dere kommer på. Hva dette kan være, hvor dyrt, nettsider hvor jeg kan kjøpe deler.

 

 

På forhånd takk :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørn-Flemming

Bra link fra Alexander der! Fortvil ikke - det er mulig å skaffe kam, vippearmer etc adskillig rimeligere enn det BOS forlanger. Det neste er å finne verksted/mekaniker som vil skifte deler du selv kommer med. Et valg er imidlertid om du går for originalpakket MB-deler eller sk piratdeler - den diskusjonen nekter jeg å gå inn i. Velg selv.

 

Fram til ca 1985 hadde V8'erne grå ventildeksler, siden ble de sorte. Ellers er inntørkede ventildekselpakninger med tilhørende oljelekkasje en gjenganger på disse bilene etter ca 15 år. Men selve pakningen (og lekkasjen) er lett å skifte. Sjekk ellers PM-boksen din!

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Jeg hadde det samme problemet med min 380 SEC. Årsaken til at dette skjer er at det er for trange/dårlige oljekanaler opp til toppen, som fører til at det tar lang tid før oljen kommer til toppen og kammene. Jeg hadde tikkingen i lengre tid på min før jeg gjorde noe med det.

Siden jeg drev endel med bilimport så tok jeg med bilen til Tyskland og satte den igjen hos en kar jeg samarbeider med der. Han ordnet med et verksted i nabolaget som er både dyktige og rimelige. De skiftet kammen på høyre side. Den venstre var like fin, så det var ikke nødvendig å gjøre noe.

De gjorde også noen andre småjobber på bilen, og jeg mener å huske jeg betalte noe over 1000 euro for hele greia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...