Jump to content

Advarsel...

Jens Honoré

Recommended Posts

Mulig det er kjent for alle ,men jeg hadde ikke tenkt på/hørt om dette:

Du legger inn chassinummeret ditt på russer siden og sender, dette får du da en del data tilbake samtidig som motaker har din  IP adresse og dermed kan finne deg.

Flere biler er blitt borte på denne måten….

Ja, da skal dem ha litt å gjøre om dem skal gidde å gå igjennom alt som blir søkt om der.

Det er nok mange som taster reg nr til mekonomen, får understellsnummeret og limer inn

på den russiske siden, for å sjekke om options står i samsvar med annonser. Det er

jo ikke bare sin egen bil en søker på mener jeg, så at dem skal gidde å spore biler på

denne måten er jo nesten håpløst. Og dette kan dem jo fint klare selv også om dem vil..

Ikke tror jeg hverken 210, 124 eller 123 er spesielt populære biler å stjele heller...

Hører rett som det er at en 124 er stjålet og funnet i et østeuropeisk land, så det kan nok være noe i det. Naboen til gamlingene er gift med en russisk dame. Han ble frastjålet en w124 300turbodiesel. Var på ferie hos svigers i Russland og så bilen sin igjen der. Kunne ikke gjøre noe utenom å se den forsvinne.

Vær forsiktig med opplysninger på nettet! Det mener nå jeg.

Nå forsvinner jo omtrent alt som ikke er boltet fast østover til russland, tjekia, moldovia (dracula som vil ha mb tenker jeg) samt andre østblokkland, så jeg tror nok ikke dette har noe med VIN site'n i ru å gjøre desverre.....

De har jo ikke tilgang til noe site som linke vin til skiltnummer...

MEN dem har jævelig mange som tipser om bilnummer og da er det jo bare å bruke 5kr på navn og bostedskommune... og derifra så er det en smal sak å finne resten...

Nå forsvinner jo omtrent alt som ikke er boltet fast østover til russland, tjekia, moldovia (dracula som vil ha mb tenker jeg) samt andre østblokkland, så jeg tror nok ikke dette har noe med VIN site'n i ru å gjøre desverre.....

De har jo ikke tilgang til noe site som linke vin til skiltnummer...

MEN dem har jævelig mange som tipser om bilnummer og da er det jo bare å bruke 5kr på navn og bostedskommune... og derifra så er det en smal sak å finne resten...

Å finne bilnummer utfra chassinummer er neppe noen stor kunst.

Advarselen om å være forsiktig med hva en sier på nettet er absolutt réell.

Jeg ble selv frastjålet et sett hjul etter å ha lagt ut bilder og litt om at jeg hadde kjøpt de, og invitert andre til å være med på rally. Det var jo ikke akkurata noe problem å koble at det var bare å dra og hente de hjula.

Hører rett som det er at en 124 er stjålet og funnet i et østeuropeisk land, så det kan nok være noe i det. Naboen til gamlingene er gift med en russisk dame. Han ble frastjålet en w124 300turbodiesel. Var på ferie hos svigers i Russland og så bilen sin igjen der. Kunne ikke gjøre noe utenom å se den forsvinne.

Vær forsiktig med opplysninger på nettet! Det mener nå jeg.

Leste artikkel i "Mercedes Enthusiast" nylig om at 124 mod stod høyt i kurs for langfingrede klyper fra øst..

Tar denne påstanden med å taste chassis nummer for så og hente ut ip adressen med en klype salt, det skal godt gjøres å finne ut hvor i norge personen bak ipadressen befinner seg. De fleste ender bare opp med å se at det er feks telenor som er ISP for den enkelte brukeren.

Men en bør være forsiktig med hva man skriver på div forum med tanke på ferie og div ny anskaffelser.

Tar denne påstanden med å taste chassis nummer for så og hente ut ip adressen med en klype salt, det skal godt gjøres å finne ut hvor i norge personen bak ipadressen befinner seg. De fleste ender bare opp med å se at det er feks telenor som er ISP for den enkelte brukeren.

Men en bør være forsiktig med hva man skriver på div forum med tanke på ferie og div ny anskaffelser.

skal ikke mye til for å finne ut mer.

en ip adresse er nok til å finne ut ALT om du kan det.. og det er det mange som kan etterhvert

Ingen problem med stjålne biler i utlandet:

Ingen problem med stjålne biler i utlandet: vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=5663522   :shock:

Elle ka seie du charlie? kansje vi ikke trenger lange tiden på å plukke en ;)

Ingen problem med stjålne biler i utlandet:

Ingen problem med stjålne biler i utlandet: vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=5663522   :shock:

Elle ka seie du charlie? kansje vi ikke trenger lange tiden på å plukke en ;)

Jeg vet om et slakthus :lol: :lol: :lol:

En bekjent ringte i dag og ba om kommentarer på DENNE. Den ser fin ut, men det er byttet interiør, og man bør jo være litt skeptisk til km på slike. Den hadde hardere fjærer og er solgt ny i Norge. Lukter drosje lang vei. Jeg ba han ringe tidligere eiere. Det viste seg at skepsisen var berettiget. Den er brukt 8 år som drosjek i Oslo. Kmstand er jo aldri godt å vite, men den er i hvertfall over 700.000 km.