bska Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html 500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp). Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med? Quote
FrodeS Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html 500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp). Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med? Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene. Quote
Jens Honoré Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html 500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp). Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med? Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene. Tror nok størrelsen på bremseskivene har litt å si på stopplengden. Quote
FrodeS Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html 500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp). Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med? Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene. Tror nok størrelsen på bremseskivene har litt å si på stopplengden. godt mulig det, men hvorfor? som sagt, så er det jo vanligvis ikke bremsene som setter begrensningen, men dekkene. Det blir selvsagt noe annet ved flere harde oppbremsinger etter hverandre. Quote
bska Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 Vekt betyr jo en del + bilens bremse ballanse Vil også tro bremsekraft forsterkeren har en viss betydning. Antar det finnes målenormer som setter krav til ett visst eller max pådrag på bremsepedalen Mmmm disse data'ene må finnes ett eller annet sted.... Quote
Frode Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 godt mulig det, men hvorfor? som sagt, så er det jo vanligvis ikke bremsene som setter begrensningen, men dekkene. Det blir selvsagt noe annet ved flere harde oppbremsinger etter hverandre. 500E har større bremser og breiere dekk (225/55-16)en andre "vanlige" 124, men den veier også som regel mye mer, så derfor burde det i følge teorien vær omtrent samme stopplengde, men jeg tror ikke det er helt så enkelt. Har opplevd at bremsene ikke har klart å låse frem-hjula når en har gått opp i litt større dekk dimensjoner, men det var ikke Mercedes selvfølgelig..... så bremsene kan være en stor del av regnestykket i tillegg til dekkene selvsagt. Her desverre ikke funnet noe oppgitt for de andre mercene....men kravet generelt er vel 100-0 på 4 sek hvis jeg ikke husker helt feil.... så da er det bare å begynne å regne.... Quote
bska Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 ha ha tommen57 E500 har jo pinglebremser Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.