Jump to content

Stopplengde?


bska

Recommended Posts

Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html

500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp).

 

Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med?

 

 

 

Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene.

Link to comment
Share on other sites

Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html

500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp).

 

Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med?

 

 

 

Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene.

 

Tror nok størrelsen på bremseskivene har litt å si på stopplengden.

Link to comment
Share on other sites

Googlet etter stopplengde og fant denne noe info: http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/mercedes_500e_w124.html

500E skal altså har en stopplengde på 116 fot (60-0 mhp).

 

Noen som vet hvilke stopplengder de øvrige 124'ene oppgis med?

 

 

 

Er det noen grunn til at det skal være noe annet for de andre? Det er jo dekkene som slipper, ikke bremsene.

 

Tror nok størrelsen på bremseskivene har litt å si på stopplengden.

 

godt mulig det, men hvorfor? som sagt, så er det jo vanligvis ikke bremsene som setter begrensningen, men dekkene. Det blir selvsagt noe annet ved flere harde oppbremsinger etter hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Vekt betyr jo en del + bilens bremse ballanse

Vil også tro bremsekraft forsterkeren har en viss betydning. Antar det finnes målenormer som setter krav til ett visst eller max pådrag på bremsepedalen

 

Mmmm disse data'ene må finnes ett eller annet sted....

Link to comment
Share on other sites

godt mulig det, men hvorfor? som sagt, så er det jo vanligvis ikke bremsene som setter begrensningen, men dekkene. Det blir selvsagt noe annet ved flere harde oppbremsinger etter hverandre.

 

500E har større bremser og breiere dekk (225/55-16)en andre "vanlige" 124, men den veier også som regel mye mer, så derfor burde det i følge teorien vær omtrent samme stopplengde, men jeg tror ikke det er helt så enkelt.

 

Har opplevd at bremsene ikke har klart å låse frem-hjula når en har gått opp i litt større dekk dimensjoner, men det var ikke Mercedes selvfølgelig..... så bremsene kan være en stor del av regnestykket i tillegg til dekkene selvsagt.

 

Her desverre ikke funnet noe oppgitt for de andre mercene....men kravet generelt er vel 100-0 på 4 sek hvis jeg ikke husker helt feil.... så da er det bare å begynne å regne.... :lol:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...