bska Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 Vet disse Koreanerne leverer kjøretøy med Mercedes motorer, men jeg visste ikke de produserte den gode gamle M104 rekkesekseren mer her: http://cgi.ebay.de/Motorblock-mit-Kurbeltrieb-Mercedes-E320-24V-Brabus_W0QQitemZ150227864523QQihZ005QQcategoryZ61281QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Quote
Alexander Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 De produserte mer enn det gitt: http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman Quote
Alexander Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Nyeste modell er også rå: http://www.smotor.com/en/showroom/chairman/main.jsp Quote
HolgersEN Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 NYYYDELIG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ... Den var ikke mye pen Quote
Thomas Madsen Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Nyeste modell er også rå: http://www.smotor.com/en/showroom/chairman/main.jsp Man kjenner ihvertfall igjen MB formene... Quote
FrodeS Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Nyeste modell er også rå: http://www.smotor.com/en/showroom/chairman/main.jsp Man kjenner ihvertfall igjen MB formene... Tro om fangeren på en sånn stolmann kunne passet på en 124? Det hadde jo vært en god sjanse til å få 124n sin til å se helt jævlig ut Quote
Olav Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Jeg hadde gleden av å få en nærmere titt på en slik Chairman for noen år siden. Ssangyong hadde vintertest av Rexton i mine hjemtrakter året før den ble lansert. I testlaget var det også med en slik bil, og det var moro å se hvordan mercedesdesignet gikk igjen både innvendig og utenpå. Så ikke helt ut som den på bildene. Men var mye av 140'n utvendig, men 124 på teknikk og delvis også interiør. Quote
Martin B. Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Syns den så litt snål ut jeg... Hverken hummer eller kanari, er det fetteren til Hyundai Sonata? Quote
Olav Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Såvidt jeg vet har ikke Sssangyong noe med Hyundai å gjøre. Bortsett fra at begge er koreanske da. Daewoo har vært inne på eiersiden, men solgte seg ut igjen da de ble oppkjøpt av GM. Såvidt jeg vet er de i dag en selvstendig fabrikk, men det var snakk om noe innblanding av kinesere. Forøvrig så bilen jeg studerte meget bra ut, og fullt på høyde med mye annet fra Asia. Når det gjelder Hyundai så er de i samarbeid med Kia, som også har en bil som ligner litt på Mercedes. Nemlig Opirus. Og om det er noen som synes det er noe kjent med felgene og bygningen i bakgrunnen så stemmer det. Quote
Thomas Madsen Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Hvordan blir nederste del på frontfanger på en MB S210 tro.... sikkert mye billigere enn mb deler Linselys også kanskje hehehe Quote
Alexander Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Og om det er noen som synes det er noe kjent med felgene og bygningen i bakgrunnen så stemmer det. Hehe. Det var tjukt av slike der sist jeg var der nede i 2004. Litt nedtur egentlig. Quote
Martin B. Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Den var snål den... kunne vel ligna på flere biler, grillen var ikke helt ulik noe Rovergreier og lysene kunne jo også minne om noe Jaguargreier... Nei fyttekatta, sånn bil vil ikke jeg ha...I tillegg var det noe engelsk taxi over den... Mix and Match... eller bare mix? Quote
Frode Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Vil dette si at vi kan få tak i billige stempler etc til våre M104 motorer fra Korea med "tilnærmet" samme spec som MB....??? Står det noe delenummer på den motoren Bernt...?? tipper en helt ny motor i fra Korea koster det samme som en godt brukt motor fra hoggeren her hjemme.... Quote
Olav Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Hvorfor ikke ta skrittet og komme deg videre fra steinalderteknikken på W124 da Frode? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=28918537 Quote
Frode Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Å fysj å fei......ikke om helvete datt ned i hodet på meg hadde jeg kjøpt noe slikt...!!... M104 var og er en kjempemotor, spesielt når K-jetten forsvant, K-jet var ypperlig når det var nytt, og fungerte utmerket, men der er og var en lett oppgradert versjon av innsprøytningen som kom med Gullwing på 50 tallet. Det jeg tenker på er om en kan få deler til forskjellige motorbygg i fra Korea helt nytt, istedet for å herje lokale skrotere for brukte utslitte deler her i Norge... Dessuten få B-klassen stå for "nytenking" her i familien fremover, kvitter meg nok aldri med S124`en min.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.