Jump to content

Made in Korea !


bska

Recommended Posts

Jeg hadde gleden av å få en nærmere titt på en slik Chairman for noen år siden. Ssangyong hadde vintertest av Rexton i mine hjemtrakter året før den ble lansert. I testlaget var det også med en slik bil, og det var moro å se hvordan mercedesdesignet gikk igjen både innvendig og utenpå. Så ikke helt ut som den på bildene. Men var mye av 140'n utvendig, men 124 på teknikk og delvis også interiør.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet har ikke Sssangyong noe med Hyundai å gjøre. Bortsett fra at begge er koreanske da. Daewoo har vært inne på eiersiden, men solgte seg ut igjen da de ble oppkjøpt av GM. Såvidt jeg vet er de i dag en selvstendig fabrikk, men det var snakk om noe innblanding av kinesere. Forøvrig så bilen jeg studerte meget bra ut, og fullt på høyde med mye annet fra Asia.

 

Når det gjelder Hyundai så er de i samarbeid med Kia, som også har en bil som ligner litt på Mercedes. Nemlig Opirus.

CRD-Opirus%20Front%2045%20Grad.jpg

 

Og om det er noen som synes det er noe kjent med felgene og bygningen i bakgrunnen så stemmer det.  :D

Link to comment
Share on other sites

Den var snål den... kunne vel ligna på flere biler, grillen var ikke helt ulik noe Rovergreier og lysene kunne jo også minne om noe Jaguargreier... Nei fyttekatta, sånn bil vil ikke jeg ha...I tillegg var det noe engelsk taxi over den... Mix and Match... eller bare mix?

Link to comment
Share on other sites

Vil dette si at vi kan få tak i billige stempler etc til våre M104 motorer fra Korea med "tilnærmet" samme spec som MB....??? :shock: :lol:

 

Står det noe delenummer på den motoren Bernt...??

 

tipper en helt ny motor i fra Korea koster det samme som en godt brukt motor fra hoggeren her hjemme.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Å fysj å fei......ikke om helvete datt ned i hodet på meg hadde jeg kjøpt noe slikt...!!... :lol:

 

M104 var og er en kjempemotor, spesielt når K-jetten forsvant, K-jet var ypperlig når det var nytt, og fungerte utmerket, men der er og var en lett oppgradert versjon av innsprøytningen som kom med Gullwing  på 50 tallet.

 

Det jeg tenker på er om en kan få deler til forskjellige motorbygg i fra Korea helt nytt, istedet for å herje lokale skrotere for brukte utslitte deler her i Norge... :P

 

Dessuten få B-klassen stå for "nytenking" her i familien fremover, kvitter meg nok aldri med S124`en min.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...