Jump to content

94 e 300 d strøm til dieselpumpe.

1082

Recommended Posts

Hei. Bilen til fattern har og et lite problem. Kontakten som sitter i bakkant dieselpumpe som skal regulere tomgangen har fått konstant 12volt uansett forhold. Målte på en annen bil og det var bare noen få volt på den. Er det noen som vet hva det kan være?

Hei. Bilen til fattern har og et lite problem. Kontakten som sitter i bakkant dieselpumpe som skal regulere tomgangen har fått konstant 12volt uansett forhold. Målte på en annen bil og det var bare noen få volt på den. Er det noen som vet hva det kan være?

Blir fryktelig høy tomgang på denne, da?

Jeg vil anbefale litt søk på "tomgang" og "ELR" (elektronisk tomgangsregulering)

Har tatt av kontakten,den gikk veldig høgt ja. Men uten kontakten går den alt for lavt. Skal jeg søke på teknisk på forumet,er det det du mener?

Njei, tenkte sånn på internett generelt, eller via søkefunksjonen her på forumet. Det er skrevet en del om dette tidligere. På min har den greia der tatt kvelden (den som "tar i mot" strømmen), og ikke f*** om jeg spar opp 3500,- for en ny en. Jeg har derfor bare skrudd opp den mekaniske grunninnstillinga på pumpa. Det funker hur bra som helst. Bare når den startes kald i mange minusgrader er tomgangen litt for lav.