Jump to content

Recommended Posts

Posted

Denne tråden skal brukes som et oppslagsverk om denne bilmodellen. Først og fremst om ting man bør sjekke opp ved kjøp. Svakheter ved enkelte modeller og modellutvalg og utstyrsnivå. Vennligst hold denne tråden fri for vanlige diskusjoner, kun faktaopplysninger og erfaringer takk.

• 1 year later...
Posted

Gjør oppmerksom på at på Viano og Vito med med 639-karosseriet, så er det 5 år etter førstegangs regdato som er grensen for å eventuelt få dekket rust på kulanse/godvilje. Ikke 8 som på forrige V-klasse.

Derimot har bilene 12 års garanti mot gjennomrust innenfra. Definasjon av hva som er rust innenfra? Ja si det :?

639 har forøvrig forskjermer av plast, så der kan du glemme rust.

Sjekk for rust i falser (innsiden lags dørkantene) i alle dører, spesielt bakluke.

Bakruteviskeren er svakhet. Jeg har byttet på 2 biler. Viskermotoren fylles med spylervæske pgs tett/delvis tett spyledyse på viskerarmen. Etter noen måneder badet i spylervæske, er både kretskort og mekanikk inne der oppsist.

Som familie bil med mange barn, er forøvrig dette en drømmebil. Merk at Ambienteversjon har luftfjæring, men ikke Trend.

Dette er er også endret fra forrige 638-karosseri.

Finnes i 3 lengder fra ca 4,80 til 5,2 meter.

• 2 years later...
Posted

Noen som vet noe mer om Vito? Skal kjøre på km i steden for å skatte av bruk av yrkesbil (elektrikker) og kjører i dag Toyota Previa D4-D 2005mod og vurderer å kjøpe denne av firma eller kjøpe en vito. Trenger en litt "ordentlig" bil siden jeg kommer til å bruke 210'n mindre da!

Vet veldig lite om disse bilene, men tenker at jeg bør ha en 115 CDI utgave, noen svaketer med disse bilene foruten rust?

• 1 month later...
Posted

Jeg kjøpte min V-klasse i 2000, og ble da fortalt at det hadde vært en aksjon for å heve kvaliteten ved fabrikken i Spania. Det ble visstnok gjort endringer både på bilene og produksjonslinjen. Ville nok sett meg om etter en nyere enn 2000. Men en 98-modell som har overlevd til nå holder nok en stund til. Rust og elektrisk anlegg er de svakeste sidene.

Posted

Det var så vidt jeg vet en del problemer med "eldre" vito, men når ble dette en "god" bil ???

Kompis lurer på å kjøpe seg en 1998 mod, er dette greit eller bør han sky det som pesten ???

gjelder denne

Vito 1998

Jeg kjøpte min V-klasse i 2000, og ble da fortalt at det hadde vært en aksjon for å heve kvaliteten ved fabrikken i Spania. Det ble visstnok gjort endringer både på bilene og produksjonslinjen. Ville nok sett meg om etter en nyere enn 2000. Men en 98-modell som har overlevd til nå holder nok en stund til. Rust og elektrisk anlegg er de svakeste sidene.

Dere snakker her om 638-serien i en tråd som omhandler 639-serien, til info  :?

• 1 year later...
Guest T. Matre
Posted

Er det noen som har noen tips for hva man skal se etter på Viano som har kjørt veldig langt? Kikker etter noe å putte unger og svigermor i. Budsjettet tilsier at det blir en 220CDI 2004 - 2006-modell med minst 300 000km på telleren. Bortsett fra standard bruktbilfeil, hva skal man se etter på Vianoen