Olav Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Denne tråden skal brukes som et oppslagsverk om denne bilmodellen. Først og fremst om ting man bør sjekke opp ved kjøp. Svakheter ved enkelte modeller og modellutvalg og utstyrsnivå. Vennligst hold denne tråden fri for vanlige diskusjoner, kun faktaopplysninger og erfaringer takk. Quote
RuneT Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Gjør oppmerksom på at på Viano og Vito med med 639-karosseriet, så er det 5 år etter førstegangs regdato som er grensen for å eventuelt få dekket rust på kulanse/godvilje. Ikke 8 som på forrige V-klasse. Derimot har bilene 12 års garanti mot gjennomrust innenfra. Definasjon av hva som er rust innenfra? Ja si det 639 har forøvrig forskjermer av plast, så der kan du glemme rust. Sjekk for rust i falser (innsiden lags dørkantene) i alle dører, spesielt bakluke. Bakruteviskeren er svakhet. Jeg har byttet på 2 biler. Viskermotoren fylles med spylervæske pgs tett/delvis tett spyledyse på viskerarmen. Etter noen måneder badet i spylervæske, er både kretskort og mekanikk inne der oppsist. Som familie bil med mange barn, er forøvrig dette en drømmebil. Merk at Ambienteversjon har luftfjæring, men ikke Trend. Dette er er også endret fra forrige 638-karosseri. Finnes i 3 lengder fra ca 4,80 til 5,2 meter. Quote
Fredrik D. Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Noen som vet noe mer om Vito? Skal kjøre på km i steden for å skatte av bruk av yrkesbil (elektrikker) og kjører i dag Toyota Previa D4-D 2005mod og vurderer å kjøpe denne av firma eller kjøpe en vito. Trenger en litt "ordentlig" bil siden jeg kommer til å bruke 210'n mindre da! Vet veldig lite om disse bilene, men tenker at jeg bør ha en 115 CDI utgave, noen svaketer med disse bilene foruten rust? Quote
Thomas Madsen Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Det var så vidt jeg vet en del problemer med "eldre" vito, men når ble dette en "god" bil ??? Kompis lurer på å kjøpe seg en 1998 mod, er dette greit eller bør han sky det som pesten ??? gjelder denne Vito 1998 Quote
Olav Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Jeg kjøpte min V-klasse i 2000, og ble da fortalt at det hadde vært en aksjon for å heve kvaliteten ved fabrikken i Spania. Det ble visstnok gjort endringer både på bilene og produksjonslinjen. Ville nok sett meg om etter en nyere enn 2000. Men en 98-modell som har overlevd til nå holder nok en stund til. Rust og elektrisk anlegg er de svakeste sidene. Quote
Johnny Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 Det var så vidt jeg vet en del problemer med "eldre" vito, men når ble dette en "god" bil ??? Kompis lurer på å kjøpe seg en 1998 mod, er dette greit eller bør han sky det som pesten ??? gjelder denne Vito 1998 Jeg kjøpte min V-klasse i 2000, og ble da fortalt at det hadde vært en aksjon for å heve kvaliteten ved fabrikken i Spania. Det ble visstnok gjort endringer både på bilene og produksjonslinjen. Ville nok sett meg om etter en nyere enn 2000. Men en 98-modell som har overlevd til nå holder nok en stund til. Rust og elektrisk anlegg er de svakeste sidene. Dere snakker her om 638-serien i en tråd som omhandler 639-serien, til info Quote
Guest T. Matre Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Er det noen som har noen tips for hva man skal se etter på Viano som har kjørt veldig langt? Kikker etter noe å putte unger og svigermor i. Budsjettet tilsier at det blir en 220CDI 2004 - 2006-modell med minst 300 000km på telleren. Bortsett fra standard bruktbilfeil, hva skal man se etter på Vianoen Quote
RuneT Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Rust i dører Ubalanse i mellomaksel Defekt bakrutevisker Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.