Jump to content

Rune T sine biler etter mars-08. Siste: R-klasse


RuneT

Recommended Posts

Verden går videre s-mo. Så for vi heller kose oss med nostalgien senere.

 

Nuvel....

Denne GL-en skal selges. Har bestilt ny bil.

KM er 160000 og naf-test hadde ingen tekniske anmerkinger i februar. Er det bra?

Nei, NAF har ikke peiling. Etter Naf-testen i år har jeg kostet på denne gåsa ca 70000,-

Som alltid er mine biler i best stand når jeg selger dem.

Jeg skulle kjøpt biler av meg selv....

 

Pris?

Alle (nesten) hater diesel. De som ikke har panikk, kan ringe meg. Vi blir kanskje enig.

Jeg ga 495000 i 2014 med km 98000, har kostet på den 200000 og den er nå gått 160000km.

En rævva fantastisk bil!

Ingen over og ingen ved siden.

Jeg vil ha 380000,- De som mener det er en upris, kan velge andre biler til 300000 og se hvor de ender. Min blir nok den billigste... Kostnadene er tatt... så lenge.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Kjekt å høre at du har vært fornøyd med GL'en. Tenkte faktisk på deg her om dagen at det var uvanlig lenge siden du hadde byttet bil :lol:

 

Da er vi jo fryktelig spent på hva som er bestilt :laughing8:

Ikke så spennende. XC90 T8. Privatleasing.

 

Seriøst, har du kostet på den så mye? Damn!

Jepp. Jeg overdriver ikke engang...

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel for pirkete. Vanlige vettuge folk ville ikke brukt penger på å reparere mye av det jeg har gjort. De ville bare kjørt med det.

Lurer for eksempel på hvor mange gamle GL som kjører rundt med defekt touchfunksjon og låseknapp på de utvendige dørhåndtakene. Man klarer seg jo lenge med å bruke fjernstyringa på nøkkelen, men ikke jeg da...må bare ha ting i orden.

Var for eksempel ubalanse i en felg som kunne balanseres ok nok, men neida, jeg "måtte" bytte den, så den endte med å kjøpe et pent brukt originalt felgsett.

Selvsagt var mye av det jeg har gjort på den nødvendig, men mye kunne jeg latt være også.

Link to comment
Share on other sites

 

Kjekt å høre at du har vært fornøyd med GL'en. Tenkte faktisk på deg her om dagen at det var uvanlig lenge siden du hadde byttet bil :lol:

 

Da er vi jo fryktelig spent på hva som er bestilt :laughing8:

Ikke så spennende. XC90 T8. Privatleasing.

 

Ikke så spennende nei. Begynner å trekke på årene skjønner jeg :lol: :lol: :angel9:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel for pirkete. Vanlige vettuge folk ville ikke brukt penger på å reparere mye av det jeg har gjort. De ville bare kjørt med det.

Lurer for eksempel på hvor mange gamle GL som kjører rundt med defekt touchfunksjon og låseknapp på de utvendige dørhåndtakene. Man klarer seg jo lenge med å bruke fjernstyringa på nøkkelen, men ikke jeg da...må bare ha ting i orden.

Var for eksempel ubalanse i en felg som kunne balanseres ok nok, men neida, jeg "måtte" bytte den, så den endte med å kjøpe et pent brukt originalt felgsett.

Selvsagt var mye av det jeg har gjort på den nødvendig, men mye kunne jeg latt være også.

Godt å lese om andre som bryr seg også. Neste eier blir antageligvis storfornøyd.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Kjekt å høre at du har vært fornøyd med GL'en. Tenkte faktisk på deg her om dagen at det var uvanlig lenge siden du hadde byttet bil :lol:

 

Da er vi jo fryktelig spent på hva som er bestilt :laughing8:

Ikke så spennende. XC90 T8. Privatleasing.

 

Ikke så spennende nei. Begynner å trekke på årene skjønner jeg :lol: :lol: :angel9:

 

Duhh...

Jeg har en Lotus Elise og en Alfa Romeo GT 3,2 også, så helt gammal er jeg ikke.

XC90 gikk ganske rått, men lyden fra en turbofirer er til å gråte av i en sånn bil..

Blir nok en MB igjen om 3 år når jeg veit om det blir fossil, el eller hydrogen som gjelder.

Leaser nå fordi jeg ikke vet hvilken vei det går.

Har en kar på jobb som kjøpte ny diesel Outlander i september i fjor. Han skal selge nå men må regne 140000 i tap på 10000km.

Link to comment
Share on other sites

XC90 T8 er en vakker bil. Har ikke råd selv, ellers hadde jeg leaset den jeg også.

Det var mye penger du hadde brukt på GL’en. Ikke verdt det, uansett hvor bra bil det er. Er samme typen selv, klarer ikke småfeil, knirking etc. Har en kamerat som kjører en gammel Passat. «Beste bilen jeg har hatt» sier han. Satt på med ham en dag, og hele instrumentpanelet var svart. Den digitale displayen virket ikke. EU kontrollen avdekket alvorlige feil til 18.000kr. Men han hadde ikke merket noe.

 

Er i samme båt selv. Leaser min andre bil, og regner med å lease neste elbil også. Til 2020 vil det ikke være nok modeller å velge mellom. Regner med at bare Audi e tron og Mercedes EQC er ute. Kjipt hvis det etter 2 år til kommer en EQS eller EQE stasjonsvogn, eller en mye bedre BMW/Audi, med mye lengre rekkevidde etc. Tar ikke sjansen på å sitte med 1. gen EQC eller E tron.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 years later...

5 år siden sist her ser jeg...

Har kjøpt en 2011 R350cdi. Litt småplukk er det som normalt på en 11 år gammal bil, men gleder meg faktisk til å kjøre MB igjen. Og ja, skiboksen er allerede tatt av og er til salgs om noen skulle fristes. Heter vel Skiguard 960 og er nesten like stor som bilen...

892_1728195761.jpg

Edited by RuneT
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • RuneT changed the title to Rune T sine biler etter mars-08. Siste: R-klasse

KMstand på denne er 146000. Den har parkeringsvarmer/webasto, distronic, hengerfeste og 7 seter og det var det som var viktig for meg. I tillegg har den mye av det man ikke trenger....

Må bytte bremselyspærer, fikse en revne i sitteputa førersetet, fjerne noen klakkelyder fra understellet og flikke noen små lakksår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...