Aleks Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Det er mye mellom himmel og jord http://www.agderposten.no/article/20080320/LOKAL8/912854561/1001 Quote
HolgersEN Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Hjælpes for en tulling han som kjørte den skabben Quote
FrodeS Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Hjælpes for en tulling han som kjørte den skabben Er det da man kan si "ikke fullt så tøff lenger" når han ligger i grøftekanten med knust bil? Quote
HolgersEN Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Hjælpes for en tulling han som kjørte den skabben Er det da man kan si "ikke fullt så tøff lenger" når han ligger i grøftekanten med knust bil? Jupp... Slike personer skulle ha fått en skikkeli omgang med juling og vært leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge uten lappen i HÅP om at de hadde lært Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Motoren stanset 99 meter fra bilen den tilhørte. Jøsses, litt av en motor.. Når motor flyr fra understellet, så må det da være ok med HK Quote
HolgersEN Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Var jo en skabb, så det forklarer hele suppa Quote
Fredrik B Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Utrolig at folk ikke tenker lenger enn som så når de grisekjører. Må jo forstå at det må gå galt! Quote
Thomas Madsen Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Nesten synd det gikk bra, eneste som skjer er att det nå slippes han ut i trafikken igjen.... med fare for alle andre... Quote
Aleks Posted March 21, 2008 Author Posted March 21, 2008 Motoren stanset 99 meter fra bilen den tilhørte. Jøsses, litt av en motor.. Når motor flyr fra understellet, så må det da være ok med HK Jeg kan bare ikke skjønne hvordan en motor kan løsne slik , den er jo festet på flere steder, motorfeste, girkasse Og at vedkommende slapp USKADD Det er tross alt noen G-krefter som er ute å går her, når en motor flyr så langtt avgåre ??? Har sett det på drag racing der motoren har løsnet, men ikke på vanlige gatebiler. Quote
Thomas Madsen Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Jeg kan bare ikke skjønne hvordan en motor kan løsne slik , den er jo festet på flere steder, motorfeste, girkasse Vi snakker om en Grevling da... så alt sitter jo på forstillinga... men joa.. skal fortsatt MYE til... hehe Så er vel kun høyere makter og flaks og alt slikt som har gjort att dette gikk bra, og att det ikke gikk ut over noen andre også... Quote
Aleks Posted March 21, 2008 Author Posted March 21, 2008 Har ikke Saab en bil som heter AERO :lol: Quote
HolgersEN Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Gutter og jenter fra Stavanger: Husker dere for noen år siden den dødsulykka som var på motorveien ved brannstasjonen i Sandnes, da en Mazda 323 av noe nyere modell krasjet der og tok noen rund velter og da fløy jo motoren ut å landet nede på brannstajonen Så er ikke første gang dette skjer Quote
FrodeS Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Gutter og jenter fra Stavanger: Husker dere for noen år siden den dødsulykka som var på motorveien ved brannstasjonen i Sandnes, da en Mazda 323 av noe nyere modell krasjet der og tok noen rund velter og da fløy jo motoren ut å landet nede på brannstajonen Så er ikke første gang dette skjer Jeg sendte en 280-motor til Trondheim for litt sida. For morroskyld kjørte jeg den på pallevekta. Inkludert pall og 4 karmer (lette) så veide den ikke mindre enn 295 kg. Det var uten oljer, dynamo og en del sånt, så en litt stor motor veier nok fort rundt 300 kg. Det skal en del til å holde igjen noe sånt når g-kreftene blir store nok. Quote
Guest 2271 Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Motoren stanset 99 meter fra bilen den tilhørte. Jøsses, litt av en motor.. Når motor flyr fra understellet, så må det da være ok med HK .......vanlige gatebiler. ....Nå er det vel å ta HARDT i å kalle dette en GATEBIL!? Quote
TomB Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Gutter og jenter fra Stavanger: Husker dere for noen år siden den dødsulykka som var på motorveien ved brannstasjonen i Sandnes, da en Mazda 323 av noe nyere modell krasjet der og tok noen rund velter og da fløy jo motoren ut å landet nede på brannstajonen Så er ikke første gang dette skjer husker den ja! husker ikke hvor mange meter den motoren føyk, men jeg ble mildt sagt overaska. Quote
Aleks Posted March 22, 2008 Author Posted March 22, 2008 Så var det en BMW som havnet opp på tunell inngangen,( motorveien inn til Stavanger ) han hadde hvist på en eller annen måte skjørt opp på autovernet og så flydd opp på tunenll inngangen. Det er noen meter opp dit. Quote
HolgersEN Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Så var det en BMW som havnet opp på tunell inngangen,( motorveien inn til Stavanger ) han hadde hvist på en eller annen måte skjørt opp på autovernet og så flydd opp på tunenll inngangen. Det er noen meter opp dit. Den der skulle ha blitt belønnet, det skal ikke være muli jo Trodde jeg så syner når jeg så det jo, en bil oppå der liksom... Snodi hva folk får til Quote
Fredrik B Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Ble denne tråden en tråd om underlige ulykker , så kan jo jeg legge til at for ett årstid siden var det en bil på omkjøringsveien i Trondheim, som klarte å kjøre over slike midtdelere av betong å lande på taket i motsatt kjøreretning. Quote
Roger H. Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Gutter og jenter fra Stavanger: Husker dere for noen år siden den dødsulykka som var på motorveien ved brannstasjonen i Sandnes, da en Mazda 323 av noe nyere modell krasjet der og tok noen rund velter og da fløy jo motoren ut å landet nede på brannstajonen Så er ikke første gang dette skjer husker den ja! husker ikke hvor mange meter den motoren føyk, men jeg ble mildt sagt overaska. Er ikke disse flyvende motorene et resultat av at de SKAL knekke seg ned og under bilen i en kollisjon da? Hvem vil vel ha trødd "symaskina" inn i knea, samtidig med at kjerra oppfører seg som et "trekkspill"? Mener bestemt å ha fått med meg en gang, at de er montert slik at noen fester skal knekke før andre, for at maskina skal flytte seg dit ingeniørene vil ha den i kollisjonsøyeblikket...Og da vil jo man få disse til å gå andre vegen i gitte tilfeller av urnorsk bilkjøring... Quote
Thomas Madsen Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Er ikke disse flyvende motorene et resultat av at de SKAL knekke seg ned og under bilen i en kollisjon da? Hvem vil vel ha trødd "symaskina" inn i knea, samtidig med at kjerra oppfører seg som et "trekkspill"? Mener bestemt å ha fått med meg en gang, at de er montert slik at noen fester skal knekke før andre, for at maskina skal flytte seg dit ingeniørene vil ha den i kollisjonsøyeblikket...Og da vil jo man få disse til å gå andre vegen i gitte tilfeller av urnorsk bilkjøring... Tror likvelvel ikke tanken var att den skulle fly 90-100 meter framover ved en kræsj Selv med Urnorsk (Unorsk) bilkjøring.... Quote
Tjærand Matre Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Snakket med en kar som jobbet på Autocenteret Fjeldstad (Gwagen-spesialister på 80 og 90-tallet) og der fikk de inn et vrak av en 300GD. Den hadde fått en lastebil sidelengs i fronten så motoren hadde poppet ut og fortsatt ferden en 10 - 20 meter innover i periferien. Når G-sjåføren hadde fått summet seg og klatret ut av vraket hadde han blitt oppmerksom på OM617'en som lå ute i skogen og bråkte veldig på fri eksos Bilen ble kondemnert men motoren går den dag i dag, dog i en snekke. Quote
CHARLIE Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 ...... Snodi hva folk får til Akkurat dette kunststykket er det vel ingen som hadde fått til hvis de hadde prøvd!! Quote
Recommended Posts