Jump to content

start problem...

Guest mortenli

Recommended Posts

Guest mortenli

Er det noen som vet hva som feiler mercerdesen min.? (E230 96mod) Da jeg sette nøkkelen i tenningslåsen, slo på tenninga , så blinket den røde og grønne lampa i speilet. Jeg prøvde å starte, men det gikk ikke. Strartmotoren gikk som normalt, men det virket som det ikke var gnist på pluggene eller evt. at den ikke fikk bensin. Etter noen lange minutter med fortvilelse trykte jeg på knappen på fjernkontrollen på nøkkelen to ganger, altså låste og opnet dørene. Da var alt OK igjen, den startet og siden har dette problemet ikke kommet igjen. Bilen har ikke alarm. Kan det være noe med startsperra? Tenkte jeg skulle reise på MB versted og koble til en "diagnose maskin" ,men det er 3 timer å kjøre til nærmeste.

Guest Brabus

Det som var galt var at startsperren var inne. Du hadde sikkert låst opp bilen og så med et uhell trykt på låseknappen igjen mens du satt i bilen eller noe slikt. Når man får dette problemet er det bare å ta nøkkelen ut av tenninga og låse opp bilen på nytt med nøkkelen så er alt i orden.