Guest C220 Rieger Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Var idag på mitt sentrale verksted. Skiftet gearolje så fikk jeg opplyst at en "overgang" mellom gearkassen og ettellerannet var lekk.. noen som vet hva han mente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Det er to vanlige feil på 722.6 girkassen. Det kan være oljelekk mellom motor og girkasse, Dvs Simring i bakant på motor, eller simring i forkant på girkasse, eller så er det oljelekkasje i den elektiske kontakten som sitter i girkassen. Ved oljelekkasje i denne kontakten, må sannsynligvis hele den elektrohydrauliske girplaten byttes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Det er to vanlige feil på 722.6 girkassen. Det kan være oljelekk mellom motor og girkasse' date=' Dvs Simring i bakant på motor, eller simring i forkant på girkasse, eller så er det oljelekkasje i den elektiske kontakten som sitter i girkassen. Ved oljelekkasje i denne kontakten, må sannsynligvis hele den elektrohydrauliske girplaten byttes.[/quote'] Jeg hadde lekkasje i den elektriske kontakten på W210en. På den var det ikke værre en å bytte en pakning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Jepps stemmer det..,. fungerer vanligvis.. Den elektriske kontakten kan tas ut ved å løsne skruen i midten av kontakten med en 7mm pipe, og så dra selve kontaktstykket ut. i kontaktstykket sitter det 2stk o-ringer som byttes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C220 Rieger Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 noen som har bilde av denne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Har lagd en liten bildeserie med mobilen på jobben, her ser du hvordan det ser ut.. Her ser man hvordan det ser ut etter bunnpanna er skrudd av Her demonteres elektroplaten som styrer ventilene, som styrer oljetrykket med riktig trykk og i riktig kanal i den elektrohydrauliske delen. Her er ny elektroplate montert. Her er den gamle elektroplaten. Her er det gamle kontaktstykket. Disse 2 o-ringene bruker å lekke. Her er elektroplaten som kontaktsykket er skrudd fast i. Her kan det også lekke, og da må hele elektroplaten byttes, som gjort i denne bildeserien.. Nytt oljefilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MixaloT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Nice! Digger slike beskrivelser med bilder. Ikke at jeg har behov av akkurat denne problemløsningen selv, men man får absolutt et mye bedre inntrykk om hvordan ting henger sammen. Great work! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruste Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Får ikke fram bildene på min Mac Noen som vet hva det koster å bytte denne elektrohydrauliske delen ? Fikk bemerking på lekkasje på dette på siste service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.