Jump to content

Lekk Gearkasse

Guest C220 Rieger

Recommended Posts

Guest C220 Rieger

Var idag på mitt sentrale verksted. Skiftet gearolje så fikk jeg opplyst at en "overgang" mellom gearkassen og ettellerannet var lekk.. noen som vet hva han mente?

Guest Ebola

Det er to vanlige feil på 722.6 girkassen. Det kan være oljelekk mellom motor og girkasse, Dvs Simring i bakant på motor, eller simring i forkant på girkasse, eller så er det oljelekkasje i den elektiske kontakten som sitter i girkassen. Ved oljelekkasje i denne kontakten, må sannsynligvis hele den elektrohydrauliske girplaten byttes.

Guest Brabus
Det er to vanlige feil på 722.6 girkassen. Det kan være oljelekk mellom motor og girkasse' date=' Dvs Simring i bakant på motor, eller simring i forkant på girkasse, eller så er det oljelekkasje i den elektiske kontakten som sitter i girkassen. Ved oljelekkasje i denne kontakten, må sannsynligvis hele den elektrohydrauliske girplaten byttes.[/quote']

Jeg hadde lekkasje i den elektriske kontakten på W210en. På den var det ikke værre en å bytte en pakning.

Guest Ebola

Jepps stemmer det..,. fungerer vanligvis.. Den elektriske kontakten kan tas ut ved å løsne skruen i midten av kontakten med en 7mm pipe, og så dra selve kontaktstykket ut. i kontaktstykket sitter det 2stk o-ringer som byttes.

Guest Ebola

Har lagd en liten bildeserie med mobilen på jobben, her ser du hvordan det ser ut..

Bilde025.jpg

Her ser man hvordan det ser ut etter bunnpanna er skrudd av

Bilde027.jpg

Her demonteres elektroplaten som styrer ventilene, som styrer oljetrykket med riktig trykk og i riktig kanal i den elektrohydrauliske delen.

Bilde026.jpg

Her er ny elektroplate montert.

Bilde030.jpg

Her er den gamle elektroplaten.

Bilde024.jpg

Her er det gamle kontaktstykket. Disse 2 o-ringene bruker å lekke.

Bilde029.jpg

Her er elektroplaten som kontaktsykket er skrudd fast i. Her kan det også lekke, og da må hele elektroplaten byttes, som gjort i denne bildeserien..

Bilde031.jpg

Nytt oljefilter.

Guest MixaloT

Nice!

Digger slike beskrivelser med bilder. 8)

Ikke at jeg har behov av akkurat denne problemløsningen selv, men man får absolutt et mye bedre inntrykk om hvordan ting henger sammen.

Great work!

• 6 years later...