Guest eddie Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Har hatt litt gammel/fuktig lukt i min 300 124 en stund.Igår tok jeg ut gulvmattene og kjente at det var svært så fuktig under der,så jeg rev ut alt helt ned til innergulvet,under den orginale tøymatten lå det en slags form,en svamplignende sak som er støpt i samme form som gulvet,jeg overdriver ikke om att jeg klemte ut 5 liter vann,prøver og tørke denne dritten,men ser ut til at den trenger 5 år på og bli tørr,noen som har opplevd dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Har hatt litt gammel/fuktig lukt i min 300 124 en stund.Igår tok jeg ut gulvmattene og kjente at det var svært så fuktig under der' date='så jeg rev ut alt helt ned til innergulvet,under den orginale tøymatten lå det en slags form,en svamplignende sak som er støpt i samme form som gulvet,jeg overdriver ikke om att jeg klemte ut 5 liter vann,prøver og tørke denne dritten,men ser ut til at den trenger 5 år på og bli tørr,noen som har opplevd dette?[/quote']hvis teppet også er fyktig så legg aviser under matta, og bytt når avisen er våt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Har hatt litt gammel/fuktig lukt i min 300 124 en stund.Igår tok jeg ut gulvmattene og kjente at det var svært så fuktig under der' date='så jeg rev ut alt helt ned til innergulvet,under den orginale tøymatten lå det en slags form,en svamplignende sak som er støpt i samme form som gulvet,jeg overdriver ikke om att jeg klemte ut 5 liter vann,prøver og tørke denne dritten,men ser ut til at den trenger 5 år på og bli tørr,noen som har opplevd dette?[/quote'] Hvordan mener du patenten skulle vært ? Jeg har tatt min og dynket i vann i dusjen noen ganger. Jeg har deretter latt den ligge på varmekablene på baderomsgulvet over natta, og den har vært tørr dagen etter. Problemet her er nok at det kommer inn vann på et vis, ikke hvordan denne matten er utformet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tor Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Tror jeg ville lett etter kilden, hvorfor det kommer inn vann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 kan være lekkasje fra frontruta.jeg ville spylt litt rundt frontruta og sett om det kommer vann inn.nu når du har matten ute. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Har hatt litt gammel/fuktig lukt i min 300 124 en stund.Igår tok jeg ut gulvmattene og kjente at det var svært så fuktig under der' date='så jeg rev ut alt helt ned til innergulvet,under den orginale tøymatten lå det en slags form,en svamplignende sak som er støpt i samme form som gulvet,jeg overdriver ikke om att jeg klemte ut 5 liter vann,prøver og tørke denne dritten,men ser ut til at den trenger 5 år på og bli tørr,noen som har opplevd dette?[/quote'] Jepp,og siden jeg er en klåfingra nysjerrig dævel fant jeg ut hvorfor min matte ble våt.Sjekk at dreneringene i kanalen ikke er tette. Du kan også ta av lokari skjermen og sjekke hvor mye dritt som ligger bak mot hjulhuset der kanalen begynner. Kanalen skal ha en gummiplugg der. Dersom den mangler og det er mye sand der, renner vannet inn i kanalen og kan komme inn under gulvmatten. Det er nemlig et hull i kanalen rett bak fotbrettet(på førersiden) Det er noen el.ledninger som er trukket gjennom det hulley og inn i kanalen.Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Takk for svar!Hovedårsaken at det kommer inn vann er vinteren her hvor jeg bor,2 meter snø,jeg som setter meg inn i bilen uten og rense skoene for snø,og snø blir til vann,og jeg har gummimatter som det aldri kommer luft under,tror selv dette er årsaken,men jeg skal sjekke alle årsakene jeg har fått tips om,takker!Den dårlige pattenten mener jeg at man legger ikke en svamp som gulvmatte i en bil,greit når det er nytt,men...Jeg er klar over at den er for og dempe støy ol.men da er det bedre og høre veien enn at gulvet ruster opp!Tror jeg skal fjerne disse greiene og heller skjære ut samme form av mdf plater,slik at det blir ett hullrom som puster der nede! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Tror jeg skal fjerne disse greiene og heller skjære ut samme form av mdf plater' date='slik at det blir ett hullrom som puster der nede![/quote'] Hvis jeg var deg ville jeg heller: 1) Skaffe noen skålgummimatter med skikkelige kanter rundt ala "Rensi"2) Riste av meg snø og søle på skoene før jeg setter føttene inni bilen.3) Sjekke dreneringen (se innlegg ovenfor)4) putte et par aviser under svampmattene og bytte disse ut med jevne mellomrom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Hvis jeg var deg ville jeg heller: 1) Skaffe noen skålgummimatter med skikkelige kanter rundt ala "Rensi"Jeg kjøpte en skålmatte hos torshov i høst. Fungerte helt fint. Bra passform' date=' og ingen teng til slitasje etter vinteren.2) Riste av meg snø og søle på skoene før jeg setter føttene inni bilen.Dette har jeg prøvd, men det er veldig vanskelig å få av alt sammen. Nærmest håpløst Glede : Torshov selger helt fine skålmatter enkeltvis.Bonusglede : Autostern selger stoffmater til førersiden enkeltvis. Det er jo den eneste som blir slitt. 221,- for helt orginal matte, med fin, blank logo på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Hadde dette problemet ved føttene for baksetepassasjerene på en W123 jeg hadde. Der var det soltaket som var lekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts