Guest Akita Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Noen her som har erfaringer med eksosanlegg fra dette firmaet? http://www.rakaror.o.se/ Og evt hvordan blir det med den svenske momsen, skal den trekkes fra slik at jeg betaler norsk mva ved innførselen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest norieier Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Eksosannlegg i rustfritt ....... Høres greit ut , men ..... Det er ikke rusten som tar eksosannlegget ved vanlig kjøring ( slik som vi tenker rusting ) Det er syrer som er i eksosen som tar knekken på disse annleggene. De var på " moten " i '70 årene , nesten dobbelt så dyre som vanlige , men varte ikke lengre enn "vanlige" annlegg . Selve motoren ruster også fortere pga.spenningsforskjeller i metallene ( selv om en kan isolere motor og annlegg fra hverandre ) Kjøper en et godt annlegg i vanlig jern tror jeg at en kommer best ut av det .... ......... ( PS: selger ikke , eller har ingen interresse i å få slike annlegg solgt ..... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Akita Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Det jeg tenkte mest på var om andre evt. hadde handlet fra de og selve prisen... 3680.- for alt unntatt fremre rør (300te) Må skifte bakre potte og prisen for den er jo nesten samme pris... (Mekonomen) Frister litt med komplett for nesten samme pris...++ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Eksosannlegg i rustfritt ....... Høres greit ut ' date=' men ..... Det er ikke rusten som tar eksosannlegget ved vanlig kjøring ( slik som vi tenker rusting ) Det er syrer som er i eksosen som tar knekken på disse annleggene. De var på " moten " i '70 årene , nesten dobbelt så dyre som vanlige , men varte ikke lengre enn "vanlige" annlegg . Selve motoren ruster også fortere pga.spenningsforskjeller i metallene ( selv om en kan isolere motor og annlegg fra hverandre ) Kjøper en et godt annlegg i vanlig jern tror jeg at en kommer best ut av det .... ......... ( PS: selger ikke , eller har ingen interresse i å få slike annlegg solgt ..... )[/quote'] Skulle likt å se den motoren som er rustet i stykker fordi det er satt på et rustfritt eksosanlegg i bilen...Det er jo merkelig er dyre, ekslusive biler og stadig flere vanlige nye biler er utstyrt med rustfrie eksosanlegg da... 1) Katalysatoren er som regel laget i rustfritt (selve huset), og den er en av eksossystemet.2) Rustfrie eksosanlegg er ofte bare fra katalysator og bakover.2) Utslippet fra 70 talls biler med forgasser og uten katalysator er noget mer "saftig" sammensatt enn det som kommer ut av eksosrøret i 2005 i en bil som tilfredstiller diverse utslippskrav...3) Det som oftest dreper "rustfrie" eksosanlegg er oppsprekking pga av temperatur og spenninger i materialet. Rustfritt stål er sprøere enn "vanlig" stål (Mao. feil materialvalg - finnes mange typer "rustfritt" stål) og ikke korrosjon. Hvorfor i all verden skal man ikke velge rustfritt når dette koster det samme eller mindre som piratdeler samtidig som man får livstidgaranti med på kjøpet? PS jeg selger heller ikke eksosanlegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Eksosannlegg i rustfritt ....... Høres greit ut , men ..... Det er ikke rusten som tar eksosannlegget ved vanlig kjøring ( slik som vi tenker rusting ) Det er syrer som er i eksosen som tar knekken på disse annleggene. De var på " moten " i '70 årene , nesten dobbelt så dyre som vanlige , men varte ikke lengre enn "vanlige" annlegg . Selve motoren ruster også fortere pga.spenningsforskjeller i metallene ( selv om en kan isolere motor og annlegg fra hverandre ) Kjøper en et godt annlegg i vanlig jern tror jeg at en kommer best ut av det .... ......... ( PS: selger ikke , eller har ingen interresse i å få slike annlegg solgt ..... ) Det er en ting med noen smilefjes - litt irriterende med så mange!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts