Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei, min mercedes c klasse (w203) 2001 mod har vært tungtstarta lenge. (reg TV65641) Da bytta jeg glødeplugger som hjalp litt men den var fortsatt ikke slik den burde. Forrige uke så ville den ikke starte i det hele tatt og da byttet jeg dieselfilter da jeg fryktet at dette var tett. Har også gløderele/styringsenhet liggende, men jeg forstår ikke hvor denne skal sitte da ingen videoer på nettet viser akuratt dette releet. Noen som kan hjelpe? Tenkte å bytte glødereleet først siden jeg har delen liggende før jeg prøver noe annet. Noen som kan hjelpe? 

Når den gikk så starta den (som oftest), daua momentant før den var tungstarta igjen. Under kjøring gikk den fint, annet at den sto i "nødmodus" (sperre på 3K rpm). Når den var varm så var den veldig mye enklere å få start på. 

Edited by Merceman32
Posted

Har du sjekket om at o-ringene i diesel systemet i orden? Du har en del o-ringer (grønn farge er best hvis husker riktig)i systemet, som blir dårlig over tid og drivstoff renner tilbake til tanken. Da tar en del tid til drivstoff kommer tilbake og blir trykk i systemet. Hvis du har feil med gløding, da gløde ikonet lyser etter start i noen sekunder. Kanskje skulle sjekke også at du har riktig trykk etter høytrykkspumpe.