Jump to content

Tommern57's andre W210


tommern57

Recommended Posts

Fine den Tom,

Mmmm, det kan ikke være sunt å ta seg ut som poleringsjunkie på denne måten..... :lol: he he

(og jeg som måtte sortlakke den hjemmelagde bakpotta mi fordi det glinset for mye i rustfritt.....)

 

Hvis du ser på det siste bildet, så er bakpotta mi lakkert sort i bakenden for å ungå å flashe for mye. Detta anlegget er vel 7-8 år nå, så syns det holder seg bra. Er veldig imponert med bolt-on passform, lyd og kvalitet. Det er 2x60 mm så det flower greit, og begge pottene har påsveist godkjenningsmerke. Har også Tüv papirer, så det er et sytalaust eierskap

Link to comment
Share on other sites

Haha :D

Polere potter ja...get a life 8)

Hva brukte du på disse?

Har noe Ragazzon eksosgreier på ene Alfaen, men pottene dine er jo jaggu blankere...... :?

 

Hmmm..... Sier du det? Har egentlig aldri tenkt over at det kunne væra et liv å polere eksos. Det er det jeg verdsetter mest her inne. Tilbakemeldinger og forslag. Det er fine greier. Lurer meg på.............

 

 

Jamen, jeg har jo de nye grove framrøra liggende.  :D Noen som vil tippe hvilket rør jeg er i gang med?

Jaggu hadde Rune rett, man kan ha et liv med å polere eksos  :lol:

DSC_2976b.thumb.jpg.2c9748a187e84c6d6f1de855e69ded93.jpg

DSC_2979b.jpg.182dd4673b96ac19178d1c519b4d484c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Fram med autosolèn 

 

 

Litt vasking med kraftvask, og noen runder med asfalt og tjærefjerner hjelper godt på.

Så en dag med vannsliping og en dag med hardfilt og litt slipemiddel, så er mye gjort.

 

Begynner å komma seg etterhvert. Trur detta kan bli det nye innen detailing.  8)  Nå har jo alle snart en poleringmaskin og produkter nok til å polere 50 biler, så nå er det på tide å finne på noe nytt.  :lol:

 

Kan godt lage en write-up hvis det er mange som ønsker å komme igang  :lol: :lol: :lol:

DSC_3519b.jpg.7a3451f8399dbdab5d1c236586442c8f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har jo drivi litt med sånn polering du, så du vet hvor mye arbe det er. Ihvertfall på rustfritt går det litt tid  :lol:

Men det er litt lettere å holde når det er blankt. Gror ikke så lett da. Og på rustfritt er det greit å sjekke for sprekker en gang i mellom. Er jo litt sprøere enn svart, så det er greit med en sjekk.

Er egentlig imponert over kvaliteten (304) her. Detta anlegget har vært på bila i 7 år nå. Hadde det først på den andre bilen før det ble flytta over på denna.

Etterhvert skal vel de framre polerte Brabusrøra på også, men har litt mod der først. Kan jo ikke setta på Brabus uten å forandre litt først.  :lol:

Kom forresten over veiledende(?) pris på de Brabusrøra. 42 lapper i Sverige  :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Da er det sammen igjen etter dagens økt. Blei helt greit

DSC_3530b.jpg.cf750e7b385bbf0a810662f91f3a6486.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...