Guest HangAround Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Min gode venn og (bil)mentor Geggi lurte meg med til landstreffet på Gol for noen uker siden. Opplevelsen minnes som udelt positiv og frister klart til gjentagelse. Etter turen har jeg opplevd en neste umerkbar hjernevasking og dragning mot å legge merke til biler med stjerne på panseret. (Om det har noe med at jeg fra Gol til Oslo for første gang i mitt liv fikk legge mine lett skjelvende og nyvaskede hender på et Mercedes ratt skal være usagt, men mistanken er der). Landstreffet og lån av Mercedes la i allefall ikke en demper på min reiselyst som noen få uker senere førte meg til vestlandets hovedstad Bergen. En vanlig hverdag nede ved fisketorget fikk jeg et slikt utrykk i ansiktet. Mistanken min steg, og en kjapp SMS til Geggi fikk bekreftet mistanken min; E400 CDI, V8 er vistnok en grei bil. Ganske stilig i sort Hvordan noen i dette herrens avgiftsbelastede land har råd til å kjøre en slik sak som drosje er forbi min fatteevne. Men uansett så ruller løyve R-688 i Bergen rundt i et slikt karrosseri. Så er du er Bergen og har behov for drosje så er R-688 en grei taklampe å speide etter Quote
Guest Geggi Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Velkommen inn i det gode selskap, Hangaround!Nå mangler det bare en stjerne på panseret så er du 100% Må jo forresten være sjeeeeeeeef å kjøre rundt i en E400 CDI-pengebil.Tipper han har mange faste brukere.Han må jo være entusiast!? Er det noen bergensere som vet, evt. kan få vervet ham?? Quote
Sven Håkon Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Thomas har også skrytt av en E400CDI drosje i Bergen - tviler på at han har latt sjansen til å bedrive propaganda gå ham forbi.. Quote
Guest Stordal Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Må jo forresten være sjeeeeeeeef å kjøre rundt i en E400 CDI-pengebil. Tipper han har mange faste brukere. Tja, hvis det er den svarte E400 CDI-drosjen jeg har observert ved noen anledninger så forundrer det meg stort om han har noen faste brukere i det hele tatt! Fyren kan overhodet ikke kjøre bil. Vingler rundt mellom ulike kjørefelt, uten å bruke blinklys, og med plutselige aksellerasjoner og oppbremsinger som kan få dramatiske konsekvenser dersom ikke all trafikk rundt ham er oppmerksom på ham. Komplett idiot, med andre ord, og jeg ville ikke sittet på med ham om jeg så fikk betalt for det. Men bilen er det ingenting i veien med! Quote
FrodeS Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Velkommen inn i det gode selskap' date=' Hangaround!Nå mangler det bare en stjerne på panseret så er du 100% Må jo forresten være sjeeeeeeeef å kjøre rundt i en E400 CDI-pengebil.Tipper han har mange faste brukere.Han må jo være entusiast!? Er det noen bergensere som vet, evt. kan få vervet ham?? [/quote'] I praha kjørte jeg drosje ... Første dagen en sliten 123 240 diesel eller noe sånt. Dagen etter kjørte vi litt mer standsmessig .. 126 500 SEL. litt sliten, men allikevel... Grei børse det. litt tørst som drosje, kanskje.. Quote
Guest stig1 Posted July 27, 2004 Posted July 27, 2004 Min gode venn og (bil)mentor Geggi lurte meg med til landstreffet på Gol for noen uker siden. Opplevelsen minnes som udelt positiv og frister klart til gjentagelse. Etter turen har jeg opplevd en neste umerkbar hjernevasking og dragning mot å legge merke til biler med stjerne på panseret. (Om det har noe med at jeg fra Gol til Oslo for første gang i mitt liv fikk legge mine lett skjelvende og nyvaskede hender på et Mercedes ratt skal være usagt' date=' men mistanken er der). Landstreffet og lån av Mercedes la i allefall ikke en demper på min reiselyst som noen få uker senere førte meg til vestlandets hovedstad Bergen. En vanlig hverdag nede ved fisketorget fikk jeg et slikt utrykk i ansiktet. Mistanken min steg, og en kjapp SMS til Geggi fikk bekreftet mistanken min; E400 CDI, V8 er vistnok en grei bil. Ganske stilig i sort Hvordan noen i dette herrens avgiftsbelastede land har råd til å kjøre en slik sak som drosje er forbi min fatteevne. Men uansett så ruller løyve R-688 i Bergen rundt i et slikt karrosseri. Så er du er Bergen og har behov for drosje så er R-688 en grei taklampe å speide etter [/quote'] å kjøpe en slik bil som drosje er faktiskt mye rimligere enn privat drosjeeiere betaler bare 40% av avgiftene og får nå også trekt fra 24% av momsen, men jeg grøsser av tanken hva han må betale i skatt for bruk av bilen privat, fikk lagt til 80 000kr i inntekt på min E220 CDI, vil tro at dette vil være ca130-150000kr på en slik bil. taxier får også 7% rabatt på classic, 5% på eleganse, 0% på avantgarde fra BOS Quote
Mr. Nygård Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 Kan og informere om at det nå har kommet en nydelig svart W 140 i drosje-tjeneste i Stavanger. En av de siste modellene (-97 - 98). Svakt senket og med AMG - felger. Ser ellers helt strøken ut. Anbefales som fremkomstmiddel dersom man må ha andre til å kjøre for seg. Quote
Guest Geggi Posted September 4, 2004 Posted September 4, 2004 Men Thomas da!!!!Den er jo tilsluttet "feil" sentral (Norgestaxi). (Jeg kjører litt av og til for Stavanger Taxi) Quote
Guest Finn Ramsvik Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Må jo forresten være sjeeeeeeeef å kjøre rundt i en E400 CDI-pengebil. Tipper han har mange faste brukere. Tja' date=' hvis det er den svarte E400 CDI-drosjen jeg har observert ved noen anledninger så forundrer det meg stort om han har noen faste brukere i det hele tatt! Fyren kan overhodet ikke kjøre bil. Vingler rundt mellom ulike kjørefelt, uten å bruke blinklys, og med plutselige aksellerasjoner og oppbremsinger som kan få dramatiske konsekvenser dersom ikke all trafikk rundt ham er oppmerksom på ham. Komplett idiot, med andre ord, og jeg ville ikke sittet på med ham om jeg så fikk betalt for det. Men bilen er det ingenting i veien med! [/quote'] Vel... jeg er ikke helt enig med det utsagnet. Fyren er absolutt en kompetent sjåfør. Hadde gleden av tilfeldig å få ham som sjåfør for et par dager siden. Bilen er helt rå! Akselereringen og bremsingen er for å vise kundene sine at det ikke er en hvilken som helst drosje de sitter på med. Turen var absolutt verdt pengene! Hadde dessuten en trivelig samtale med ham i etterkant, klubben ble nevnt men han hadde ikke særlig stor interesse for den. Jeg vil anbefale folk å sitte på med ham... Quote
Guest stig1 Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Må jo forresten være sjeeeeeeeef å kjøre rundt i en E400 CDI-pengebil. Tipper han har mange faste brukere. Tja' date=' hvis det er den svarte E400 CDI-drosjen jeg har observert ved noen anledninger så forundrer det meg stort om han har noen faste brukere i det hele tatt! Fyren kan overhodet ikke kjøre bil. Vingler rundt mellom ulike kjørefelt, uten å bruke blinklys, og med plutselige aksellerasjoner og oppbremsinger som kan få dramatiske konsekvenser dersom ikke all trafikk rundt ham er oppmerksom på ham. Komplett idiot, med andre ord, og jeg ville ikke sittet på med ham om jeg så fikk betalt for det. Men bilen er det ingenting i veien med! [/quote'] Vel... jeg er ikke helt enig med det utsagnet. Fyren er absolutt en kompetent sjåfør. Hadde gleden av tilfeldig å få ham som sjåfør for et par dager siden. Bilen er helt rå! Akselereringen og bremsingen er for å vise kundene sine at det ikke er en hvilken som helst drosje de sitter på med. Turen var absolutt verdt pengene! Hadde dessuten en trivelig samtale med ham i etterkant, klubben ble nevnt men han hadde ikke særlig stor interesse for den. Jeg vil anbefale folk å sitte på med ham...som tidligere drosjeeier må jeg si at, det høres veldig smart ut å vise kunder rå Akselerering og bremsing, spesielt med tanke på at flere av kundene man kjører lider av plager med alt fra nakke til kne skader, må jo bli spesielt innteresant på en lørdags natt med kunde i baksete som har tatt 10 øl for mye og verden går rundt, ingenting lukter så godt som oppkast og følelsen av det når det renner nedover nakken, "verdens beste dedorant" Quote
Guest Finn Ramsvik Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Jeg vil tro vedkommende ser an kundene sine, jeg spurte, og han viste.... Quote
Guest mb190freak Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Går en S 400 CDI i trondheim.med 19" ASA delger og lorinser styling er så rå den Quote
Guest Espen Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Går en S 400 CDI i trondheim.med 19" ASA delger og lorinser styling er så rå den S320CDi....................l Ingen av S-klassene i Trondheim er i 400CDI-utførelse, men S-klasse i det hele tatt er kult nok Quote
Guest Geggi Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Ingen bergensere her på forumet som vet om R-688 fremdeles er en 400 CDI?? Jeg skal ha taxi fra Flesland til Ågotnes i morgen tidlig. Relativt langt og vil ha kjekk bil Quote
Guest Torres Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Jeg så forresten en ny taxi i Bergen med fin prosa på kofferlokket: "E400 CDI BiTurbo V8". Det var vakkert. Vet ikke om det er samme bil det er snakk om her? Denne hadde registeringsnummer som begynner på ST88..., det vil si mindre enn et halvt år (ca) siden den ble registrert. Du kan jo alltids ta en telefon til Bergen Taxi og forhør deg litt? Eieren av denne bilen er visstnok velkjent for sin forkjærlighet for MB. www.bergentaxi.no Quote
Guest Geggi Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Takk Torres Da er han klar i morgen tidlig for tur til Ågotnes. Quote
Guest Torres Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Takk Torres Da er han klar i morgen tidlig for tur til Ågotnes.Najs! God tur! Quote
Guest Geggi Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Kan og informere om at det nå har kommet en nydelig svart W 140 i drosje-tjeneste i Stavanger. En av de siste modellene (-97 - 98). Svakt senket og med AMG - felger. Ser ellers helt strøken ut. Anbefales som fremkomstmiddel dersom man må ha andre til å kjøre for seg.Jeg satt på i L-2003 (Stavanger Taxi) i går kveld og det var en kjekk S320CDI smaragdsvart med grått skinn og en del utstyr. Det går nå 3 stk. av den nå nylig avsluttede modellen i Stavanger. Quote
Recommended Posts