Guest eddie Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Har prøvd og selge bilen min i lang tid,har enda ikke lyktes i det!Kan noen komme med innspill hvorfor?Har jeg priset den for høyt?Er det tdt,folk heller vil ha?Eller er det blitt umoderne med r6? etc. www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116857246691?finnkode=5409252&sid=1a50-Yw5K239040&pos=167 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 så meget pen ut.er det wald fanger foran??prøv deg på 49k da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oystein Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Har prøvd og selge bilen min i lang tid' date='har enda ikke lyktes i det!Kan noen komme med innspill hvorfor?Har jeg priset den for høyt?Er det tdt,folk heller vil ha?Eller er det blitt umoderne med r6? etc. www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116857246691?finnkode=5409252&sid=1a50-Yw5K239040&pos=167[/quote'] Brukte selv laaaang tid på å selge min TE-24, og måtte mye lavere i pris enn jeg hadde håpet. TDT'en derimot, solgte jeg på noen få dager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Er generelt veldig vanskelig å få solgt biler nå. Er flere bruktbiler på markede en det er kjøpere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Takk for svar!Skal prøve og gå ned litt i pris,bilen er jo selfølgelig ganske så gammel,men sjeldent pen etter alderen vil jeg tro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Har prøvd og selge bilen min i lang tid' date='har enda ikke lyktes i det!Kan noen komme med innspill hvorfor?Har jeg priset den for høyt?Er det tdt,folk heller vil ha?Eller er det blitt umoderne med r6? etc. www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116857246691?finnkode=5409252&sid=1a50-Yw5K239040&pos=167[/quote'] Tørste bensinmotorer er tungsolgte. Frontleppa, rattet og setetrekkene virket litt "harry" på meg. Jeg blir også litt skeptisk når det er byttet motor. Hvorfor røyk den andre? De pleier jo ikke være utslitt etter så kort kjørelengde? Ta en skikkelig shine av bilen, få av setetrekkene (hvis setene er bra under), og ta noen skikkelige bilder. De som lå ute nå var ganske dårlige. Jeg tror kanskje finn.no kan være litt feil sted å annonsere denne. Prøv med billisten og autodb. Du kan kanskje også prøve å annonsere den på www.bilforumet.net , da jeg tror den litt harry looken kan appelere til mange der, som ser etter biler under overskriften "mest mulig hk for pengene" etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Tips: I annonser skriver du kun det som er viktig.. Dvs kun informasjon om utstyr, kjørelengde alder og prisantydning... Også bilder da! Unødvendig informasjon i en annonse kan være: Påkostet 45 000.Skiftet det meste,som:motor,girkasse,Radiator,bremser,kalippere,fjærer,dempere,alt av stabbstag og foringer,nesten nye Det der er fyfy! Kan nevne at slitedeler er skiftet, ingen utdypning Fjern det, legg ut noen nye bilder... Slike ting kan heller informeres om når folk kommer og skal se på eller på direkte forespørsel på telefon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Må si meg veldig enig med Frode her, du bør rette annonsene til det litt mer ungdommelige markedet. Motorbørsen (både bladet og på nett) er vel også et greit medium i så måte. Da får du nok kjøpere som er ute etter både billig og kraftig. For dem så vil nok alt det du har skiftet av slitedeler være et pluss, da de kan bruke enda mer penger på styling og tuning istedet for mekanikken i bunn. Tar du sikte på en voksen kjøper så bør nok spoileren, rattet og høytalerene i bagasjerommet ihvertfall ut, samt teksten du har i frontruta. Da bør du også gjøre som Eivind sier, og fjerne mye av innholdet i annonsen. Når jeg leser den så tenker jeg at dette må være en mandagsbil da alt dette er skiftet! Skriv heller at du har fulgt serviceheftet (hvis du har) eller har tatt jevnlige servicer på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Takk for mange svar,hehe,er ikke helt enig at bilen er harry da,orginalt ratt på merce synes jeg er ubrukbart,finnes mange lastebiler som har mindre.Fronten er fjernet,en som kjørte på meg,så den er erstattet med orginal.motor byttet jeg pga at jeg syntes 230 er motorsvak,men den er godkjent fra biltilsynet med r6,så det skulle vel ikke være noe problem da.skal fjerne kassene bak+merket i frontruta,god ide det!Setetrekkene kan jeg ikke fjerne for trekket er så slitt i sidestøtta på sjåførseta.jada,servicene har jeg fulgt.Bilen er teknisk og mekanisk meget bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 ...er ikke helt enig at bilen er harry da' date=' orginalt ratt på merce synes jeg er ubrukbart, finnes mange lastebiler som har mindre.[/quote'] Synes heller ikke at bilen er "harry". Fronten din var grisetøff spør du meg. Men med det rattet så støter du fra deg en hel kundegruppe. Nemlig de som vil ha originalt ratt. De som derimot ønsker seg et slikt ratt, monterer det selv. Men jeg er helt enig, rattene fra åttitallet er helt vannvittig håpløse... Veldig enig med Eivind, skriv kortest mulig om bilen. Hemligheten er å vekke nyskjerrigheten såpass at de bare må ringe deg. Da er det opp til deg til å overbevise. Og en ting til, dropp teksten "ombygd til 94 look" Det skremmer mer en det trekker. De som er opptatt av det, ser det på bildene. Ordet "ombygd" er tabu i en annonsetekst. Om bilen er så strøken og tight så synes jeg ikke at prisen er gal. Skulle gjerne hatt den selv jeg om jeg hadde eid en plattform... Hehe, neida men jeg har hatt en bil som slukte bensin, og det orker jeg ikke en gang til... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Fronten er fjernet' date='en som kjørte på meg,så den er erstattet med orginal.[/quote']På tide med nye bilder motor byttet jeg pga at jeg syntes 230 er motorsvak' date='men den er godkjent fra biltilsynet med r6,så det skulle vel ikke være noe problem da.[/quote']Hmm.. ombygd 230, altså? Det er desverre ikke bra for bruktprisen. skal fjerne kassene bak+merket i frontruta' date='god ide det!Setetrekkene kan jeg ikke fjerne for trekket er så slitt i sidestøtta på sjåførseta.jada,servicene har jeg fulgt.[/quote']...og bilen har ikke gått mer enn 200 000 km?Bilen er teknisk og mekanisk meget bra! Akkurat det er nok det viktigste. Mye av det du har skrevet om bilen skremmer nok kjøpere fra å ta kontakt. Du bør absolutt ikke skjule noe om bilens stand/historie, og tilstand er viktigere enn det aller meste annet på en såpass gammel/billig bil. Jeg er enig med Eivind og Trond Erik om at du bør korte ned annonsen noe, skriv gjerne "mye nytt" , "god stand" eller liknende. Hvis bilen er så bra som du hevder, bør du gjøre alt for å få folk til å komme og se på den, og prøvekjøre den, så de kan bli overbevist. @Trond Erik : Du er jo forpliktet til å like sånne lepper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Ok!takk igjen!Skal legge inn annonsen på nytt jeg,skrive kortest mulig,skal også sette på orginalrattet,så kan jeg eventuelt tilby ny eier rattet når han kommer for og se på den!Da håper jeg det er litt mer håp!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Jeg kan ikke forstå at Finn.no skal være "feil" for denne bilen eller hvilken som helst bil for så vidt da det er den best besøkte siden for bruktbiler.Hvis du også i tillegg legger den ut på Autodb.com (gratis) så er du etter min mening veldig godt eksponert. Kan ikke tro at det er kjøpere i Norge som ikke sjekker disse to nettstedene i jakten på bil. Du kan jo selvsagt ta andre mindre nettsteder også, men de to ovennevnte er et must. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Jeg kan ikke forstå at Finn.no skal være "feil" for denne bilen eller hvilken som helst bil for så vidt da det er den best besøkte siden for bruktbiler.Hvis du også i tillegg legger den ut på Autodb.com (gratis) så er du etter min mening veldig godt eksponert. Kan ikke tro at det er kjøpere i Norge som ikke sjekker disse to nettstedene i jakten på bil. Du kan jo selvsagt ta andre mindre nettsteder også' date=' men de to ovennevnte er et must. [/quote'] Ulempen med finn og autodb er at man finner nøyaktig det man ser etter. Den forrige bilen jeg kjøpte var en jeg aldri ville letet etter, og det er nok mange som ikke tenker på å søke etter en 300 til 50K. Annonserer man i billisten eller motorbørsen (gratis begge to) er det mye større sjanse for at kjøperen "dumper" over en fin bil han egentlig ikke letet etter. Allikevel er det selvsagt et "must" å annonsere på autodb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts