Jump to content

Pærevarsleren lurer meg

Guest frodes.

Recommended Posts

Pærevarsleren min lyser. Den begynner når jeg setter på parklys, og forsetter om jeg har nær/fjern også.

Det varslet for gåen baklampe, som jeg har byttet. Den fortsatte å varsle, og jeg fant en 10w i den andre baklampa. Byttet denne også, men det hjalp ikkno. Jeg har også byttet begge H4-pærene foran sånn for sikkerhet skyld, da jeg har trøbblet noe med de samme H4-pærene tidligere.

Det litt pussige er at denne tydeligvis varierer litt med spenning.

Når jeg starter opp, kommer den ikke på før etterglødinga har gitt seg. Hvis jeg trår på bremsen slukker den et veldig kort øyeblikk før den kommer tilbake. Setter jeg vifta opp på 4, forsvinner lyset en stund. Skrur jeg på fjernlys, forsvinner det en stund. Setter jeg vifta på 4, og fjernlys på, er lampa av.

forresten.. alle lamper lyser som de skal. (skiltlampene også)

Noen tips før jeg blir sprø??

Guest Espen

Jeg hadde litt kødd med pærevarsleren selv en gang, av en eller annen grunn virket ikke det ene parklyset når jeg satte på hellys. Ett par kraftige dunk så ordnet det seg :D

Guest ohebernt

Dette problemet hadde jeg med min 124 også..

varslet for gåent lys men alle lysa virket..

fant aldri ut hva feilen var men plutselig en dag var lyset borte og har siden ikke vært plaget med at det kommer på uten at en pære er gåen.

Dette problemet hadde jeg med min 124 også..

varslet for gåent lys men alle lysa virket..

fant aldri ut hva feilen var men plutselig en dag var lyset borte og har siden ikke vært plaget med at det kommer på uten at en pære er gåen.

INEW RTFM :oops: :oops: :oops: :oops:

Det skal visst være 10w bak.

Jaja, en ting mindre å bekymre seg over :-)

Har ikke du temmelig høy ladespenning? Kan det være noe der (jeg vet

ikke hva).

Ikke unormallt høy. 14,4 v omtrent, men nå viste det seg å være for svake pærer bak. Sånn går det når man tar med den gamle pæra inn og ber om lik uten å sjekke.