Jump to content

Lyd

Guest 300D

Recommended Posts

Guest 300D

Fått puttet inn ny radio/cd i min 300D -87 W124.

Har funnet ut at uansett type radio, gammel eller ny så er lyden ut av høyttalerene den samme, rimelig dårlig !

Dette har vel noe med bilens årgang.

Det som jeg lurer på er følgende, er det mulig å modifisere hattehylla slik at andre høyttalere skulle passe ? Finnes det andre høyttalere enn de originale som passer i hullene bak ? Andre tips som kan hjelpe ?

Når det gjelder fremme ?, er det greit å få ut dekslet, slik at en kan ta ut originale høyttalerene ? Finnes det andre høyttalere som passer ?

Noen som har spesifikke mål på høytallerene som passer ?

Har hørt rykter om dørtrekk som har plass til høyttalere ? Hvor kan en finne dette, og hvem selger slikt ?

PÅ forhånd tusen takk for svar .

Guest Magnus_R

I tillegg til det som er diskutert under linken, finnes det et merke som heter MAC Audio som leverer høytalere til 124 serien. Høytalerne leveres med klips og faller rett nedi orginalhullene (12,2 cm). Prisen ligger på omlag 800-1000,- pr. par.

Selv fikk jeg tak i noen rimeligere 5" som i allefall passet fint forran, etter litt modifisering.

Guest eddie

ta ut de orginale,bare skraphøytalere,Pioneer har laget 100 w.som passer rett inn i de orginale festene,de koster ca.1000 kr,men kvalitenen er overlegen.