Guest kodvaag Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 I dag ringte kjerringa og sa at gassen var helt slapp. Hun hadde forsåvidt rett i det... Det ser ut som det mangler en del... I "spaken" som skal betjenes for å få gasspådrag er det et rektangulært hull, med en slisse i, stor nok til wiretykkelsen. På enden av gassviren er den en kule, nei, heller en sylinderformet ting, samme som pleier å være på bremser på trøsykler. ...og det er alt jeg har. Regner med jeg mangler en slags "vogge" i plast, som skal ligge rundt "sylinderen" i enden av wiren, og oppi det rektangulære hullet i "spaken" ? Er det noen som har en slik del liggende? Jeg har fikset det midlertidig, ved å ta en skive, snitte en slisse i den, tre den på wiren, og klemme den sammen slik at slissen jeg skar "forsvant". Ulempen er at enden av wiren blir bøyd hver gang man gir gass, dette regner jeg med ikke skjer med original plast tingen som skal være der? Er det noen som har den delen til meg? Eller må jeg kjøpe ny wire? Hvor kjøper jeg ny wire, i så fall? Bjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Denne røk på min også - kostet rundt 7kr på BoS...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Det som er bra med å ha deg Sven, er at alt som går galt med konebilen min har allerede skjedd med din! Takk for enda et bra tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Bytta den jeg og! Tror den kom på 5,- på autoteile i bergen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts