Guest Gerilja-Geir Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Heisann, dette har sikkert blitt tatt opp 10000 ganger før, men jeg har aldri vært noen mester på søkefunksjonen så jeg prøver meg her. Nå har det seg slik at jeg er på jakt etter bil, har alltid vært "japseturbo-fan" så MB har ikke vært vurdert engang. Dette var før jeg fikk skikkelig sansen for C-klassen fra midten av 90-tallet. Skal jeg være ærlig, så trenger jeg egentlig all info jeg kan få om bilen. Fordeler/ulemper? Dyr i drift? Driftsikker? osv.Jeg har aldri vært keen på automatgear, så manuell kasse er tingen for meg. Har hørt at den manuelle kassa ikke er helt 100% på disse, stemmer det? Har også hørt at man kan få bolt-on kompressorkit til disse, bullshit? Kjør på med all info dere orker å skrive. Mvh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Modellene trykk deg inn på den du vil vite mer om (tekniske data) Kompressor Erfaringer med bilene? De som eier: Spytt ut! MB og girkasser? Driftsikre, litt slaskete i giringa (men om du har prøvd en citroen vil du finne MB kassene særdeles faste, fine og tette! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerilja-Geir Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Hehe, har aldri testa citroen-kasser nei(forhåpentligvis får jeg aldri den sjansen ). Mine 2 "x-biler"(Primera,200sx s13) hadde tighte og fine kasser etter min mening iallefall. Noen som kan sammenligne? Om girkassa på c200 ikke er verdens tighteste, så er ikke det noen krise. Jeg er mere redd for dyre overhalinger/utbytting av girkassa(Mazda 323 GTR-syndromet ). Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Har kjørt noen C-klasser med manuell og jeg liker det ikke. Men, det er fordi jeg foretrekker automat på MB'er, ikke noe annet. Kassene i seg selv føler jeg er kurrante nok sammenlignet med andre merker, men føler som sagt at det skurrer litt med MB og manuell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. Okai..Så ikke etter selv, vet bare at importøren har satt på kompressor på en håndfull MB med M111 motor (1,8-16v, 2,0-16v, 2,2-16v og 2,3-16v sistnevnte i E-klasse fra 96) Søke på Mercedes+kompressor på google eller noe da? edit: http://www.kleemann.dk/site/Main/tuningproducts/performancekits se nesten nederst.."engine 4 cyl" står M111 på de 2 nederste der.. Pris? Ring Jakobsen import Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Har kjørt litt C klasse selv, både med og uten automat. Og jeg vil ikke si at det er noe galt med den manuelle kassen, å skal du piffe opp effekten litt så er det tingen tror nå jeg. Dette er et meget fint utgangspunkt, lett og liten bil som kan få ganske råe kjøreegenskaper med de rette demperne og understells modifiseringer.Pen å se på er den også. Ulempene må vel være at enkelte modeller har en tendens til å ruste rundt pakningen i alle fire dører og bagasjelokk. Dette er håpløst fra Mercedes (har vært diskutert x antall ganger..), men sånn er det nå engang. Ellers er det vel ingen spesielle ulemper med denne modellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. Okai..Så ikke etter selv' date=' vet bare at importøren har satt på kompressor på en håndfull MB med M111 motor (1,8-16v, 2,0-16v, 2,2-16v og 2,3-16v sistnevnte i E-klasse fra 96) Søke på Mercedes+kompressor på google eller noe da? edit: http://www.kleemann.dk/site/Main/tuningproducts/performancekits se nesten nederst.."engine 4 cyl" står M111 på de 2 nederste der.. Pris? Ring Jakobsen import[/quote'] Jeg har bestillt kompressor kit til bilen min og fikk følgende svar:Hei Kim, Beklager sent svar. Du vil få 210 hk og 300 nm, med KLEEMANN Boost Kit til CLK 200. Pris ferdig montert er 18900,- eks. mva. Se her for ytterligere produktinfo.: http://www.kleemann.dk Mvh, Magnus Jørgensen dette er oppgradering fra 163hk og 240nm original i bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerilja-Geir Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Takk for mange fine svar folkens Keep Bringin' em!Ser ut som det blir "merce" på meg(trodde aldri jeg skulle si det men). Har hørt masse stygt om nyere mercer og rust, så det blir hovedfokus når jeg skal se på bilen. Ellers lønner det seg vel med en NAFtest, servicehefte er vel også en fordel -> som på alle biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Takk for mange fine svar folkens Keep Bringin' em!Ser ut som det blir "merce" på meg(trodde aldri jeg skulle si det men). Har hørt masse stygt om nyere mercer og rust' date=' så det blir hovedfokus når jeg skal se på bilen. Ellers lønner det seg vel med en NAFtest, servicehefte er vel også en fordel -> som på alle biler.[/quote'] Det er riktig! Finn deg en rustfri bil som er godt vedlikeholdt og du får en skikkelig real bil!! Lykke til med bil kjøp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.