Jump to content

Info om MB c200 9X-mod


Guest Gerilja-Geir

Recommended Posts

Guest Gerilja-Geir

Heisann, dette har sikkert blitt tatt opp 10000 ganger før, men jeg har aldri vært noen mester på søkefunksjonen så jeg prøver meg her.

 

Nå har det seg slik at jeg er på jakt etter bil, har alltid vært "japseturbo-fan" så MB har ikke vært vurdert engang. Dette var før jeg fikk skikkelig sansen for C-klassen fra midten av 90-tallet.

 

Skal jeg være ærlig, så trenger jeg egentlig all info jeg kan få om bilen. Fordeler/ulemper? Dyr i drift? Driftsikker? osv.

Jeg har aldri vært keen på automatgear, så manuell kasse er tingen for meg. Har hørt at den manuelle kassa ikke er helt 100% på disse, stemmer det? Har også hørt at man kan få bolt-on kompressorkit til disse, bullshit?

Kjør på med all info dere orker å skrive. :lol:

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Modellene trykk deg inn på den du vil vite mer om (tekniske data)

 

Kompressor

 

 

Erfaringer med bilene? De som eier: Spytt ut! ;)

 

MB og girkasser? Driftsikre, litt slaskete i giringa (men om du har prøvd en citroen vil du finne MB kassene særdeles faste, fine og tette! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Gerilja-Geir

Hehe, har aldri testa citroen-kasser nei(forhåpentligvis får jeg aldri den sjansen :wink: ).

Mine 2 "x-biler"(Primera,200sx s13) hadde tighte og fine kasser etter min mening iallefall. Noen som kan sammenligne?

Om girkassa på c200 ikke er verdens tighteste, så er ikke det noen krise. Jeg er mere redd for dyre overhalinger/utbytting av girkassa(Mazda 323 GTR-syndromet :roll: ).

 

Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen

Har kjørt noen C-klasser med manuell og jeg liker det ikke. Men, det er fordi jeg foretrekker automat på MB'er, ikke noe annet. Kassene i seg selv føler jeg er kurrante nok sammenlignet med andre merker, men føler som sagt at det skurrer litt med MB og manuell.

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt
Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. :)

 

Okai..Så ikke etter selv, vet bare at importøren har satt på kompressor på en håndfull MB med M111 motor (1,8-16v, 2,0-16v, 2,2-16v og 2,3-16v sistnevnte i E-klasse fra 96)

 

 

Søke på Mercedes+kompressor på google eller noe da?

 

edit: http://www.kleemann.dk/site/Main/tuningproducts/performancekits

 

se nesten nederst.."engine 4 cyl"

står M111 på de 2 nederste der.. Pris? Ring Jakobsen import

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt litt C klasse selv, både med og uten automat. Og jeg vil ikke si at det er noe galt med den manuelle kassen, å skal du piffe opp effekten litt så er det tingen tror nå jeg.

 

Dette er et meget fint utgangspunkt, lett og liten bil som kan få ganske råe kjøreegenskaper med de rette demperne og understells modifiseringer.

Pen å se på er den også.

 

Ulempene må vel være at enkelte modeller har en tendens til å ruste rundt pakningen i alle fire dører og bagasjelokk. Dette er håpløst fra Mercedes (har vært diskutert x antall ganger..), men sånn er det nå engang. Ellers er det vel ingen spesielle ulemper med denne modellen.

Link to comment
Share on other sites

Guest CLK 230
Den Kompressor-siden du gav meg var ikke akkurat rik på informasjon. :)

 

Okai..Så ikke etter selv' date=' vet bare at importøren har satt på kompressor på en håndfull MB med M111 motor (1,8-16v, 2,0-16v, 2,2-16v og 2,3-16v sistnevnte i E-klasse fra 96)

 

 

Søke på Mercedes+kompressor på google eller noe da?

 

edit: http://www.kleemann.dk/site/Main/tuningproducts/performancekits

 

se nesten nederst.."engine 4 cyl"

står M111 på de 2 nederste der.. Pris? Ring Jakobsen import[/quote']

 

 

 

Jeg har bestillt kompressor kit til bilen min og fikk følgende svar:

Hei Kim,

 

Beklager sent svar.

 

Du vil få 210 hk og 300 nm, med KLEEMANN Boost Kit til CLK 200.

 

Pris ferdig montert er 18900,- eks. mva.

 

Se her for ytterligere produktinfo.:

 

http://www.kleemann.dk

 

 

Mvh,

 

Magnus Jørgensen

 

 

dette er oppgradering fra 163hk og 240nm original i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gerilja-Geir

Takk for mange fine svar folkens :) Keep Bringin' em!

Ser ut som det blir "merce" på meg(trodde aldri jeg skulle si det men). Har hørt masse stygt om nyere mercer og rust, så det blir hovedfokus når jeg skal se på bilen. Ellers lønner det seg vel med en NAFtest, servicehefte er vel også en fordel -> som på alle biler.

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange fine svar folkens :) Keep Bringin' em!

Ser ut som det blir "merce" på meg(trodde aldri jeg skulle si det men). Har hørt masse stygt om nyere mercer og rust' date=' så det blir hovedfokus når jeg skal se på bilen. Ellers lønner det seg vel med en NAFtest, servicehefte er vel også en fordel -> som på alle biler.[/quote']

 

Det er riktig! Finn deg en rustfri bil som er godt vedlikeholdt og du får en skikkelig real bil!! Lykke til med bil kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...