Jump to content

Lekkasje Dyse - E klasse w211,220cdi, 2008.


IeatSordor

Recommended Posts

Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008.

Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der.

Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive.

Noen som har ver borti det samme ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

På 210 220cdi skal det kompenseres med tykkere kobberskiver hvis anleggsflaten bearbeides.  Det står noe om dette i "pakningsvedlegget" til dysa. Hvorvidt det er relevant på 211 og hvordan ny tykkere skive skal beregnes er jeg usikker på.

IMG_7620.jpeg

IMG_7619.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Måtte pusse og frese 3 ganger for å få rent metall nedi dysehullet. Brukte fres fra biltema og den funket bra med litt grease på skjærene og det ble fin snittflate.

Sammenskruing med oppborret hull og oppborret klave til feste og ny unbrako.nye gjenger i topp.tettet bra 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...