DB10000 Posted November 13, 2023 Share Posted November 13, 2023 Min bestefar sin MB er under full restaurering og ja det ble litt mer enn forventet da den ble helt demontert og sandblåst var det en del mer enn hva som man kunne se med det vanlige øyet. Men det hevdes nå at bilen blir bedre enn da den rullet ut ved salg da produktene som blir brukt er av annen kvalitet. Det gjenstår og se men gleder meg til å møte noen entusiaster i 2024 og ta en MB prat. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 13, 2023 Share Posted November 13, 2023 Wow! Gleder meg til å følge denne videre! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Oi svartaste EFF! Her er det lagt i litt jobb!! MER!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB10000 Posted November 15, 2023 Author Share Posted November 15, 2023 Så hyggelig Sven Håkon og Stian, ja det ble litt mer enn forventet men i og med at jeg vokste opp i baksete så ville jeg ikke spare på noe. Hjertet ble plassert inn i går. Hyggelig at dere vil følge litt med skal poste litt bilder her fremover så gleder jeg meg til våren sommer 24 hvor jeg kan se andre entusiaster og bli bedre kjent med gruppen her inne og dere. Mvh Anders 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 15, 2023 Share Posted November 15, 2023 Moro å se noen som gjør det skikkelig. Er det slik å forstå at du setter inn interlør fra en 350? Hva skiller det fra standard (280) interiør? Mener å huske det var noen forskjeller. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Du ser forskjellen ved låsknotten. Det heter ikke eeeegentlig 280 og 350 interiør, men den ene var billigere og sto nok ikke så ofte i 280en. Dermed ble det kalt 350 interiør. Tror jeg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Jeg har en M110 med girkasse DB10000. Du må BARE gi beskjed hvis du vil bytte med den du har. Den virker.....grei.🙄 Er det D eller K-jetronic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 Anders, fantastisk å se en slik forvandling og så mye bra arbeid! - Du har sikkert bilder av bilen før jobben startet? - Hva har vært den største utfordringen frem til nå? - Er reservedeler stort sett tilgjengelig? - Dukket mye "skjult" rust opp ... i hulrom, o.l.? Hadde vært spennende å høre litt mer om jobben. Har selv en W116 (USA 450 SE med 6.9 liter, ombygd til EURO med støtfangere/lys), derfor er alt av innsikt/erfaring interessant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted February 25 Share Posted February 25 Hva er status nå, Anders? Hadde vært kult å sett noen flere bilder før og etter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB10000 Posted June 10 Author Share Posted June 10 Da er det bare en ny brennstofftrykkregulator som mangler før bilen er tilbake i toppform, kanskje enda bedre enn ny! Gleder meg som en unge på julaften til å få den på plass og møte dere andre entusiaster. Jeg kan varmt anbefale stedet jeg var innom. De er ikke bare profesjonelle, men ekte magikere ref Bilpartner Karrosseriteknikk som EU-godkjente bilen og gikk over den med lupe da den kom til Norge. Selv tollbetjentene på Ørje er så hyggelige at man nesten glemmer det femsifrede momsbeløpet man legger igjen – nesten! Motoren og bilen er nå som ny med 567 000km, er den klar for nye eventyr! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted June 10 Share Posted June 10 Jøssus! Er tom for ord ... dette ser strålende ut 🤩 Blir utrolig interessant å høre mer om denne reisen. Og kanskje se bilen en gang i fremtiden. Well done! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 11 Share Posted June 11 Her må det vel være lov å legge ut et par hundre bilder til!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB10000 Posted June 11 Author Share Posted June 11 Hei Stian da legger jeg ut noen bilder til som dere kan se igjennom;-) Beklager de kom litt rotete rekkefølge enjoy....! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 11 Share Posted June 11 Wow! 🤩 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 11 Share Posted June 11 Helt greit 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 25 Share Posted July 25 Ser helt utrolig bra ut! Hadde vært kult å gjort slikt med min M110 motor også. Gjorde du det selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB10000 Posted July 27 Author Share Posted July 27 On 25.7.2024 at 22.38, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Ser helt utrolig bra ut! Hadde vært kult å gjort slikt med min M110 motor også. Gjorde du det selv? Nei fikk hjelp av family garage i Latvia. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 31 Share Posted July 31 On 27.7.2024 at 15.15, DB10000 said: Nei fikk hjelp av family garage i Latvia. Maler som en katt nå da 😃 Det ser så fint ut når det er overhalt slik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts