Alexander Posted March 15 Share Posted March 15 Tenkte det var på tide å lage en tråd her. Det har jo skjedd så mye siden sist jeg lagde en tråd (det var i 2016, og da trengte jeg en baklampe til en w211 ...) Helt tilbake i oktober 2013 så kjøpte jeg en 1964 w111 220b. Bilen var plukket ned, og tidligere eiere hadde rustsveiset den. Ut i fra hva hva vi kunne se når vi hentet den, var den helt rustfri. Men den hadde ikke motor eller interiør. Og den manglet det meste av eksteriørdetaljer. På dette bildet ser dere hvordan den så ut når vi fikk den på henger. Her var det hverken lakk eller motor. Så hva i alle dager er en 220b? Kort fortalt en lang heckflosse, med litt enklere detaljer. 220b har små baklamper, enkel bakfanger, mindre chrome og annet. Tror den også hadde plastikk istedenfor treverk innvendig (ihvertfall hadde min det). Tror ikke dette bildet forteller dere så mye, men la det nå allikevel med. Fortsettelse følger 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted March 16 Share Posted March 16 Ser frem til fortsettelsen! Blir det sakte meg sikkert en kjørbar bil i originalstand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 17 Share Posted March 17 M113 og interiør fra W203? 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 17 Author Share Posted March 17 2 hours ago, Stian said: M113 og interiør fra W203? 😛 Fydda 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 17 Author Share Posted March 17 16 hours ago, Jan S said: Ser frem til fortsettelsen! Blir det sakte meg sikkert en kjørbar bil i originalstand? Eneste som er sikkert, er at det går sakte fremover ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 20 Author Share Posted March 20 Selv om bilen var ryddig i karosseriet, så manglet det jo relativt mye deler på den. I 2015 ringte en bekjent og lurte på om jeg ville hente en delebil som sto hos han. En 1972 280S. Selv om dette er en W108, så er det mye deler jeg kan benytte fra denne donorbilen - så den ble hentet. 280en var et sørgelig syn, og ingenting som var noe å redde. Så det smertet meg ikke voldsomt mye å ribbe den ned og kjøre den til huggeren. Dette er et ganske så dårlig bilde av karosseriet etter at vi hadde ribbet den for alt av understell. Vi lagde en tralle av noen hjul fra biltema og 2x4 som vi satte under, men det var ganske mislykket. Det knakk og hjula sprakk. Så det ble et lite helvete å få den opp på bilhengeren ... Forstilling med servo ble tatt ut av donorbilen Bakstilling ble selvsagt også tatt ut Legg merke til at på denne sitter det et defekt "bogebein" og ikke en fjær, som mange av disse ble bygget om til. Det "bogebeinet" må få en heloverhalling en gang i fremtiden. Og til slutt, under alt dette listverket, ligger det en 280S motor. En M130 med doble Zenith-forgassere. Og selvsagt automatgirkasse. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted Tuesday at 07:54 AM Author Share Posted Tuesday at 07:54 AM Å hugge en W108 gir jo dessverre kun nok deler til å ha en W111 som kjører. Det blir dårlig med interiør og eksteriør. Jeg hadde en 1965 220Sb som var kandidat for hugging da den ikke gikk igjennom EU kontrollen pga rust. Jeg burde nok ha sveiset den, men i og med at jeg hadde et rustfritt karosseri allerede var det kanskje mer fornuftig å ta de brukbare delene fra rustholken. I 2014 hugget vi den bilen vi kalte Gråtass. Ja, jeg kjørte den om vinteren: På det tidspunktet den ble hugget hadde jeg et helt ok interiør i den også: Orginalt i bilen var det grått stoff, og jeg har fortsatt sofaen foran liggende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted Wednesday at 10:16 AM Share Posted Wednesday at 10:16 AM Hva er det slags nakkestøtter som står i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted Wednesday at 11:26 AM Share Posted Wednesday at 11:26 AM Når man ser dissa gamle interiørene og hvordan de holder, blir jeg trist når jeg i dag ser de moderne interiørene med sprekker etter få år i detta nye syntetiske "skinnet". Hvem sier at verden går fremover? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted Wednesday at 02:06 PM Author Share Posted Wednesday at 02:06 PM 3 hours ago, Stian said: Hva er det slags nakkestøtter som står i? Ingen aning. Fulgte med stolene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted Wednesday at 02:06 PM Author Share Posted Wednesday at 02:06 PM 2 hours ago, tommern57 said: Når man ser dissa gamle interiørene og hvordan de holder, blir jeg trist når jeg i dag ser de moderne interiørene med sprekker etter få år i detta nye syntetiske "skinnet". Hvem sier at verden går fremover? Definitivt ikke meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts