Jump to content

W210 med "Avantgarde suspension" vs "Sportfahrwerk"


WDB210262

Recommended Posts

God aften.

Dette er kanskje noe nerdete, men det begynte med at jeg byttet til meg en 210 facelift med 240 V6 motor og chassikode WDB210262, som jeg driver å mekker på med en plan om å få den eu-godkjent før sommerferien.

 

Det skal ha vært 127 stk av dette chassi i norge, (mange av dem er vraket.)

 

Det er byttet fjær foran på den ene siden og det er jo haram.....

 

Nå sitter jeg med PartsInfo og prøver å beregne poengene for å få tak i den rette fjæra for denne bilen (med de rette fargekodene.)

Noe som jeg ser mange på nettet neglisjerer, ser på som voodoodreams/ikke "har noe tro" på at det er viktig.

 

Ender på 62 poeng som helt i nedre område for denne:

A 210 321 21 04 FRONT AXLE SPRING COLOR MARKING: 1 X YELLOW/2 X WHITE

 

Meeeen.....

Bilen har bl.a  utstyrskodene:

676 Sportfahrwerk
954 AVANTGARDE

 

De fleste av disse 127 bilene med dette chassi har derimot en annen koding:

677 AVANTGARDE Suspension
954 AVANTGARDE

 

 

For sjekk i PartsInfo kan feks disse to VIN nr brukes (begge har 954 AVANTGARDE):

WDB2102621B394954    676 Sportfahrwerk

WDB2102621B253597    677 AVANTGARDE suspension

 

Så da lurer jeg jo på hva som er forskjellen på to ellers like AVANTGARDE vogner når den ene tydeligvis har et annet understell/fjæring enn den andre.

Mao, var det allikevel en slags videreføring av "Sportline" begrepet fra 124-serien på 210?

 

PartsInfo gir ingen indikasjoner på at det er noe forskjell på delene til disse to.

 

Spørsmålet har vært oppe her på forumet før, men ikke med dette detaljnivået.

Nå kan man jo si at dette kan jeg få svar på hos BOS eller andre kvalifiserte delebutikker, men det ville sikkert være artig for flere enn meg å bli mer opplyst om varianters varianter i MB sitt univers.

 

Det skal også sies at min bil forlot fabrikken med 17-toms felger, men ble registrert inn her i norge med 16-toms, selv om jeg tipper at fabrikkfelgene  fortsatt stod på den når kunden hentet den hos forhandleren. Det var vel ikke så nøye den gangen, selv ikke hos Mercedes Benz Norge.

 

Så hvis noen kan gjøre greie for dette temaet, så takker jeg på forhånd.

 

Beste helsing hjå:

Egil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk for info, da har jeg jo en fabrikksenket og ekstra stiv 210. PartsInfo kan  vel bare skaffes ved å  melde seg inn i en MB- klubb som tilbyr dette (hvis de gjør det fortsatt for nye medlemmer).

Edited by WDB210262
Upresis info.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...