Guest CLK 230 Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 hentet bilen fra A-service i går. Måtte jo få tatt servicen før GOL En ting skal være sikkert de tar seg godt betalt.Jeg tok servicen på Bertel O. Steen AutoStern AS som klubben har avtale med. Fikk 10% på arbeid og 20% på deler. Eneste som ble gjort var å bytte olje 5,5 liter Mobil 1 og oljefilter. thats it! Med avslag kom det hele på 2160,- kr ( der var medlemskapet tjent inn ) altså gutta tar 1300 kr + moms for arbeid for å skifte olje + filter. det er rått spør du meg, selv om kostnaden på servicen ikke var den store så synes jeg likevel de tar seg betalt. I tilegg fikset de Sele-bringeren, motoren var gåen så den fikk jeg på garanti, nette sum kr 3216,- kr + moms = 4000,- kr inkl. mva. + at jeg hadde steinspurt så jeg skiftet likegjerne front rute, 2000 i egenandel. jaja ble jo 4160,- kr likevel. Noen som vet hva som SKAL gjøres på en A-service? Km stand 40.000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 det skulle vell vært skiftet pollen filter også.ellers er det full gjennom gang av bilen.mulig det er noen sjekk/smøre punkt på taket ditt også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 De har ikke skiftet pollen filter!Er det noe som er inkl. i servicen eller er det tilegg på pris for det? på service skjemaet jeg fikk så var det omtrent ikke krysset av for noe som helst.ikke en gang dekktrykk etc ble målet eller i allefall ikke ført i skjemaet.ellers takk for svar så langt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 De har ikke skiftet pollen filter!Er det noe som er inkl. i servicen eller er det tilegg på pris for det? på service skjemaet jeg fikk så var det omtrent ikke krysset av for noe som helst.ikke en gang dekktrykk etc ble målet eller i allefall ikke ført i skjemaet.ellers takk for svar så langt. Det kommer nok i tillegg.tror det er ca 0,3t i tillegg.de burde ha fylt ut alt de har gjort,ellers har du ingen bruk for skjemaet. vis du vil kan jeg skifte det for deg på gol.tar ikke så mange minutter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 vis du vil kan jeg skifte det for deg på gol. tar ikke så mange minutter.... Det hadde vært supert Da kjøper jeg bare inn pollen filter før vi reiser da? Svært hyggelig gjort av deg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 vis du vil kan jeg skifte det for deg på gol. tar ikke så mange minutter.... Det hadde vært supert Da kjøper jeg bare inn pollen filter før vi reiser da? Svært hyggelig gjort av deg! ja,bare kjøp ett filter så fikser vi resten på gol.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sonfyll Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Uten å starte noen diskusjon, vil jeg bare ymte frampå at det ikke er skifte av kupefilter ved A-service. Kullfilter på klima skal skiftes ved 60 000km og støvfilteret skiftes på B-service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Uten å starte noen diskusjon' date=' vil jeg bare ymte frampå at det ikke er skifte av kupefilter ved A-service. Kullfilter på klima skal skiftes ved 60 000km og støvfilteret skiftes på B-service.[/quote'] Siden du ikke startet en diskusjon, skal ikke jeg gjøre det heller skiftes ikke kullfilter etter behov? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Uten å starte noen diskusjon' date=' vil jeg bare ymte frampå at det ikke er skifte av kupefilter ved A-service. Kullfilter på klima skal skiftes ved 60 000km og støvfilteret skiftes på B-service.[/quote'] så ikke at bilen hadde thermotronik.stemmer nok det medkullfilteret.men,synes å huske at pollen filter skal skiftes/sjekkes hver service.mulig jeg tar feil.har skiftet ca hver 15000km på bil,ogdet har vært svært møkkete. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Uten å starte noen diskusjon' date=' vil jeg bare ymte frampå at det ikke er skifte av kupefilter ved A-service. Kullfilter på klima skal skiftes ved 60 000km og støvfilteret skiftes på B-service.[/quote'] beklager!sjekket i serviceboka på min bil.og pollen filter skal skiftes på b-service og ikke a-service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Det er mulig at jeg er litt mer pirkete, men på E klassen så skiftet jeg pollenfilter på hver service. Vinterstid ofte mellom servicene også. Ca 10000 km så var det merkbart dårligere ventilasjon.På V-klasen skiftet jeg sjeldnere mellom servicene, men det var mest pga at det var et h%%#¤#¤ å komme til og skifte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Det er mulig at jeg er litt mer pirkete' date=' men på E klassen så skiftet jeg pollenfilter på hver service. Vinterstid ofte mellom servicene også. Ca 10000 km så var det merkbart dårligere ventilasjon.På V-klasen skiftet jeg sjeldnere mellom servicene, men det var mest pga at det var et h%%#¤#¤ å komme til og skifte det. [/quote'] skiftet på min bil før jeg startet sydover,det var gått 11000km og det var ikke slettes ikke rent...skjønner godt hva du snakker om på v-klasse.vanvittig plassering. flere kunder fikk oss bare til å få det fjernet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 hentet bilen fra A-service i går. Måtte jo få tatt servicen før GOL En ting skal være sikkert de tar seg godt betalt.Jeg tok servicen på Bertel O. Steen AutoStern AS som klubben har avtale med. Fikk 10% på arbeid og 20% på deler. Eneste som ble gjort var å bytte olje 5' date='5 liter Mobil 1 og oljefilter. thats it! Med avslag kom det hele på 2160,- kr ( der var medlemskapet tjent inn ) altså gutta tar 1300 kr + moms for arbeid for å skifte olje + filter. det er rått spør du meg, selv om kostnaden på servicen ikke var den store så synes jeg likevel de tar seg betalt. I tilegg fikset de Sele-bringeren, motoren var gåen så den fikk jeg på garanti, nette sum kr 3216,- kr + moms = 4000,- kr inkl. mva. + at jeg hadde steinspurt så jeg skiftet likegjerne front rute, 2000 i egenandel. jaja ble jo 4160,- kr likevel. Noen som vet hva som SKAL gjøres på en A-service? Km stand 40.000[/quote']synes ikke at det hørtes så galt ut, betaler stort sett 6-8000 kr pr service på E-klassen min, hadde jeg fått en regning på overkant av 4000kr skulle jeg betalt med ett smil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts