Guest 3,2 CDI AMG! Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Hei!Vurderer å teflonbehandle bilen min. Har snakket med en bilpleier om dette,som mente dette var kjempegreier. Kunne tenke meg å høre hva andre mener om dette.Mvh Jørn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Jeg tok teflonbehandling på min bil. Tefcar het det. Veldig lang garanti (5 år?)og greier hvis en tok årlig etterbehandling. All dritt skulle liksom ikke feste seg og omtrent bare skylles av. Dette er b.s.!!! Anbefaler ingen å betale 5200.- for dette tullet.Da er det bedre å levere bilen inn 2 ganger i året for full rens og shine innvendig og utvendig hos proffer som driver med tradisjonell bilpleie. I tillegg er det billigere. Jeg hadde hvertfall dårlig erfaring med dette og virkningen varte hvertfall ikke lengre enn en vanlig polering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest geir reidar Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 hørtes merkelig ut.. tok det på min bil i februar 05. kjøpte også den spesielle shampo som skal blandes ut i vann og spray på og la det virke et par min.. bruker så høytrykkspyler. til meg blir det glimrende resultat. ca hver 5 vask tar jeg og bruker svamp med den shampon. samtlige striper ble borte når jeg tok det og. jeg gjorde det til et firma som heter k2000 i trondheim. bilen min er smaragdsort (99 mod c180) har fått masse spørsmål om hva jeg gjør for og få til lakken så blank og med en slik dybde i fargen.. 5000 betalte jeg for det. og skal etterbehandles en gang pr år. (ca 1200) her er en link ang produktet.. http://www.k2000bilpleie.no/tefcar.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Jeg har heller ikke noen god erfaring med Tefcar. Tok Tefcar behandlig på min Audi TT den gang jeg hadde den og resultatet ble jo blank og fin bil, men holdt seg ikke slik lenger enn om jeg hadde polert bilen på "normal" måte. Betalte over 5 lapper for det og. Bortkastede penger spør du meg. Tenkte å ta en Dietec behalding på stjerna nå , men etter besøk sammen med klubben hos Meguair's så droppet jeg det også. Alle som var der vet hva jeg snakker om Så i år valgte jeg å sende bilen min til Thomas hos Meguair's nå førstkommende tirsdag og la han jobbe på bilen med full pakke i en hel dag. Han skulle bruke minst 8-10 timer på bilen min så da håper og tror jeg at resultatet blir deretter Bilen skal hentes neste dag så da kan jeg komme tilbake med resultat.skal se om jeg får Meguair's til å ta før og etter bilder under behandlingen også slik at jeg kan poste bildene her senere. Dere som skal til Gol får jo se resultatet "live" når stjerna står utstillingsklar med taket nedfelt ( forhåpentligvis) .... Blir ikke resultatet tilfredstillende så skal jo Meguair's også til Gol så da skjenker jeg han med masse Gamel Dansk og dytter`n i Ælva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Tenkte å ta en Dietec behalding på stjerna nå ' date=' men etter besøk sammen med klubben hos Meguair's så droppet jeg det også. Alle som var der vet hva jeg snakker om Dere som skal til Gol får jo se resultatet "live" når stjerna står utstillingsklar med taket nedfelt ( forhåpentligvis) ....[/quote'] Hva ble sagt der? Jeg har en bekjent som har ditec-behandlet sin Lexus RX300. Han skryter i hvertfall voldsomt av det. Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye, fine biler rundt .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye' date=' fine biler rundt .. [/quote']Du får stikke til Polen og lakkere den opp fort som fy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Godt å vite at det er flere i samme båt forresten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye' date=' fine biler rundt .. [/quote']Du får stikke til Polen og lakkere den opp fort som fy Vel, nå får vi se hva jeg får til til uka. Jeg har bestilt ny fangerpølse, men VENG hadde gitt den til noen andre !!! Håper virkelig jeg får den på mandag, så kanskje jeg får den på i løpet av uka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye, fine biler rundt .. En velholdt Benz er vel fin gammel som ny spør du meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye' date=' fine biler rundt .. [/quote'] En velholdt Benz er vel fin gammel som ny spør du meg Det finnes sikkert noen godt brukte her i klubben også, men alle biler har sjel, særlig Mercedes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye' date=' fine biler rundt .. [/quote'] En velholdt Benz er vel fin gammel som ny spør du meg Ser ikke så veldig velholdt ut nå, men det er en annen historie. HVIS den ser bra ut på landstreffet, så er det fordi jeg har fått gjort ganske mye i løpet av uka som kommer. @espen : Som vi skrev i russeavsia : "Bilen til Renate er en haug. Hadde den hatt sjel, hadde den vært dævv" (veldig sliten fiat av noe slag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vet nesten ikke om jeg tør stille opp med min noe småslitne gamle haug med så mange nye' date=' fine biler rundt .. [/quote']Du får stikke til Polen og lakkere den opp fort som fy Vel, nå får vi se hva jeg får til til uka. Jeg har bestilt ny fangerpølse, men VENG hadde gitt den til noen andre !!! Håper virkelig jeg får den på mandag, så kanskje jeg får den på i løpet av uka. Da jeg så bilen sist helg måtte jeg bare tenke at det er ikke hver dag man ser an så shiny bil! Jeg kjører en del mil hver dag og det er ikke hver dag man ser en så vedlikehold w124 som din. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Leste litt om emnet i dag. http://web3.aftenbladet.no/fritid/bil/article222564.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E 220 CDI Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Jeg har heller ikke noen god erfaring med Tefcar. Tok Tefcar behandlig på min Audi TT den gang jeg hadde den og resultatet ble jo blank og fin bil' date=' men holdt seg ikke slik lenger enn om jeg hadde polert bilen på "normal" måte. Betalte over 5 lapper for det og. Bortkastede penger spør du meg. Tenkte å ta en Dietec behalding på stjerna nå , men etter besøk sammen med klubben hos Meguair's så droppet jeg det også. Alle som var der vet hva jeg snakker om Så i år valgte jeg å sende bilen min til Thomas hos Meguair's nå førstkommende tirsdag og la han jobbe på bilen med full pakke i en hel dag. Han skulle bruke minst 8-10 timer på bilen min så da håper og tror jeg at resultatet blir deretter Bilen skal hentes neste dag så da kan jeg komme tilbake med resultat.skal se om jeg får Meguair's til å ta før og etter bilder under behandlingen også slik at jeg kan poste bildene her senere. Dere som skal til Gol får jo se resultatet "live" når stjerna står utstillingsklar med taket nedfelt ( forhåpentligvis) .... Blir ikke resultatet tilfredstillende så skal jo Meguair's også til Gol så da skjenker jeg han med masse Gamel Dansk og dytter`n i Ælva [/quote'] Kanskje litt sent, men hvordan ble resultatet av behandlingen ?Min bil ble Ditec behandlet da den var ny, men tror ikke den er rebehandlet slik "den skal" i følge Ditec. Bilen er meget blank og fin i lakken fremdeles, men jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre etterhvert. Snakka med en som drev med Ditec tidligere, men han gikk over til å bruke Maguire sine produkter. Han mente Ditec ble for dyrt i forhold til det du fikk . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Hei! Har ikke gjort dette enda. Grunnen er at jeg ikke er helt sikker på hvordan dette blir,og hvor bra det egentlig er. Koster jo mellom 5-8000kr avhengig av hvor mange lag man velger. Jo flere lag,jo mere dybde og glans. Så må man inn en gang i året,for etterbehandlig. Dette koster ca 1300kr. Prismessig så kan jeg jo levere bilen til full utvendig shine hos ett bilpleie firma flere ganger i året. Skal sjekke litt mere rundt dette,så får vi se hva det blir. Oppdaterer så fort jeg vet mer.Mvh Jørn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts