Guest cleric Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 I dag så slutta vindusviskeren min pluttselig å fungere, samtidig som lyset i dashboardet streika.Har titta på sikringene, men har aldri vært borti den typen før. Hvordan ser jeg om det er sikringene som er gått dukken?Dette er en 260E 89mod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Du har helt sikkert sånne lange sikringer som står "oppreist" i sikringsboksen. Disse har en metalltråd. Hvis denne ikke er sammenhengende, altså brutt, så har den røket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cleric Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 okut å sjekke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest norieier Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 En ting som jeg opplevde med min bil var følgende : Soltaket sluttet plutselig å fungere . Det så ut som sikringene var hele, og ved målinger med måleinnstrument , fikk jeg full spenning ( samme som på batteri ) .Jeg lurte en stund om det spøkte , men " spøkelset " fant jeg ut av ganske raskt . Det var i overgangen mellom sikring og messingarm " spøkelset " lå . Da jeg kikket etter på sikringene viste det seg at det var oksydert av en ring rundt toppen på sikringen . Armen som sikringen er satt i , er av messing , mens sikringen er av annet material . To forskjellige metaller reagere med hverandre - oksyderer - . Normalt der det er mye fuktighet oksyderer det fortere , og problemer oppstår . Det er til å annbefale å skifte sikringer med jevne mellomrom ... Kansksje hvert 4 - 5 år , og det er jo ikke den store kostnaden det er snakk om . Fenomener om oksydering ser jeg ofte ute i havet - der jeg er elektriker .En annen ting er oksydering og brudd i overgang i kabelsko der plasten holder ledningen sammen og lager liknende effekter .. Lykke til med feilsøkingen ........... . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Godt råd en gang i blant er jo å ta ut sikringene, pusse rent kontaktflater og sette sammen igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cleric Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 tror jeg har funnet problemet.Den ene sikringen var helt svidd, så kjøper nye i morgen. Bytter alle sammen når jeg først er i gang. Takk for hjelpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cleric Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Noen som vet om et sted jeg kan kjøpe nye speil til w124? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Foruten enhver MB-forhandler, så kan du kjøpe speil hos f.eks Auto-Trio i Oslo eller Auto-huset i Trondheim. Se på hovedsiden under samarbeidspartnere. Ellers så er det mye brukt å få tak i hos høgger'n.Når det gjelder sikringer så legg også merke til at du har egen plass for reservesikringer i sikringsboksen. Putt inn noen assorterte der også, kjekt å ha. :idea: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ToreK Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Noen som vet om et sted jeg kan kjøpe nye speil til w124? DU kan sjekke her: http://www.autoimport.dk/reservedele/prissider/?side=Sidespejl+nye&model=Diverse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Apropo speil, noen som har delenr på bare speilglasset venstre side, manuell justering med varme?Speilet er helt, men varmen er kaputt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tore Bjørndalen Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Tror det skal være A1248101321. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ToreK Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Tror det skal være A1248101321. Det stemmer: http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?soegefelt=varenummer&find=1248101321 Men, hva skal du med bare glasset, hvis varmen er kaputt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Varmeelementene er en del av glasset...Har strøm fram til speilet, men uendelig motstand i varmetrådene er vel indikasjon på gåen varmetråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts