Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fått diesellekkasje i injectorpumpen på min W123.

 

Hvor kjøper man pakninger til denne?

 

Og, vet noen hvorfor det nevnes veivposisjon og overettmerker på selve pumpen når pumpen skal monteres? Tannhjulet passer jo kun et sted....

 

Bildet viser hvilken pakning som er lekk. 

 

Og, noen i Vestfold som kunne påtatt seg tettejobben? Eventuell pris? 

 

Mvh

 

G.

20221101_193240.jpg

Posted

Pakningen står ikke avbildet i delekatalogen, så det er ikke godt å si hvor en kan få tak i den. Før var det Bosch verksteder som overhalte slike pumper. Vet ikke om det gjøres lenger.

20221106_122751.jpg.a8660ca4c55729ca838da2c2d05f0d68.jpg

 

Selv om det mangler en tann på tannhjulet, kan det settes inn i hvilken stilling som helst. Ved montering av dieselpumpe, må den først settes inn i en grunnstilling. For å ha kontroll på dette mangler det en tann. Når pumpen er på plass, justeres fortenningen ved å vri hele pumpen den ene eller andre veien. Derfor er de tre hullene i flensen avlange. Dette er bare en generell beskrivelse. Jeg har ikke gjort dette på mange år, så husker ikke detaljene.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...