Gottlieb Posted November 5, 2022 Posted November 5, 2022 Fått diesellekkasje i injectorpumpen på min W123. Hvor kjøper man pakninger til denne? Og, vet noen hvorfor det nevnes veivposisjon og overettmerker på selve pumpen når pumpen skal monteres? Tannhjulet passer jo kun et sted.... Bildet viser hvilken pakning som er lekk. Og, noen i Vestfold som kunne påtatt seg tettejobben? Eventuell pris? Mvh G.
Harald Posted November 6, 2022 Posted November 6, 2022 Pakningen står ikke avbildet i delekatalogen, så det er ikke godt å si hvor en kan få tak i den. Før var det Bosch verksteder som overhalte slike pumper. Vet ikke om det gjøres lenger. Selv om det mangler en tann på tannhjulet, kan det settes inn i hvilken stilling som helst. Ved montering av dieselpumpe, må den først settes inn i en grunnstilling. For å ha kontroll på dette mangler det en tann. Når pumpen er på plass, justeres fortenningen ved å vri hele pumpen den ene eller andre veien. Derfor er de tre hullene i flensen avlange. Dette er bare en generell beskrivelse. Jeg har ikke gjort dette på mange år, så husker ikke detaljene.
Gottlieb Posted November 6, 2022 Author Posted November 6, 2022 Nettopp. Takk for svar. Hadde ikke tenkt å overhale pumpen, bare få den tett. Får høre med et verksted. Mvh G.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now