Jump to content

LØST Oppdatert Hvilke delenummer ballast ? Feil på ils light system 212 facelift

Recommended Posts

Posted (edited)

Da er problem løst. Høyre lysstyringsenhet var brent. Luktet brent og synlig på kretskortet. diagnosen viste at Venstre var defekt, men den var helt fin. 

Kjøpte brukt del med nyeste delenummer A212 900 8324, den som sto i hadde nummer A212 900 8324 , kan også bruke A212 900 5424. 
var ikke nødvendig med noe programmering.

finnes mye uoriginalt til salgs som jeg ikke har testet, men mulig de også ville funke. De koster rundt 1500 Kr  origialdel koster 8400.- brukt er jo litt hva man kommer over. 
det er også en enhet til i lykta som er enda dyrere, tror egentlig det er en «starter» til led lysene. Heldigvis var lykta i orden, den koster Kr 25.000 original. Lurer da litt på hvor lenge led pærene varer, for så vidt jeg har skjønt  så kan man ikke bytte pærer i den. 
for å bytte styringsenheten måtte lykta ut, da må frontfanger av. Tar da ut innerskjermer først(ta av hjulene) fanger sitter med to Torx i hver skjerm,  en liten bolt på hver side nede ved forstillingen, fem bolter ovenfra i grillen og en under i buken. Kan da dra den rett ut.

håper det er til hjelp om andre får samme problem 

mange takk til Simen Arntsen og andre som har hjulpet med tips 

oppdatering :

Noen som kan hjelpe meg med hvilke delenummer for ballast/styringsenhet til min bil.
på diagnose får jeg nummer 2129014406 men her er vist mange andre som kan brukes, men hvilke?

noen som har prøvd uoriginale?

sikring 74 er til left and right front lamp unit.

Har plutselig fått feil på lys. Kommer feilmelding på

inteligent light system

blinklys Høyre side

parklys

left dipped beam

begge lys i lykt Venstre side lyser ikke, blinklys Høyre side virker ikke i frontlykt og lysjusteringen kjører ikke når jeg starter bilen.

Oppdatering 1

diagnose på icar soft gir feilkode b178313 

control module actuation module has a malefunction. LED exterior lighting. Left front.There is a Open ciricut.

sikring nr 74 er røket, og går igjen med en gang jeg setter i ny.

noen som vet om jeg bare kan bytte ballasten / styringsenheten som har delenummer 212 9014 406? 
må denne kodes, eller er det plug and play? 

510CB1E2-9033-4506-954C-5248C271438E.jpeg

Edited by Yankee
Oppdatert informasjon
  • Yankee changed the title to LØST Oppdatert Hvilke delenummer ballast ? Feil på ils light system 212 facelift