Jump to content

MB bilpark i dødsbo (mod. 1977-2000)


MH82

Recommended Posts

Hei til alle mb-entusiaster der ute.

 

Som følge av min fars bråe bortgang står det nå 9 mercedes i diverse stand som da trenger folk med større interesse til å ta vare på seg enn hva jeg kan tilby.

 

Men verdien på disse er vanskelig å estimere da det selges for ganske forskjellige summer i samme tilstand.. Håpet er at noen her kan gi en pekepinn på hva som er rimlig å forvente.. Omtrent samtlige har diverse småplukk, slitedeler, boblerust i lakk, og flatt batteri

 

Bilparken består av:

1 1977 MB 280 (ukjent) 

1 1982 MB 380 (ukjent, men kan nok fikses) 

1 1989 MB 230 CE (kan restaureres) 

1 1987 MB 230 CE (kan restaureres) 

1 1991 MB Sportline 230 CE

(kan restaureres) 

1 1991 MB 230 (kan restaureres)

1 1999 MB 180 C stasjonsvogn (kan restaureres) 

 

I kjørbar stand

1 2000 MB 180 C (sedan) mangler kun ny EU for godkjent reperasjon etter mangelutbedring

1 1999 CLK m/skilter EU ok til 2023

 

Vil anta de fleste nok starter med startkabler/nytt batteri, olje, tennplugger og kjærlighet. Men de har stått lenge nå, så kjærlighet er nok det magiske ordet.. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@HåvardR Takk for det.

 

Har ikke summet meg til å få tatt bilder av hver enkelt, bor et godt stykke unna selv.. 

 

Har regnr og chassisnr på de fleste da.. Og fått identifisert nøkkel på 8 av de. Samtlige står ca 1 times kjørrtid fra riksgrensa til Charlottenberg.

 

Kun 2 er i kjørbar stand per dags dato.. Noen er avskiltet i 2021 andre har vært uten skilt i alt fra 3 til 26 år så det er jo klart at tilstand vil variere.. Noen er nok tiltenkt som delebiler for å restaurere noen av de andre som er teknisk bedre tilstand. 

 

Det er 3 stykk øvrige biler også derav 2 coupé og en 180c <-m/nøkkel

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...