Guest solargampen Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Hei alle MB Entusiaster,og gratulerer med dagen Selv på nasjonaldagen greier man ikke å holde seg unna nettet, og spesielt ikke viss noe er i veien med bilen.Min 89 300 tdt lekker diesel fra pumpa. Dette gjør at hvis jeg parkerer i motbakke over natten, er den veldig treg å starte. Får liksom ikke diesel... ser også diesel oppe på pumpa, der rørene går ut og fordeler seg til dysene. Det lukter og deilig diesel der nede, selv om det ikke er slik det skal være... Hva må en stakkar gjøre for å stoppe dette Takker for alle svar, og ha en fortsatt trivelig 17.mai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Mener å huske det bare sitte noen små kobberpakninger oppå pumpa der rørene går ut som det bare er å bytte. Lenge siden jeg ordnet dette nå, så jeg husker ikke skikkelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solargampen Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 ok..Skal sjekke hvilke type pakning..Så det er bare å ta av rørene og bytte en og en pakning. Den lufter seg selv etterpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Ja, den er selvluftende. Kan kanskje være greit å ha en verkstedmanual av en eller annen type. Haynes eller WIS elns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan H. Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Det er både kobberpakninger og O-ringer der. Det som er veldig viktig er rensligheten, at det ikke kommer noe smuss nedi pumpa når du skifter.Det er også viktig at du dypper o-rinene i diesel før du setter dem på plass så dem i river seg det er veldig lett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solargampen Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Takker for svar.Er disse kobberringene samt O-ringene å få kjøpt som et pakningssett eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan H. Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 jeg kjøpte dem på et dieselverksted løse. Jeg har samme problemet som deg, men noe værre. min står over natta starter den ikke og jeg må lufte. har enda ikke funnet helt årsaken skal nå skifte returventilene til dieselrørene oppe på pumpa, har ellers skiftet det meste av slanger og ventiler før dieselpumpa. hvis ikke det funker så er det ut med pumpa og prøve den i benk.jeg har tiligere hatt emne her i forumet som du kan se. http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?p=8771&highlight=#8771 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts