John Lund Posted October 3, 2022 Posted October 3, 2022 Hei folkens C-klassen min starter ikke og glødelampa lyser ikke når jeg skru på tenninga og vifta roterer som bare faen. Har byttet glødeplugger og gløde relé. Begynner og gå tom for ideer. Har også byttet sikringer. Noen som veit hva jeg kan gjøre? Quote
Simen Arntsen Posted October 3, 2022 Posted October 3, 2022 Går starteren? Det kan vere luft i dieselslangane viss ikkje den vil fyre. Dette er vel ein OM612, denne motorserien er i alle fall tunge å starte viss pakningane på plastslangane mellom filter og høgtrykkspumpe er dårlige. Du får ikkje nødvendigvis diesellekkasje, men det trekk luft inn. Viss du trekke den svarte ytterslangen litt tilbake og ser på den blanke slangen inn på høgtrykkspumpa framme på motoren, så vil du sikkert sjå luftbobler viss du får nokon andre til å prøve å starte. Vifta og glødelampa har eg ingen forklaring på, det kan jo vere ein samanheng, da blir det fort vanskeleg å feilsøke uten godt diagnoseutstyr og måleinstrument. Quote
Recommended Posts