Guest slambert Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Hej alle, Jeg har en W210 - E280Motoren kan tikke når den starter, men lidt efter den er blevet varm stopper den med at tikke, har i nogle ider? Kan det være ventil løftere, eller insprøjtnings ventilerne, eller begge dele? Hilsen,K.Fab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Det er helt normalt når bilen er kjørt litt, det tar litt tid før oljetrykket bygges opp så de hydrauliske løfterne tikker, kjør igjennom rensemiddel i oljen så blir det litt bedre men for at det skal bli bra så er det nødvendig å bytte løfterne...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slambert Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Hej Frode, Tak for dit svar. Er det noget som kan vente, eller er det noget som vil slide på motoren?Grunden til at jeg spørger, er at jeg har nogle problemer med kølervæske som forsvinder, og jeg syntes jeg først vil lave det. Måske du har nogle ider, med hensyn til kølervæsken. Der er ikke noget kølervæske i olien.Tændrørne ser fine ud, ikke noget hvidt på dem.Der kommer ikke hvid røg ud af udstødningen.Der er ikke vådt på gulvetDer er ikke noget at se på forruden (lækage i varme system)Kølervæske beholder ser ok ud, den er ikke våd.Der er ikke væske at spore under bilen når den er parkeret.Systemet er trykprøvet, og det er ikke utæt. Ider er velkomne. Hilsen,K.Fab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Tikkinga medfører ingen reell fare for motor etter det jeg har hørt, men kan være ganske irriterende. Som Frode sier, kjør på en motorrens av type Omega (ett eller annet) eller tunap eller annet remedi som brukes rett før oljeskift.Skal ikke se bort fra at endel av tikkingen blir borte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slambert Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Super, det vil jeg prøve! Hilsen,K. Fab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts