Jump to content

Elektronikk trøbbel W212?? Hengerkontakt?


Tusseladd87

Recommended Posts

Hei!

Har en 14 mod w212 200CDI med avtagbart hengerfeste der kontakten sitter i kroken, følgende er problemet...

 

Var ute å kjørte en tur idag til mårran, da kom det plutselig opp at lys/bremselys og blinklys på henger ikke fungerer, jeg hadde IKKE henger etter bilen da. Dette var ved 09:00 tiden.

Har regna jamt siden igårkveld men hengerkontakt ser tørr ut da lokket er inntakt 

 

Nå kl 17:00 skulle jeg ut å kjøre igjen, vridde om tenninga og alt av lamper bare blinka, og ett pip ved tenning mot ON.

Slo av og på tenning ettpar ganger med samme problem, da jeg slo av tenning igjeb lyste alt som om tenning var på helt til jeg tok ut nøkkelen.

 

Noen som kan ha en ide om hva dette kan være? Evt en fix?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Det første du burde gjere er å sjekke om du ser noe fukt i bilen. 212 er vel kjent for å bli vått i bagasjerommet og der sitter blant anna SAM module og modulen til hengerfeste. Under gulvet venstre framme har du vel distribusjonsblokker til dei forskjellige CANbus-ene til bilen så ved fukt og irr der vil du jo kunne få mykje artige feil.

 

Eg ville tatt en titt etter fukt, etter det så er det å få diagnose og sjå om den kan peike i riktig retning om alt er tørt og fint.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, HåvardR said:

Hei,

Det første du burde gjere er å sjekke om du ser noe fukt i bilen. 212 er vel kjent for å bli vått i bagasjerommet og der sitter blant anna SAM module og modulen til hengerfeste. Under gulvet venstre framme har du vel distribusjonsblokker til dei forskjellige CANbus-ene til bilen så ved fukt og irr der vil du jo kunne få mykje artige feil.

 

Eg ville tatt en titt etter fukt, etter det så er det å få diagnose og sjå om den kan peike i riktig retning om alt er tørt og fint.

Hei! Ingen antydning til fukt på disse plassene. Det var dette jeg var redd for men siden det ikke er fukt har jeg utelukka det per nå :-)

 

 

Satte på lader i 2 timer, tok av polene da for å lade batteriet. Setter polene tilbake, alt er helt dødt. Setter så på laderen på bilen når alt er kobla til, men fortsatt like dødt. Alt er svart. Kommer ett lite blink i baklysa også hører jeg at vindusheisen på førerdøra gjør ett lite nøkk oppover.

Edited by Tusseladd87
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...