Jump to content

Vanskelig valg

Guest C220 Rieger

Hvilken ville dere ha valgt?  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest C220 Rieger

Hva ville dere ha valgt hvis dere fikk velge mellom disse to bilene

MB 230CE

eller

MB C220

Ulemper/fordeler ??

Er en kompis som ikke klarer og bestemme seg

Guest Eivind Soltvedt

230CE er en eldre bil enn en C220..

Dersom det er en av de eldste C-klassene ville jeg vært veldig nøye ved sjekk av bilen! (Forøvrig ville jeg vært det på begge!)

(ruster litt mer enn 124 serien.. :roll: kan vel kanskje andre svare bedre på enn meg!)

På den andre side har vi motoren da!

230CE har 130/136 hk og 195/205 nm avhengig av kat eller ei..(eldre konstruksjon med Bosch KE-Jetronic mekanisk innsprøytning 8v)

C220 har 150hk og 215 (?) nm og garantert utstyrt med kat. (nyere konstruksjon, EFI og 16v)

Regner med han har prøvekjørt begge, sjekket dem grundig fra skilt til skilt

ES

Guest C220 Rieger
230CE er en eldre bil enn en C220..

Dersom det er en av de eldste C-klassene ville jeg vært veldig nøye ved sjekk av bilen! (Forøvrig ville jeg vært det på begge!)

(ruster litt mer enn 124 serien.. :roll: kan vel kanskje andre svare bedre på enn meg!)

På den andre side har vi motoren da!

230CE har 130/136 hk og 195/205 nm avhengig av kat eller ei..(eldre konstruksjon med Bosch KE-Jetronic mekanisk innsprøytning 8v)

C220 har 150hk og 215 (?) nm og garantert utstyrt med kat. (nyere konstruksjon' date=' EFI og 16v)

Regner med han har prøvekjørt begge, sjekket dem grundig fra skilt til skilt

ES[/quote']

C220 med 150hk????er jo bare 90Jk (75kw)

CDi motoren har vell 150??

Guest Tin Nguyen
C220 med 150hk????er jo bare 90Jk (75kw)

CDi motoren har vell 150??

Jeg tror du blander litt her:

220 16V Bensin = 150 hk

220 Diesel = 95 hk

Guest decibel

Hvorfor ikke vurdere en coupe nyere enn 93? med 220 motor og 94 facelift.... Den perfekte 124 spør du meg (med unntak av 280 og 320 da)

• 2 weeks later...
Guest klundre

For meg er det et lett valg. Den ene er en linjelekker cupe med tradisjon i linjene men den andre er en "plastbil" med linjer fra det fjerne østen.Jeg er vel ikke særlig represativ i dette forum men jeg har da noen Benz`r på tunet og i låven,har hatt 124 har 126,108 og -8 synes att MB har mista litt av glansen sin i de siste 20 åra.

hilsen boxer fan med MB smitte

For meg er det et lett valg. Den ene er en linjelekker cupe med tradisjon i linjene men den andre er en "plastbil" med linjer fra det fjerne østen.

Jeg er uenig med deg, og synes C klasse representerer klassisk Mercedes-Benz design på en (den gang) moderne måte.

(Måtte bare krangle litt... :) )