Torbjørn Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Skal stramme inn litt slakke i styresnekken, og lurer da på hvordan vei man skrur denne justeringsskruen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Har du servo skal skruven med umbrako skruves ut, har du ikke servo skal den skruves inn. dette gjelder på 124 og 201 og eldre modeller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Har du servo skal skruven med umbrako skruves ut' date=' har du ikke servo skal den skruves inn. dette gjelder på 124 og 201 og eldre modeller.[/quote'] Har servo, så da skal jeg skru ut Takker Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Her er det veldig viktig at du jekker opp bilen å svinger fra ende til annen å sjekker at alt er riktig etterpå. Kjett å svinge å merke at snekka har låst seg.På min bil(201) så er det litt slakk så fort jeg svinger litt men rett fram er den tett og fin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Er det ikke slik at denne skruen bare strammer i midtposisjon, men ikke hjelper ved rattutslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thomas190 Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Noen som kan komme med forslag på hvor denne skruen sitter? Har veldig stor slakke selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Er det ikke slik at denne skruen bare strammer i midtposisjon' date=' men ikke hjelper ved rattutslag?[/quote']Hvordan kan man da få strammet ved rattutslag? Overhale snekka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Er det ikke slik at denne skruen bare strammer i midtposisjon' date=' men ikke hjelper ved rattutslag?[/quote']Hvordan kan man da få strammet ved rattutslag? Overhale snekka?' Ved rattutslag har du alltid, og det skal du også ha, litt slakke i snekken. Må også huske at når man justerer på denne minskes maks utslaget.Skulle egentlig hatt tannstag, det er 100 gang bedre på alle måter, men guttene i Tyskland er tydligvis ikke enige... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Skulle egentlig hatt tannstag' date=' det er 100 gang bedre på alle måter, men guttene i Tyskland er tydligvis ikke enige...[/quote']Så kan du spørre hvor mange som bytter tannstang før 100k vs snekke. Synes det høres ut som standard slitedel på Auda og +210-serie MB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Er det ikke slik at denne skruen bare strammer i midtposisjon' date=' men ikke hjelper ved rattutslag?[/quote']Hvordan kan man da få strammet ved rattutslag? Overhale snekka? Ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Skulle egentlig hatt tannstag' date=' det er 100 gang bedre på alle måter, men guttene i Tyskland er tydligvis ikke enige...[/quote'] I følge Mercedes er visstnok snekke mer komfortabelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Det er mere komfor og slitestyrke i en snekke vs. tannstag. Men som sagt er tannstag mye bedre i bruk. Da tenker jeg på feeling, utveksling, respons osv. men det er helt klart en valg å ta for en bilprodusent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Det er mere komfor og slitestyrke i en snekke vs. tannstag. Men som sagt er tannstag mye bedre i bruk. Da tenker jeg på feeling' date=' utveksling, respons osv. men det er helt klart en valg å ta for en bilprodusent.[/quote'] De valgte jo tannstag på 210. Det er kanskje delte meninger om hvor vellykket det var, men de kunne vel nesten ikke vente lenger heller. '90 laurelen min (som var siste år laurel) hadde tannstag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts