Jump to content

Elektrokromatisk speil mister fargen...

Recommended Posts

Guest Tore Robert Klerud
Posted

Hallo folkens.

Utfra tesen om at ting alltid skjer når det passer dårligst har bilen min nettopp fått problemer med det utvendige elektrokromatiske speilet på førersiden. Det begynte med at det bronseaktige "belegget" begynte å "slippe" fra overkant av speilet, samt var borte på noen små dråpeformede steder lenger ned. Tenkte ikke så mye på det de første to dagene, da det varierte noe, men nå begynner det å bli "stabilt ødelagt". Selvsagt mens jeg er inne i sluttforhandlingene om salg av vogna. Hva er det egentlig som skjer, når jeg tenker meg om har jeg sett det samme tidligere på mange andre MBer. Her startet det omtrent nøyaktig på 200.000 kilometer, er disse bilene programmert til å begynne å lage dyre feil ved bestemte distanser? Må jeg kjøpe mye nytt, eller finnes det en enkel måte å fikse dette på (trodde ikke det, nei...)?

MVH Tore

Guest GammelGul
Posted

det har vel noe med tingenes iboende faenskap. Kanskje bilen depper fordi du vil selge den. :wink:

Guest srhaugen
Posted
Må jeg kjøpe mye nytt' date=' eller finnes det en enkel måte å fikse dette på (trodde ikke det, nei...)?[/quote']

Tror nok ikke det er noen enkel gjørdetselvfix på dette problemet. Speilet lekker rett og slett noe flytende krystaller.

Nytt speilglass til W210 -00> koster hos BOS ca 3500,-

I Danmark koster samme speilglass ca. 1500,- (pluss moms)

Delenummer til W210 -00> : 210 810 0921

Guest amorino
Posted

Elektrokromatisk??? Er det standard på w210 kanskje - og hva faen er det, for å spørre på en høflig måte? :D

Guest srhaugen
Posted
Elektrokromatisk??? Er det standard på w210 kanskje - og hva faen er det' date=' for å spørre på en høflig måte? :D[/quote']

Om ordet er en korrekt beskrivelse av funksjonen automatiske blendbare speil (med varme) vet jeg ikke, men jeg regner med at det var det Tore mente å beskrive.

Slike speil er standard på venstre side på W210 Avantgarde sammen med automatisk blendefunksjon på det innvendige speilet.

Du kan se om speilet har automatisk blending blant annet ved at speilglasset har en innramming i sort plast. Speil uten blendefunksjon har ikke slik ramme.